Vroegah toen ik DBB net leerde kennen zette je vaak mooie betogen neer. In een paar jaar tijd ben je echter ineens "rechts" geworden en is het met de inhoud ook gedaan. Hoe komt dat? Iemand je hart gebroken? Moeder ervandoor met een Marokkaanse loverboy?
Toen waren er nog mensen waarmee het de moeite waard was om te discussiëren. Nu is een groot percentage hier gewoon erg dom. Verder heb ik ook niet meer zo de neiging om mensen te overtuigen op internet. Ik ben inderdaad wel wat rechtser geworden, maar dat komt vooral door mijn afkeer van links. Dat elitaire, dat doen alsof je de waarheid in pacht hebt, en dat tegenstanders racisten/nazi's weet ik wat zijn, maar vooral hoe linkse partijen politiek bedrijven en naar de samenleving/economie kijken. Ik ben ervan overtuigd dat een SP/Groenlinks/PvdA erg veel schade aan het publieke beleid aanricht, vooral nog in de lagere bestuurslagen.
In principe ben ik een sociaal-liberaal. Een d'66'er. Alleen is het zo dat een D'66'er niet meer opkomt voor zijn waarden, en dat doe ik wel.
Verder, wat ik altijd ook wel deed was gewoon een tegengestelde positie in de discussie innemen. Toen zaten er nog veel domrechts mensen op DBB. Nu is het meer domlinks.
Je quote mijn reactie. Dat was een reactie op een gast die zegt dat het over een paar generaties allemaal wel goed komt. Verwacht je dat ik daar serieus argumenten over neer moet gaan plempen? Zo'n dooddoener? Misschien dat dat het ook wel is: Toen ik een aantal jaar geleden nog veel discussieerde, leerde ik nog wel eens wat van andere posities. Ik kom nu zelden nog argumenten tegen die ik niet zelf al heb bedacht en al dan niet heb verworpen voor mezelf, zo ook bovenstaand argument. Bovendien Gameboy dan maar weer een nazi noemen, hoezo reageer je daar eigenlijk niet op?
Is in jouw wereld rechts slecht? Wat betekent rechts dan? Ik ben progressief en liberaal, maar ik ben tegen een grote overheid, en ik heb een hekel aan religie dat zich in de publieke ruimte afspeelt. Een aantal jaar geleden lag mijn focus op het christendom, nu op de islam, maar de insteek is hetzelfde.
Ik heb geen gebroken hart, in tegendeel: met mijn liefdesleven gaat het erg goed. Mijn moeders mocro vriend is een prima gozer, dus daar heb ik ook geen probleem mee. Maar omdat ik dus kritiek heb op uitspattingen van de Islam/straatjochies is er met mij wat mis. Want als je goedvolk zoals jij bent is het natuurlijk allemaal wat genuanceerder en zeg je dat soort dingen niet. Behalve tegen mensen die een andere mening dan jij hebben, want die zijn rechts en slecht. Nou "Twistofchaos", nuance is mijn middelste naam, maar dat betekent niet dat er soms gewoon een goed en een fout is.
---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------
Verstand komt soms met de jaren.