MuscleMeat

1 jaar trainen, JA vandaag!

• Topic Starter Topic Starter
Damn man, jij hebt echt wel progres gemaakt! Uit mijn point of view is het veel.
Hoe ziet jouw trainings en voedingsschema er ongeveer uit? Ik hoop hetzelfde te bereiken binnen een jaar (nog 11 maanden te gaan :p)

Op het moment heb ik volgende schema:

Maandag - Rug
Dinsdag - Borst
Woensdag - Benen
Donderdag - Biceps en triceps
Vrijdag - Schouders en buik
Zaterdag & zondag rust

Echt op moment geen zin alle oefeningen uit te schrijven hoor.. Maar gewoon meest standaard oefeningen, 4 setjes en dan meestal 12 - 10 - 8 - 6 reps :) Aflopend en gewicht opbouwend. Vind ik zelf erg fijn trainen!

Daarnaast ben ik tot vorige maand nooit bezig geweest met voeding, wel zorgde ik uiteraard dat ik voor het trainen 2 liter water dronk en na het trainen een shake nam voor herstel. Sinds vorige maand flink bezig gegaan met koken van broccoli, kip en rijst, het maken van broodjes kalkoen en kipfilet, en het ontbijten met brinta :) Af en toe als snack een broodje pindakaas (kijk ik elke dag weer naar uit! Haha).

zie er zeker goed uit 15.1kg dat is best veel, hoe oud ben je?

Vorige week vrijdag 18 geworden :) 18 en anderhalve week dus!

Goeie progessie! alleen vind ik dat je rug wel wat meer massa mocht bevatten.

Helemaal mee eens, focus me daar nu ook heel erg op, rug en schouders zijn de spiergroepen die bij mij niet echt snel groeien :( Maar dat komt zeker goed.

Bedankt allemaal :) Keep's me motivated!

Nette progressie man, keep it up

Thanks =)

Je moeder had je moeten leren die berekening zelf te maken als ze wiskunde docent is :p

Maar netjes hoor 15 kilo. Als je dat het tweede jaar weer lukt kun je naar de Mr. O ;)

Je moeder had je moeten leren die berekening zelf te maken als ze wiskunde docent is :p

Maar netjes hoor 15 kilo. Als je dat het tweede jaar weer lukt kun je naar de Mr. O ;)

Inderdaad waar blijft mijn karma voor het vervullen van je moeders rol? :D.

Hahaha, ja sorry had er geen zin in en uiteindelijk bleek het logischer te berekenen als ik dacht :p

nette beginnersgains, nu doorbouwen :) wat zijn je krachtstats? benen ook goed meegepakt zo te zien :)

Prima progressie man, ga zo door!

Goed gedaan! Rug loopt wel wat achter op de andere spiergroepen lijkt het. Doe je ook deadliften?

nette beginnersgains, nu doorbouwen :) wat zijn je krachtstats? benen ook goed meegepakt zo te zien :)

BP - 90kg 4x
SQ - 90kg 6x
DL - 60kg 6x (durf niet ver te gaan met de onderrug...)

Meer stats nodig dan hoor ik het wel :) Benen pak ik inderdaad al vanaf het begin mee, deadliften helaas niet omdat ik al vaak last had van de onderrug voor ik begon met de sport. Blijkbaar niet mijn sterkste punt.

Goed gedaan! Rug loopt wel wat achter op de andere spiergroepen lijkt het. Doe je ook deadliften?

Rug loopt inderdaad achter.. Hierop focus ik me nu echt heel erg! Begin er nu eindelijk een goede vooruitgang in te boeken met mijn nieuwe schema en dat komt zeker goed nu! Deadliften doe ik sinds 7 a 8 maanden, maar durf niet snel weer meer gewicht er op te doen. Ga hiermee niet vol uit vanwege angst. Probeer binnenkort even ergens zon band te kopen kijken of ik dan wat meer durf door wat steun in de onderrug. Zoals hierboven beschreven heb ik vaak last gehad van de rug waardoor ik het een wat enge oefening vind. Heb er ook altijd last van, een uurtje na de training heb ik vaak rugklachten bij zitten e.d.
Hoop dit binnenkort wat meer te kunnen gaan opbouwen, zou ik zelf wel prettig vinden, zeker omdat het zo'n goede oefening is!

Netjes gedaan, was ook wel nodig, op die eerste foto ben je gewoon eng dun

Nette progressie keep it up Joran! :)

Thanks man!

Hmm ik doe is een poging. Toen je 57,2kg woog had je 10,3% vet = 5,89 kg vet. Nu weeg je 72,3kg met 13,4% vet = 9,69 kg vet. Je hebt dus er vanuitgaande dat vocht etc. hetzelfde was op beide dagen 15,1kg - (9,69-5,89) = 11,3kg aan spiermassa gewonnen en 3,8kg aan vet.

Is inderdaad een richtlijn maar kan nooit 100% accuraat zijn. ik ben ook op 72 begonnen anderhalf jaar geleden en zit nu rond de 85 ook met + 3 tot 5% bf ten opzichte van toen, dus binnen het jaar zou het opzich wel mogelijk zijn rond de 8 kg te pakken miss iets meer/minder. (hoewel er mensen zijn die dit tegen spreken)

En verder lekker bezig ;) keep it up. Heb je die oefeningen al geprobeerd?
Als je trouwens op youtube dat athlean x in typt + de spiergroep die je wilt trainen krijg je mooie variaties op je huidige oefeningen. (heb voor het eerst weer spierpijn na lange tijd ;) )

Netjes, ik zou er ook zo uit willen zien over een jaar doe nu 3 maanden aan bb.

Is inderdaad een richtlijn maar kan nooit 100% accuraat zijn. ik ben ook op 72 begonnen anderhalf jaar geleden en zit nu rond de 85 ook met + 3 tot 5% bf ten opzichte van toen, dus binnen het jaar zou het opzich wel mogelijk zijn rond de 8 kg te pakken miss iets meer/minder. (hoewel er mensen zijn die dit tegen spreken)

En verder lekker bezig ;) keep it up. Heb je die oefeningen al geprobeerd?
Als je trouwens op youtube dat athlean x in typt + de spiergroep die je wilt trainen krijg je mooie variaties op je huidige oefeningen. (heb voor het eerst weer spierpijn na lange tijd ;) )

Ok super bedankt voor de tip ga even flink video's kijken op youtube! Na mijn nieuwe schema waarmee ik maandag ben gestart alleen nog maar spierpijn, heerlijk! Echt weer het gevoel dat ik me weer goed inzet! Zeker nieuwe oefeningen verwerken in een schema waar ik dan misschien over 8 weken mee start ofzo :)

Netjes, ik zou er ook zo uit willen zien over een jaar doe nu 3 maanden aan bb.

Dat is een groot compliment! Dankjewel en natuurlijk heel veel succes, je komt er zeker wel! Dit was mijn eerste streef, maarja je verlegt natuurlijk constant je streef nogal.. :') Nu wil ik eigenlijk alleen nog maar verder en verder!

Daarnaast nog even een vraag, ik had namelijk vandaag mijn benen op het trainingsschema.. Nu is het nogal koud buiten en ik merk dat dat nogal pijnlijk is als ik op de bus sta te wachten wanneer er alleen maar koude wind langs mijn benen gaat na zo'n inspannende training. Kan dit het herstel belemmeren, moet ik eventueel een thermo broek onder mijn gewone broek dragen of iets dergelijks om mijn benen warm te houden of kan het niet zo veel kwaad?

Alvast bedankt!

Netjes hoor, lats kunnen beter imo. Dat van die benen zal niet zo'n heel groot probleem zijn, miss dat je ff sauna neemt en doucht etc?

Thanks, lats kunnen zeker beter, alhoewel ik mijn schouders ook niet echt naar voren druk in de pose, zal nog betere foto maken :) Enige tip voor een leuke variant lat oefening? (beetje raar verwoord maar je snapt me hopelijk wel :p )

Bedankt voor je serieuze reactie na onze woordwisseling in het andere topic. Appriciate it ;)

Terug
Naar boven