XXL Nutrition

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

Het Vrije Volk 1989.

19 fucking 89, 25 jaar terug dus.

1991, Leeuwarder Courant

Eveneens Leeuwarder Courant, 1992.

KB.nl heeft lang niet alle kranten in kaart gebracht maar doe het vooral niet voorkomen dat voor figuren als Fortuyn bepaalde problematiek niet besproken of niet aanwezig was. Je komt alleen niet verder door die problematiek zo ongeveer te gebruiken als hoofdoorzaak wat er mis is met Nederland. Net zomin als je veel verder komt door je alleen te richten op de negatieve zaken.

Dat doet niemand hier in dit topic zo ver ik het zie. Verder tonen deze stukjes natuurlijk niet aan hoe het gros van het autochtone volk denkt over zijn allochtone buren, wat de bottom line is. Ik heb toch echt de indruk dat een veel groter deel van de autochtone bevolking bepaalde allochtonen gewoon meer dan zat is, veel meer vergeleken de jaren uit jouw stukjes.

Neem de partij van Hans Janmaat, deze was kansloos in de jaren '90 maar ik ben benieuwd wat zo'n partij vandaag de dag zou scoren bij het publiek.

Mensen hier zijn sowieso in vrij korte tijd veel "moeilijker" geworden. Dulden veel minder andere meningen en ander soort mensen (hoeven helemaal geen allochtonen te zijn) want zijn meer in eigen wereldbeeld gaan leven.

Dat is trouwens precies het tegenovergestelde van Theo, want die was juist "open". Hield enorm van het intellectuele debat en ging geen enkel argument uit de weg. Precies wat Nederland niet (meer?) is.

En wat ik ook vrijwel nooit zie onder mensen die Theo van Gogh zogenaamd hoog hebben zitten.

Het algemene geluid in de jaren 80 en 90 was toch met name het niet benoemen van problemen die er waren met het ideaalbeeld van de multiculturele samenleving. Zowel in de media, zowel in de politiek, als in de samenleving onder de mensen zelf. Natuurlijk waren er afwijkende geluiden waarvan jij een aantal voorbeelden hebt gegeven maar voor een open publieke discussie over het falen van het integratiebeleid was in de grote lijn geen ruimte. Bolkestein werd voor een racist uitgemaakt toen hij het probleem van de integratie van islamitische allochtonen al filosoferend aan de orde stelde. Hans Janmaat heeft zich diverse malen voor de rechtbank moeten verantwoorden omdat hij zich schuldig zou hebben gemaakt aan racisme. Als we nu terugkijken op de uitspraken van Janmaat lijkt het allemaal vrij onschuldig omdat Wilders nog veel verder gaat. Op tv hoorde je destijds nauwelijks kritische geluiden, net als in de kranten. Zeker in de jaren 80 was het linkse establishment alom vertegenwoordigd in de media. In zekere mate is dat nu nog zo, ware het dat het als moderne krant niet chique is om geen gehoor te geven aan het veranderde geluid in de algemene publieke opinie. Ik heb de jaren 80 en 90 ook bewust meegemaakt maar mijn beeld van toen wijkt toch totaal af aan dat van jou. Heb nog wel een fragment gevonden uit de jaren 80 om je nog een beetje tegemoet te komen. Ik had nog veel meer krantenartikels e.d. erbij kunnen halen die juist mijn beeld van destijds bekrachtigen. Moest zelf erg om deze Antwerpse meneer lachen, niet vies van enige racistische krachttermen zoals "bomenklimmers en bananenvreters" . Hij sluit af met de conclusie " 't Is te hopen dat Hitler terugkomt. Hij zal nogal gas moeten gebruiken, ik denk dat we zonder gas zitten, om al die migranten er in te duwen". http://www.youtube.com/watch?v=2zhqXyUJI10

Ja dat riedeltje kennen we inmiddels wel maar het is ver bezijden de waarheid. Binnen het PvdA waren inderdaad figuren die nog geloofden in een maakbare samenleving maar al in de jaren 80 werd zowel aan linker als rechterkant er al op gewezen dat de integratie stokte en zonder gedegen aanpak de problemen zouden toenemen.

Janmaat werd geisoleerd omdat hij zich omringde met figuren die nou eenmaal uit extreem-rechtse kringen kwamen. Foutere figuren dan Wilders (of Fortuyn) op hun lijst hadden of hebben.

Dat er gekozen werd voor een zachtere lijn dan nu doet daar weinig aan af. Het is nou ook weer niet dat sinds het zogenaamd 'meer bespreekbaar' maken van de integratieproblemen door o.a. Fortuyn de problemen opeens zijn afgenomen. Je geeft zelf aan dat het alleen maar minder is geworden, dat geeft al aan dat die harde lijn dus ook weinig oplevert. Denk zelf overigens dat het meevalt, Nederland hoort nog steeds tot de top van de landen waarbij de bevolking het meest gelukkig is, zelfs in een tijd waarin Nederland economisch gezien steeds meer is afgegleden t.o.v. vergelijkbare landen.

Verder blijft het natuurlijk onzinnig om alleen de integratie van allochtonen en dan specifiek Marokkanen aan te wijzen als HET probleem van Nederland. Het is zeker een probleem maar toch niet het belangrijkste probleem, hooguit bij een gedeelte van de bevolking. Maar dat gedeelte bestaat voor een deel uit personen die zich opeens gehoord voelden door een Fortuyn en later Wilders of beter gezegd gevoed werden door Wilders en Fortuyn waarmee hun onvrede alleen maar toenam. Notoire klagers van het soort dat zelf amper bijdraagt en het liefst naar anderen wijst om hun eigen falen te verbloemen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet werkelijk niet in wat voor wereld jij destijds hebt geleefd Eric. Maar goed, genoeg over de jaren 80 en 90 want dan vallen we toch maar weer in herhaling. Ik vind wel dat je met een stuitende minachting over de mensen spreekt die met kritische ogen naar de samenleving kijken. Je praat als zo'n links grachtengordel figuur, terwijl je wellicht nooit in een achterstandswijk bent geweest. Vraag me tevens af of je zelf een Marokkaan in je vriendenkring hebt. Zou er niet van opkijken van niet, net als de meeste Nederlanders.

Mensen die klagen beschouw je als een luis in de pels. Als paria die beter eerst eens naar zichzelf kunnen kijken ipv hun gal over anderen te spuwen. Dit is nou echt het argument wat werd gehanteerd in de tijden die politiek correct waren. Kortom je mond houden want wij Nederlanders hebben een collectieve schuld aan het falen van de integratie. Dat laatste is zeker waar want we hadden de eerste generatie moeten verplichten om de taal te beheersen en tevens hadden we het vuile werk zelf moeten laten doen door langdurig werklozen op straffe van het verliezen van je uitkering. Gedane zaken nemen geen keer en het gevolg is dat de gemiddelde eerste generatie Marokkaan na 30 of 40 jaar nauwelijks tot geen Nederlands spreekt. Tenminste niet fatsoenlijk verstaanbaar, laten we het zo formuleren. Komen we weer op het punt terug of ZIJ ook een aandeel hebben in het falen van de integratie. Jazeker, je kunt ook zeggen dat ze na 30/40 jaar het hebben verdomd om zich de taal machtig te maken. Het nemen van je eigen verantwoordelijkheid lijkt aan hun voorbijgegaan te zijn maar ondertussen wel in de slachtofferrol kruipen in een land wat je de faciliteit heeft gegeven om een goed bestaan op te bouwen. En dan noem ik alleen nog maar het taalgebrek. Daarnaast ook verzaken je kinderen naar behoren op te voeden waardoor we nu met de gevolgen zitten. Lopen jouw kinderen tot diep in de nacht over straat? En die autochtonen dan? Jazeker. Maar ik hoef je niet te wijzen op de criminaliteitscijfers denk ik. Ik acht je intelligent genoeg om daar zelf een conclusie uit te trekken.

Steeds meer Marokkanen zien ons als vijanden van de moslims. Ook in de achterbuurten, ook in de provincie. In sommige buurten is het al het Midden-Oosten in het klein. Vraag je waarom ze steeds meer radicaliseren, dan krijg je als antwoord dat Israel de Palestijnen aan het uitroeien is. En dat Nederland als bondgenoot van Amerika aan het samensmeden is tegen de islam. En dan ben jij verbaasd dat mensen genoeg hebben van politici die thee drinken met Haatimams? Economische omstandigheden zijn voor de mensen geen reden om op Wilders te stemmen. Ik lees dat je voortdurend de economie als graadmeter van geluk ziet. In dat opzicht mag Nederland zich tov andere landen redelijk gelukkig zien inderdaad. Maar de achterban van Wilders bestaat voor een heel groot deel uit mensen met een middeninkomen. En nog een aantal gefortuneerden ook. Dus het zijn niet allemaal uitkeringstrekkers, die door jou genoemde klagers die zelf geen aandeel hebben in het verbeteren van de samenleving. Overigens ter verduidelijking, ik ben geen Wilders stemmer.

Gelukkig niet in jouw zeer beperkte wereld Gameboy. Een wereld die wordt bepaald door 1 issue lijkt het.

Ik ben opgegroeid in een achterstandsbuurt, ik kom bijna dagelijks in dat soort buurten. Heb geen vrienden, dus ook geen Marokkaanse vrienden. :D

En ja ik beschouw een gedeelte van die groep klagers inderdaad als paria's. Dus niet allemaal, zo beperkt is mijn wereldbeeld gelukkig niet. Het zijn notoire zeikerds die meestal zelf of een uitkering hebben of regelgeving aan de laars lappen maar wel de teloorgang van Nederland wijten aan oorzaken anders dan hun zelf. Kutvolk dat net zo goed dit land naar de t*fus helpt als de eerste de best kut Marokkaan. Daarmee niet gezegd dat alle PVV-stemmers tokkies zijn maar er is wel een bepaalde overtegenwoordiging. Net zo goed als Wilders man en paard mag noemen lijkt het me toch ook wel goed dat die uitbuiters binnen het PVV-electoraat ook benoemd worden. Maar goed ook bij ander stemvee zitten genoeg paria's natuurlijk, het is niet PVV-eigen.

Je hoeft je mond niet te houden maar kom wel met zinnige argumenten en staar je niet blind op 1 probleem om daarmee te verklaren waarom volgens jou (in algemene zin) Nederland er slechter aan toe is dan jaren geleden.

Criminaliteit onder personen uit achterstandsbuurten is altijd hoger geweest, dat was ook zo toen die buurten bevolkt werden door alleen autochtonen.

Als je serieus de zogenaamde teloorgang van Nederland alleen koppelt aan de integratieproblematiek is er gewoon wat mis met je en heb je een vorm van tunnelvisie die bijna ongeneeslijk is. Normvervaging is geen allochtonenprobleem, dat is een probleem dat veel breder speelt.

Ik weet werkelijk niet in wat voor wereld jij destijds hebt geleefd Eric. Maar goed, genoeg over de jaren 80 en 90 want dan vallen we toch maar weer in herhaling. Ik vind wel dat je met een stuitende minachting over de mensen spreekt die met kritische ogen naar de samenleving kijken. Je praat als zo'n links grachtengordel figuur, terwijl je wellicht nooit in een achterstandswijk bent geweest.

Vraag me tevens af of je zelf een Marokkaan in je vriendenkring hebt. Zou er niet van opkijken van niet, net als de meeste Nederlanders. Mensen die klagen beschouw je als een luis in de pels. Als paria die beter eerst eens naar zichzelf kunnen kijken ipv hun gal over anderen te spuwen.

Valt heel makkelijk om te draaien want ik kom van het platte land. Hier praat en klaagt 90% zo en hebben nog nooit een allochtoon van dichtbij gezien. Hebben er dus ook geen last van en dat zijn dan dus inderdaad mensen die veel beter eerst naar zichzelf kunnen kijken.

Is ook erger en meer openlijk geworden sinds de jaren 90 trouwens. Alles lijkt kleinzieliger, platter, dommer en achterbakser te worden. Raar want met internet en informatiemedia zou men zich wat beter en objectiever kunnen informeren over cultuur, wetenschap en media enzo. Het tegenovergestelde gebeurt blijkbaar.

Ik weet werkelijk niet in wat voor wereld jij destijds hebt geleefd Eric. Maar goed, genoeg over de jaren 80 en 90 want dan vallen we toch maar weer in herhaling. Ik vind wel dat je met een stuitende minachting over de mensen spreekt die met kritische ogen naar de samenleving kijken. Je praat als zo'n links grachtengordel figuur, terwijl je wellicht nooit in een achterstandswijk bent geweest. Vraag me tevens af of je zelf een Marokkaan in je vriendenkring hebt. Zou er niet van opkijken van niet, net als de meeste Nederlanders.

Mensen die klagen beschouw je als een luis in de pels. Als paria die beter eerst eens naar zichzelf kunnen kijken ipv hun gal over anderen te spuwen. Dit is nou echt het argument wat werd gehanteerd in de tijden die politiek correct waren. Kortom je mond houden want wij Nederlanders hebben een collectieve schuld aan het falen van de integratie. Dat laatste is zeker waar want we hadden de eerste generatie moeten verplichten om de taal te beheersen en tevens hadden we het vuile werk zelf moeten laten doen door langdurig werklozen op straffe van het verliezen van je uitkering. Gedane zaken nemen geen keer en het gevolg is dat de gemiddelde eerste generatie Marokkaan na 30 of 40 jaar nauwelijks tot geen Nederlands spreekt. Tenminste niet fatsoenlijk verstaanbaar, laten we het zo formuleren. Komen we weer op het punt terug of ZIJ ook een aandeel hebben in het falen van de integratie. Jazeker, je kunt ook zeggen dat ze na 30/40 jaar het hebben verdomd om zich de taal machtig te maken. Het nemen van je eigen verantwoordelijkheid lijkt aan hun voorbijgegaan te zijn maar ondertussen wel in de slachtofferrol kruipen in een land wat je de faciliteit heeft gegeven om een goed bestaan op te bouwen. En dan noem ik alleen nog maar het taalgebrek. Daarnaast ook verzaken je kinderen naar behoren op te voeden waardoor we nu met de gevolgen zitten. Lopen jouw kinderen tot diep in de nacht over straat? En die autochtonen dan? Jazeker. Maar ik hoef je niet te wijzen op de criminaliteitscijfers denk ik. Ik acht je intelligent genoeg om daar zelf een conclusie uit te trekken.

Steeds meer Marokkanen zien ons als vijanden van de moslims. Ook in de achterbuurten, ook in de provincie. In sommige buurten is het al het Midden-Oosten in het klein. Vraag je waarom ze steeds meer radicaliseren, dan krijg je als antwoord dat Israel de Palestijnen aan het uitroeien is. En dat Nederland als bondgenoot van Amerika aan het samensmeden is tegen de islam. En dan ben jij verbaasd dat mensen genoeg hebben van politici die thee drinken met Haatimams? Economische omstandigheden zijn voor de mensen geen reden om op Wilders te stemmen. Ik lees dat je voortdurend de economie als graadmeter van geluk ziet. In dat opzicht mag Nederland zich tov andere landen redelijk gelukkig zien inderdaad. Maar de achterban van Wilders bestaat voor een heel groot deel uit mensen met een middeninkomen. En nog een aantal gefortuneerden ook. Dus het zijn niet allemaal uitkeringstrekkers, die door jou genoemde klagers die zelf geen aandeel hebben in het verbeteren van de samenleving. Overigens ter verduidelijking, ik ben geen Wilders stemmer.

Man man man wat ben jij een overdramatiserende angsthaas, misschien dat je op stormfront beter tot je recht komt. Wat wil je doen doen? Een burgeroorlog starten?
Er zijn bijna 4 miljoen allochtonen in nederland, das bijna 1 op de 5, die allemaal hun eigen (kleinschalige) problematiek hebben, want laten we gewoon reeel zijn, de meeste proberen er gewoon wat van te maken zonder bomaanslagen in het achterhoofd of proberen de Nationale Nederlandsche Bank te beroven. Daarvan is maar 1 miljoen islamitisch waarvan een hele hoop 'cultuur' moslim zijn, en daarvan is een groep van 300.000 Marokkaans, waarin zich een relatief groot percentage probleemveroorzakers bevindt. Dan blijven er nog iets van 8a900 duizend moslims over in dit land die gewoon beste van proberen te maken. Met dit soort geblaat JAAG je die alleen maar van je af, terwijl je als in dialoog blijft gaan en educatie blijft geven dit religieuze probleem over een aantal generaties AL veel minder zal zijn.

Nee wat jij doet helpt

----> www.stormfront.nl

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

:roflol:

Overigens heeft een gedeelte van die klagers geen debet aan het falen van de integratie maar zijn ze wel debet aan het falen van hunzelf. Een falen dat ze maar al te graag willen afwentelen op anderen.

Kritiek hebben op beleid of gedragingen van anderen is verder prima maar ga eerst bij jezelf ten rade of je zelf niet onderdeel uitmaakt van het probleem. Ook al vrees ik dat die vorm van zelfreflectie een groot gedeelte van de klagers vreemd is.

Je faalt verder net zo goed als je het financieel wel voor elkaar hebt maar daarnaast regel en wetgeving vooral iets voor anderen vindt. De maatschappij is een som van alle delen, als je als deel zelf een min bent is het misschien goed om eerst een plus te worden voordat je anderen wat verwijt.

Nouja financieel het voor elkaar hebben maar het wat minder nauw neemt met regeltjes en wetten is wat anders dan totaal van godlos zijn.

Ik ben ook niet altijd 100% zuiver, maar zou nooit iemand benadelen die het niet verdiend.

• Topic Starter Topic Starter
Man man man wat ben jij een overdramatiserende angsthaas, misschien dat je op stormfront beter tot je recht komt. Wat wil je doen doen? Een burgeroorlog starten? Er zijn bijna 4 miljoen allochtonen in nederland, das bijna 1 op de 5, die allemaal hun eigen (kleinschalige) problematiek hebben, want laten we gewoon reeel zijn, de meeste proberen er gewoon wat van te maken zonder bomaanslagen in het achterhoofd of proberen de Nationale Nederlandsche Bank te beroven. Daarvan is maar 1 miljoen islamitisch waarvan een hele hoop 'cultuur' moslim zijn, en daarvan is een groep van 300.000 Marokkaans, waarin zich een relatief groot percentage probleemveroorzakers bevindt. Dan blijven er nog iets van 8a900 duizend moslims over in dit land die gewoon beste van proberen te maken. Met dit soort geblaat JAAG je die alleen maar van je af, terwijl je als in dialoog blijft gaan en educatie blijft geven dit religieuze probleem over een aantal generaties AL veel minder zal zijn. Nee wat jij doet helpt ----> www.stormfront.nl ---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ---------- :roflol:

In dialoog gaan schrijf je. Thee drinken bedoel je? Moet het weer allemaal van onze kant komen? Waarom zie je nooit eens een moslim in een kerk? Ben je zelf al in dialoog gegaan? Wel eerlijk zijn ...
Trouwens wat moet ik op stormfront? Me tussen zwakzinnige krabbelaars begeven wiens jodenhaat net zo groot is als in de achterstandswijken?

'Onze kant'? Wie is 'ons' dan?

'Waarom zie je nooit eens een moslim in een kerk? ' :scratch: Wat is dat voor argument dan?

Maar nogmaals de vraag, de zogenaamde teloorgang van Nederland is dus vooral en bijna alleen te danken aan de mislukte integratie?

Als ik voor mezelf spreek maak ik me in Nederland eigenlijk alleen druk om die terroriserende marokkaantjes ja, voor de rest heb ik weinig reden tot klagen.

Als ik voor mezelf spreek maak ik me in Nederland eigenlijk alleen druk om die terroriserende marokkaantjes ja, voor de rest heb ik weinig reden tot klagen.

Maar is Nederland daarmee meer of minder naar de klote dan 10, 20 of 30 jaar terug? Als je tenminste de referentie kan leggen.

Jaren 80 waren toch zeker wel meer een pestbende dan het nu is met verkrotting, oplopende criminaliteit, hoge jeugdwerkloosheid en twee politieke partijen die het 'volk' totaal niet serieus namen.

In dialoog gaan schrijf je. Thee drinken bedoel je? Moet het weer allemaal van onze kant komen? Waarom zie je nooit eens een moslim in een kerk? Ben je zelf al in dialoog gegaan? Wel eerlijk zijn ...
Trouwens wat moet ik op stormfront? Me tussen zwakzinnige krabbelaars begeven wiens jodenhaat net zo groot is als in de achterstandswijken?

Waarom zie je nooit een moslim in de kerk wtf? :roflol:

Ik ben vaak zat uitgenodigd door allochtonen, om bijv. wat te komen drinken in het turkse cafe.
Zelfs gasten waar ik af en toe even een praatje mee maakte die me plots uitnodigden om bij hen thuis wat te komen eten omdat ze een feestje/verjaardag oid hadden.
Als ik langs de turkse supermarkt loop van het neefje van een oude maat van me, roept ie me altijd naar binnen en heeft ie altijd wel wat lekkers voor me, lol.

Waar kom jij zelf vandaan een gebied met relatief veel of weinig allochtonen?

Man man man wat ben jij een overdramatiserende angsthaas, misschien dat je op stormfront beter tot je recht komt. Wat wil je doen doen? Een burgeroorlog starten?
Er zijn bijna 4 miljoen allochtonen in nederland, das bijna 1 op de 5, die allemaal hun eigen (kleinschalige) problematiek hebben, want laten we gewoon reeel zijn, de meeste proberen er gewoon wat van te maken zonder bomaanslagen in het achterhoofd of proberen de Nationale Nederlandsche Bank te beroven. Daarvan is maar 1 miljoen islamitisch waarvan een hele hoop 'cultuur' moslim zijn, en daarvan is een groep van 300.000 Marokkaans, waarin zich een relatief groot percentage probleemveroorzakers bevindt. Dan blijven er nog iets van 8a900 duizend moslims over in dit land die gewoon beste van proberen te maken. Met dit soort geblaat JAAG je die alleen maar van je af, terwijl je als in dialoog blijft gaan en educatie blijft geven dit religieuze probleem over een aantal generaties AL veel minder zal zijn.

Nee wat jij doet helpt

----> www.stormfront.nl

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

:roflol:

Oh over een aantal generaties is het allemaal beter en gameboy is een nazi. Please f**k off.

Maar is Nederland daarmee meer of minder naar de klote dan 10, 20 of 30 jaar terug? Als je tenminste de referentie kan leggen.

Jaren 80 waren toch zeker wel meer een pestbende dan het nu is met verkrotting, oplopende criminaliteit, hoge jeugdwerkloosheid en twee politieke partijen die het 'volk' totaal niet serieus namen.

Ik kom uit jaren 80 dus kan weinig zeggen erover. En wat ik erover zeg is niet gebaseerd op cijfers maar over mijn eigen ervaringen.
Nederland zonder Marokkanen zou voor mij een stuk mooier zijn

Het gaat niet om de vergelijking met vroeger, het gaat erom dat het NU beter had kunnen zijn. Ik geloof best dat de criminaliteit lager is dan vroeger, maar elke crimineel is er 1 teveel. Het had een stuk beter kunnen zijn, en daarom wil ik dat er veranderingen worden doorgevoerd die het in de toekomst beter maken dan wanneer er niets wordt veranderd.

Het gaat niet om de vergelijking met vroeger, het gaat erom dat het NU beter had kunnen zijn. Ik geloof best dat de criminaliteit lager is dan vroeger, maar elke crimineel is er 1 teveel. Het had een stuk beter kunnen zijn, en daarom wil ik dat er veranderingen worden doorgevoerd die het in de toekomst beter maken dan wanneer er niets wordt veranderd.

In de topictitel wordt de link met vroeger al gelegd.

Natuurlijk kan het altijd beter maar gelijk stellen dat we sterk aan het afglijden zijn is gewoon paniekvoetbal. Genoeg zaken die verbetering behoeven maar laten we niet doen alsof we aan rand van de afgrond staan.

Sommigen geven echt het idee alsof Nederland een soort Rio aan de Noordzee is waar Marokkanen uit de sloppen dagelijks Cidade de Deus naspelen.

In de topictitel wordt de link met vroeger al gelegd.

Natuurlijk kan het altijd beter maar gelijk stellen dat we sterk aan het afglijden zijn is gewoon paniekvoetbal. Genoeg zaken die verbetering behoeven maar laten we niet doen alsof we aan rand van de afgrond staan.

Sommigen geven echt het idee alsof Nederland een soort Rio aan de Noordzee is waar Marokkanen uit de sloppen dagelijks Cidade de Deus naspelen.

tumblr_mv4xr6r3Ly1sm3zwko1_500.gif

Kom is een nacht bij mij op de gracht. Geen cidade de deus, maar gezellig niet.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven