XXL Nutrition

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

• Topic Starter Topic Starter
'Onze kant'? Wie is 'ons' dan? 'Waarom zie je nooit eens een moslim in een kerk? ' :scratch: Wat is dat voor argument dan? Maar nogmaals de vraag, de zogenaamde teloorgang van Nederland is dus vooral en bijna alleen te danken aan de mislukte integratie?
Op het antwoord wie ons is had ik al eerder antwoord gegeven. Het scheelt me in ieder geval wat tijd, dus daarom definieer ik het zodanig. Moet de toenadering eenzijdig zijn dan? De deuren staan altijd open voor ons in de moskeeën. Als het even kan laten de Cohennen van dit land geen gelegenheid onbenut om zich voor het oog van de camera te begeven in de moskee om thee te drinken. Maar waarom wordt het initiatief niet door die gesubsidieerde moslimorganisaties genomen om de dialoog aan te gaan in een kerk? Zodat ze ook eens kennis kunnen maken met andere religies als hun eigen geloof.

Verder denk ik inderdaad dat de samenleving op lange termijn naar de klote gaat door de toenemende invloed van islam.

Gameboy ben je christelijk?

'We' zijn er dus uit, de maatschappij gaat naar de kloten door de islam. Net op weg naar een wijk met een hoog aantal moslims, morituri te salutant!

Waarom wil je zo graag dat mensen die in een fabeltje geloven het dialoog aan gaan in een gebedsruimte van de mensen die in een ander fabeltje geloven?

Nederland is een land van calvinisme. Ik voel me tot geen enkel geloof aangetrokken. Maar het zou de aanhangers van een barbaars geloof sieren zich te begeven in een andere gebedsruimte als de hunne. Dan kunnen ze misschien ook lering trekken uit hoe je als gelovige ook verlichtend met je religie kan omgaan.

handnee3.jpg

En het christendom is niet barbaars zeker? :roflol:
Als ik iemand geen hand wil geven of dit nu op basis is van religie of iets anders dan sta ik volledig in mijn recht dit niet te doen.

En het christendom is niet barbaars zeker? :roflol: Als ik iemand geen hand wil geven of dit nu op basis is van religie of iets anders dan sta ik volledig in mijn recht dit niet te doen.

Niet zitten opletten? De christenen van 2014 zijn veel verder gekomen qua interpretatie van de leer als de moslims. Waar de belijders van het christendom door de jaren heen zijn verlicht, geldt voor veel moslims dat de koranteksten niet voor persoonlijke interpretatie vatbaar zijn. Nu klopt het dat de bijbel ook vol staat met haatzaaiende teksten maar wat is daar nog merkbaar van bij de hedendaagse christenen? Afgezien van een relatief klein clubje op de Veluwe waar je niets van hebt te vrezen, is er weinig tot niets meer overgebleven van een barbaarse wijzen van denken. Sterker nog, de leegloop van de kerk is nog steeds gaande.

Waar zelfs binnen de katholieke kerk ruimte is voor een hervorming, zie ik dat niet gebeuren binnen de islam. En het beroerde is dat de zeer gematigde moslims door hun geloofsgenoten als zijnde afvalligen worden nagekeken die hun ' straf ' voor deze ' misdaad ' niet zullen ontlopen.

Niet zitten opletten? De christenen van 2014 zijn veel verder gekomen qua interpretatie van de leer als de moslims. Waar de belijders van het christendom door de jaren heen zijn verlicht, geldt voor veel moslims dat de koranteksten niet voor persoonlijke interpretatie vatbaar zijn. Nu klopt het dat de bijbel ook vol staat met haatzaaiende teksten maar wat is daar nog merkbaar van bij de hedendaagse christenen? Afgezien van een relatief klein clubje op de Veluwe waar je niets van hebt te vrezen, is er weinig tot niets meer overgebleven van een barbaarse wijzen van denken. Sterker nog, de leegloop van de kerk is nog steeds gaande.

Waar zelfs binnen de katholieke kerk ruimte is voor een hervorming, zie ik dat niet gebeuren binnen de islam. En het beroerde is dat de zeer gematigde moslims door hun geloofsgenoten als zijnde afvalligen worden nagekeken die hun ' straf ' voor deze ' misdaad ' niet zullen ontlopen.

Hoe gematigd ''we'' ook zijn, het gematigde christelijke westen heeft de afgelopen decennia meer doden op hun geweten dan de moslims. Nu wil ik geen christendom vs islam discussie opwekken, omdat zoiets vrij kansloos is hier.
Maar dat jij moslims als barbaren ziet, blijkt maar weer hoe vervreemd jou realiteitsbeeld is.
Ik heb in mijn leven enorm veel moslims gesproken en als vrienden gehad, uiteenlopende discussies over o.a. religie.
Maar het zijn gewoon mensen net als ''ons'' hoor, het is niet dat ze allemaal de koran bij zich dragen gezamenlijk met een bommenvest.

Ik ben bang dat je aan een soort van islamofobie lijdt?
Werk eerst eens aan je eigen problemen voordat je vingers gaat wijzen naar alles om je heen.

Hoe gematigd ''we'' ook zijn, het gematigde christelijke westen heeft de afgelopen decennia meer doden op hun geweten dan de moslims. Nu wil ik geen christendom vs islam discussie opwekken, omdat zoiets vrij kansloos is hier. Maar dat jij moslims als barbaren ziet, blijkt maar weer hoe vervreemd jou realiteitsbeeld is. Ik heb in mijn leven enorm veel moslims gesproken en als vrienden gehad, uiteenlopende discussies over o.a. religie. Maar het zijn gewoon mensen net als ''ons'' hoor, het is niet dat ze allemaal de koran bij zich dragen gezamenlijk met een bommenvest. Ik ben bang dat je aan een soort van islamofobie lijdt? Werk eerst eens aan je eigen problemen voordat je vingers gaat wijzen naar alles om je heen.

En weeeeeeeeeeer interpreteer je anders als dat ondergetekende het heeft geschreven. Daar heb je een handje vol van virusje. Krijg de indruk dat jij een stuk extremistischer bent als je zelf wilt toegeven. Ik beweer ook niet, en heb nergens beweerd dat iedere moslim een terrorist is. Ik heb nota bene de gematigde moslims ook benoemd. Met dit soort absolute aannames vervuil je de discussie dus leer eerst eens lezen om vervolgens te interpreteren wat er staat.

Het gaat me om het radicale letterlijk interpreteren van koranteksten wat heel veel moslims als leidraad nemen ten aanzien van het belijden van hun geloof. De koran is 1 groot haatboek en ruimte voor discussie is er niet. Daar waar dit binnen andere geloven wel mogelijk is.

Btw, in Iran zijn door het schrikbewind honderdduizenden moslims over de kling gejaagd door moslims. In Syrie en Irak vindt een slachting plaats door moslims op moslims en andersgelovigen. Dus je ontroerende beroep op het moreel geweten gericht aan christenen kan je nu net zo goed aan de moslims doen.

En weeeeeeeeeeer interpreteer je anders als dat ondergetekende het heeft geschreven. Daar heb je een handje vol van virusje. Krijg de indruk dat jij een stuk extremistischer bent als je zelf wilt toegeven. Ik beweer ook niet, en heb nergens beweerd dat iedere moslim een terrorist is. Ik heb nota bene de gematigde moslims ook benoemd. Met dit soort absolute aannames vervuil je de discussie dus leer eerst eens lezen om vervolgens te interpreteren wat er staat.

Het gaat me om het radicale letterlijk interpreteren van koranteksten wat heel veel moslims als leidraad nemen ten aanzien van het belijden van hun geloof. De koran is 1 groot haatboek en ruimte voor discussie is er niet. Daar waar dit binnen andere geloven wel mogelijk is.

Btw, in Iran zijn door het schrikbewind honderdduizenden moslims over de kling gejaagd door moslims. In Syrie en Irak vindt een slachting plaats door moslims op moslims en andersgelovigen. Dus je ontroerende beroep op het moreel geweten gericht aan christenen kan je nu net zo goed aan de moslims doen.

In hoeverre heb je zelf moeite besteed aan het studeren en lezen van de Koran en overige studie van theologie?

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:30 ----------

Boeken/films/media hebben nou eenmaal invloed op mensen, 99.9% haalt positiviteit uit de Koran 0.01% negativiteit.
Chapman haalde motivatie uit een boek om John Lennon te vermoorden, maakt ''the catcher in the rye'' dat een gevaarlijk boek voor de samenleving?

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Ik merk trouwens ook dat je steeds de probleemjongeren en de islam door elkaar haalt, doe je dit bewust of?

In hoeverre heb je zelf moeite besteed aan het studeren en lezen van de Koran en overige studie van theologie? ---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:30 ---------- Boeken/films/media hebben nou eenmaal invloed op mensen, 99.9% haalt positiviteit uit de Koran 0.01% negativiteit. Chapman haalde motivatie uit een boek om John Lennon te vermoorden, maakt ''the catcher in the rye'' dat een gevaarlijk boek voor de samenleving?

Ben geen kenner van de koran maar wel eens her en der wat gelezen. Evenals een versie van de bijbel. Beide boeken spreken me niet aan want ik hecht er geen waarde aan. Als een ander daar wel een verrijking uit haalt, moet iemand helemaal zelf weten. In dit land mag je tenminste denken en geloven wat je wilt wat in niet overal op de wereld het geval is he.

Dat boek waar de moordenaar van John Lennon z'n inspiratie uit heeft gehaald heeft geen theologische betekenis, en was de daad van een hysterische gek. Kortom heel wat minder impact als de hysterie van een ideologisch haatboek wat onderdanige gelovigen als leidraad nemen voor hun religie.

Mwah theologisch of niet ik denk dat elk boek een bepaalde impact kan hebben op iemands leven.

Zou je me 3e vraag nog willen beantwoorden;
'' Ik merk trouwens ook dat je steeds de probleemjongeren en de islam door elkaar haalt, doe je dit bewust of? ''

Hou je kop

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven