MuscleMeat

1,5 jaar trainen

Jurgnn

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
15%
Hallo ik train nu een half jaar waarvan nu 3 maanden echt op men voeding aan het letten..

Gewicht: 88,4 kg
Lengte: 183 cm
Vetpetcentage: iemand een idee???

Ik zit momenteel nog in de bulk tot eind maart, hierna een maand onderhoud en geen training (wegens operatie), vanaf mei blijf ik op onderhoud maar ga ik 3-4 p/w cardio doen 30-45 min op 70% van mijn hfmax

Momenteel is dit mijn trainingschema

Maandag: borst/rug
Woensdag: biceps/triceps
Vrijdag: benen/schouders/buik

Voedingschema op het moment (bulk)

07:30: 120gr havermout, 20gr whey, 350ml halfvolle melk
09:00: beef amino (3 pillen)
Training
10:30: 40gr dextrojuice (xxl nutrition), beef amino (3pillen)
12:30: 250gr rijst, 50gr kip, 45gr pesto
17:00: 150gr pasta, 50gr tunasteak, 45gr pesto
19:30: 20gr whey, 70gr bulk oats
23:00: 40gr night proteïne, 350 ml halfvolle melk, 30gr cashewnoten

image.jpg

Laatst bewerkt:
Sorry maar uit die foto kan ik niet opmaken dat je traint. Laats staan een anderhalf jaar.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry maar uit die foto kan ik niet opmaken dat je traint. Laats staan een anderhalf jaar.

Foto is vrij onduidelijk door licht inval maar wilde toch even snel eentje posten + ik zit ook nog met een vrij vee vet dus van definitie is weinig spraken...

maar massa is er zeker, het is stillaan tijd voor een zware cut...

Als je weet dat het tijd is voor een zware cut waarom uberhaupt beginnen met een bulk?

Als je weet dat het tijd is voor een zware cut waarom uberhaupt beginnen met een bulk?

Ik ben meer vet bijgekomen in men bulk dan verwacht, maar het heeft geen zin om nu te beginnen cutten als je achter een kleine maand voor een operatie moet gaan en daarna nog een maand stil ligt.. hierna proberen door te cutten tot 8% en daarna pas terug beginnen met een bulk..

Ik ben meer vet bijgekomen in men bulk dan verwacht, maar het heeft geen zin om nu te beginnen cutten als je achter een kleine maand voor een operatie moet gaan en daarna nog een maand stil ligt.. hierna proberen door te cutten tot 8% en daarna pas terug beginnen met een bulk..

In die rust tijd kan je al mooi de tijd nemen om goed op je voeding te gaan letten en op die manier misschien al zelfs wat af te vallen. Heb vorig jaar m'n elleboog gebroken, 6 weken nadat ik was begonnen met trainen, maar ben in die tijd wel gewoon doorgegaan met een goed voedingsschema en ben aardig wat vet kwijtgeraakt in die tijd.

Waarschijnlijk heb je wat tever boven je onderhoud gegeten. Daarnaast weet je zelf het beste of je veel vooruit gegaan bent bij verschillende oefeningen. Als dat niet het geval is, of het is te weinig, dan moet je je training eens onder de loep nemen. Ik ben overigens geen voorstander van spiergroepen 1 keer per week aanspreken.

Voor nu zou ik eerst cutten naar 10/12% en dan lekker opbouwen, maar deze ronde eerst even goed uitzoeken hoe je dat het beste kunt aanpakken.

Succes. :)

zou nu beginnen met de cut indd moet behoorlijk wat af, en dat kost nou eenmaal veel tijd als je het goed wilt doen.

Nouja als je dan toch een tip wilt.. woensdag biceps triceps vrijdag benen schouder buik.. Niet echt goed verdeeld wel?

Wat zijn bulk oats? En ik sluit me aan bij de anderen. Lekker cutten tot 10-14% en dan clean bulken na de zomer wel want in cutten gaat nog wat tijd zitten. Ik schat dit zo'n 20% ofzo.

denk zelf nog iets meer als 20% hoor.. Zo van de foto af te zien dan..

Nouja als je dan toch een tip wilt.. woensdag biceps triceps vrijdag benen schouder buik.. Niet echt goed verdeeld wel?

Hetzelfde geldt voor Borst + Rug op 1 dag, beetje onlogisch allemaal. Je voegt de grootste groepen samen en de kleinste samen.

Een before pic is ook wel handig om de progressie te beoordelen.

Idd gewoon lekker gaan cutten, je vp is aan de hoge kant.

Zoals hierboven ook al gezegd werd: stel een fatsoenlijk trainingsschema op. Ik zie dat je ook geen eiwitten na je training neemt? Aan je eetschema mag ook nog gewerkt worden. Je zit vrij laag in eiwitten, en als vet bron heb je ook alleen 30 gr. noten.

je hebt wel weinig gegeten in de bulk denk ik? en toch zo een hoog vetpercentage.

- Jaa cutten zit moet zowiezo gebeuren is wel duidelijk in een ander topic had ik al gevraagd of het een goed idee was om al onder onderhoud te gaan tijdens die maand dat ik niet mag trainen maar daarop kreeg ik het antwoord dat het niet echt aan te raden was omdat het invloed zou hebben op mijn herstel
- bulk oats is havermeel (oats+whey is weightgainer)
- pesto is toch ook een bron van vetten (olijfolie en cashews) of ben ik verkeerd?
- ik volg een opleiding fitness instructeur en daar is me gezegd geweest het beste te trainen (agonist - antagonist) op een dag
- eiwitten na de training zijn niet nodig na de training als je aminos neemt is me verteld geweest?
- 250 gr rijst vind ik toch een serieuze maaltijd om binnen te werken (dit zijn 2 zakjes rijst)????

Even ter info, ik zeg dit even zodat jullie weten vanwaar mijn beslissingen in mijn voeding en trainingschema, niet omdat ik niet tegen kritiek kan, ik zou graag even bevestiging willen, alvast bedankt! :)

Havermeel? Je bedoeld havermout met toegevoegde substanties om bij te komen erin verwerkt? Ik heb nu niet de voedingswaarden voor me, maar gezien de voedingsmiddelen vind ik het schema niet verkeerd. Bovendien als jij er op kan gainen wie is dan de rest om te zeggen dat het k*t is? Even los van het feit dat je bent doorgeschoten in vet.

Om even in te haken op je opmerking van eiwitten na de training:
Wat wel wordt aangeraden is om na je training de meeste calorieën te eten op een dag omdat dan zoveel mogelijk naar je herstel gaat ofzoiets. (zit een heel onderzoek achter maar even weinig behoefte om dat erbij te halen) Duidelijk hoeveel uur deze periode duurt wordt niet vermeld. Ik wens je verder nog veel succes!

Havermeel? Je bedoeld havermout met toegevoegde substanties om bij te komen erin verwerkt? Ik heb nu niet de voedingswaarden voor me, maar gezien de voedingsmiddelen vind ik het schema niet verkeerd. Bovendien als jij er op kan gainen wie is dan de rest om te zeggen dat het k*t is? Even los van het feit dat je bent doorgeschoten in vet.

Om even in te haken op je opmerking van eiwitten na de training:
Wat wel wordt aangeraden is om na je training de meeste calorieën te eten op een dag omdat dan zoveel mogelijk naar je herstel gaat ofzoiets. (zit een heel onderzoek achter maar even weinig behoefte om dat erbij te halen) Duidelijk hoeveel uur deze periode duurt wordt niet vermeld. Ik wens je verder nog veel succes!

Dankje voor je antwoord, voedingsschema, ben ik wel tevreden over in kracht bijgekomen enz
Alleen jammer van dat vet, Njaa ik ben 5% vet bijgekomen op 3 maanden, weet niet of dat teveel is?

Dankje voor je antwoord, voedingsschema, ben ik wel tevreden over in kracht bijgekomen enz
Alleen jammer van dat vet, Njaa ik ben 5% vet bijgekomen op 3 maanden, weet niet of dat teveel is?

Wat heb je aan kracht als je niet in massa aankwam?

Terug
Naar boven