AndroidHealthClinic

10 jaar na de dood op Theo van Gogh, het is alleen maar erger geworden

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of dat zo is. Ik denk wel dat het probleem van twee kanten komt en dat vingers wijzen geen zin heeft. Als je nu als Marokkaan opgroeit heb je bij voorbaat al een slecht imago en moet je je 2x zo hard bewijzen als ieder ander. En dat klopt natuurlijk niet. Mensen zeggen kut Marokkaan achter je rug om. Moeten niks van je hebben. Lastig om nieuwe vrienden etc. etc. Als gevolg dat ze alleen maar met elkaar om gaan. Als ze zich zo onterecht en racistisch behandeld voelen. Is het niet vreemd dat het dan verkeerd gaat met die jongens. Dat is hetzelfde als een hond trappen en dan verbaasd zijn dat hij bijt. Logisch dat sommigen dan ook denken "kut hollanders". Er moet iniedergeval een oplossing komen, maar meer haat zaaien is dat zeker niet in mijn ogen. Elke keer kut marrokanen overal roepen, Hoe denk je dat hun zich dan gaan voelen en tegen Nederlanders gaan aankijken?

Jouw analogieën raken nog kant nog wal en dan ook bewust een hele simpele vraag die ik voor je heb niet beantwoorden.

Je doet precies wat er in de moslim gemeenschap ook gebeurt, afschuiven en bewust onderwerpen niet aankaarten.

• Topic Starter Topic Starter
Gevoel en feiten liggen vaak uit elkaar. Criminaliteit is gedaald terwijl veiligheidsgevoel niet afneemt ook niet als minder personen meetbaar te maken krijgen met criminaliteit. Gevoel is hoe dan ook een slechte raadgever maar lastig beinvloedbaar. Ik voel me nog veilig in de meest gevaarlijke steden ter wereld (been there, done that) terwijl anderen al panisch worden als ze een keer een uitstapje maken naar een grote stad en het OV in moeten (of iets soortgelijks).

Ok Eric. Maar als we elke opinie met wetenschappelijk bewijs moeten gaan onderbouwen kun je zowat het complete forum wel sluiten. Kan wel naar Paul Scheffer etc gaan doorverwijzen, maar ook iedere wetenschappelijke publicatie is weer aan kritiek onderhevig. En zo kan je nog wel even doorgaan.

Ok Eric. Maar als we elke opinie met wetenschappelijk bewijs moeten gaan onderbouwen kun je zowat het complete forum wel sluiten. Kan wel naar Paul Scheffer etc gaan doorverwijzen, maar ook iedere wetenschappelijke publicatie is weer aan kritiek onderhevig. En zo kan je nog wel even doorgaan.

We kunnen het forum ook sluiten als je niet van mening kan verschillen. De wereld verandert, soms ten goede, soms ten slechte maar met doemdenkerij kom je meestal niet heel erg ver.

In Utopia (niet dat kutprogramma) zal alles best optimaal kunnen zijn maar verder zal iedere samenleving gewoon zijn mindere en betere kanten hebben. Er vanuit gaan dat alles minder is geworden is gewoon net zo discutabel als een roze bril op zetten en je ogen sluiten voor zaken die verbetering behoeven.

In economisch slechte tijden lijkt alles hoe dan ook grauwer terwijl een groot gedeelte van die beleving niet met feiten gestaafd kan worden.

Blijft dat een nieuwe theo liever anoniem zijn mening zal uiten dan openbaar (over moslims), omdat je anders je leven niet zeker bent. Veel beter is het dus niet geworden.

Dat weet je toch niet op voorhand.

We kunnen het forum ook sluiten als je niet van mening kan verschillen. De wereld verandert, soms ten goede, soms ten slechte maar met doemdenkerij kom je meestal niet heel erg ver. In Utopia (niet dat kutprogramma) zal alles best optimaal kunnen zijn maar verder zal iedere samenleving gewoon zijn mindere en betere kanten hebben. Er vanuit gaan dat alles minder is geworden is gewoon net zo discutabel als een roze bril op zetten en je ogen sluiten voor zaken die verbetering behoeven. In economisch slechte tijden lijkt alles hoe dan ook grauwer terwijl een groot gedeelte van die beleving niet met feiten gestaafd kan worden.

Kijk, ik had ook met cijfers kunnen komen maar voor bijna ieder onderzoek geldt dat het aan interpretatie onderhevig is, wat weer tot andere inzichten leidt. Onderzoek a bewijst dat de criminaliteit is gestegen terwijl onderzoek b juist het tegengestelde aantoont omdat onderzoek a niet representatief is omdat slechts rekening is gehouden met een deel van de totale populatie. Ik geef maar een voorbeeld. Bovendien, ik denk als het gaat om de invloed van de islam dat het heel moeilijk meetbaar is in cijfers. Maar de geluiden uit de samenleving stemmen niet optimistisch. Dan kan je die mensen wel wegzetten als aanstellers maar met dat wegkijken zoals dat in de jaren 80 en 90 gebeurde zijn we ook niets opgeschoten.

Blijft dat een nieuwe theo liever anoniem zijn mening zal uiten dan openbaar (over moslims), omdat je anders je leven niet zeker bent. Veel beter is het dus niet geworden.

Aangaande het je kunnen uit over (radicale) moslims niet waarschijnlijk maar is dat een teken dat het over de gehele linie minder gaat met Nederland?

---------- Toegevoegd om 13:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Kijk, ik had ook met cijfers kunnen komen maar voor bijna ieder onderzoek geldt dat het aan interpretatie onderhevig is, wat weer tot andere inzichten leidt. Onderzoek a bewijst dat de criminaliteit is gestegen terwijl onderzoek b juist het tegengestelde aantoont omdat onderzoek a niet representatief is omdat slechts rekening is gehouden met een deel van de totale populatie. Ik geef maar een voorbeeld

Slechte voorbeelden dan want het wordt het gewoon objectief gemeten door het CBS en is vergelijkbaar door de jaren heen.

Bepaalde criminialiteit die meer kan bijdragen aan het onveiligheidsgevoel kan wel zijn gestegen door de jaren heen. Maar daarmee kan je nog niet stellen dat Nederland als geheel aan het afglijden is.

. Bovendien, ik denk als het gaat om de invloed van de islam dat het heel moeilijk meetbaar is in cijfers. Maar de geluiden uit de samenleving stemmen niet optimistisch. Dan kan je die mensen wel wegzetten als aanstellers maar met dat wegkijken zoals dat in de jaren 80 en 90 gebeurde zijn we ook niets opgeschoten.

De invloed van de islam is de enige graadmeter om te bepalen hoe Nederland er voor staat? Als ik sommigen mag geloven wel maar het geeft wel blijk van een extreme tunnelvisie.

Gevoel en feiten liggen vaak uit elkaar. Criminaliteit is gedaald terwijl veiligheidsgevoel niet afneemt ook niet als minder personen meetbaar te maken krijgen met criminaliteit.

Gevoel is hoe dan ook een slechte raadgever maar lastig beinvloedbaar.

Ik voel me nog veilig in de meest gevaarlijke steden ter wereld (been there, done that) terwijl anderen al panisch worden als ze een keer een uitstapje maken naar een grote stad en het OV in moeten (of iets soortgelijks).

+

Dit is heel belangrijk denk ik idd.
Een hond voelt direct of iemand bang is of niet en reageert hier op.
Nu wil ik een groepje Marokkanen of überhaupt een groepje mensen niet met een hond vergelijken.
Maar ik denk dat je houding/gevoel/lichaamstaal de belangrijkste rol speelt, hier reageert de groep op.
Daarom zal de ene Nederlander haast nooit last hebben van die ''kut Marokkaantjes'' en de ander hoeft ze maar aan te kijken en heeft problemen.

+

Dit is heel belangrijk denk ik idd.
Een hond voelt direct of iemand bang is of niet en reageert hier op.
Nu wil ik een groepje Marokkanen of überhaupt een groepje mensen niet met een hond vergelijken.
Maar ik denk dat je houding/gevoel/lichaamstaal de belangrijkste rol speelt, hier reageert de groep op.
Daarom zal de ene Nederlander haast nooit last hebben van die ''kut Marokkaantjes'' en de ander hoeft ze maar aan te kijken en heeft problemen.

Maar is dat normaal dan, dat wanneer je wat minder zelfverzekerd bent, je gelijk last moet krijgen met die typetjes? Niet iedereen is even groot en stoer en daarbij wat meer zelfverzekerd dan iemand die dat niet is?

We kunnen het forum ook sluiten als je niet van mening kan verschillen. De wereld verandert, soms ten goede, soms ten slechte maar met doemdenkerij kom je meestal niet heel erg ver. In Utopia (niet dat kutprogramma) zal alles best optimaal kunnen zijn maar verder zal iedere samenleving gewoon zijn mindere en betere kanten hebben. Er vanuit gaan dat alles minder is geworden is gewoon net zo discutabel als een roze bril op zetten en je ogen sluiten voor zaken die verbetering behoeven. In economisch slechte tijden lijkt alles hoe dan ook grauwer terwijl een groot gedeelte van die beleving niet met feiten gestaafd kan worden.

Tijdens de opkomst van Pim Fortuyn ging het nog heel goed met de economie terwijl tegelijk de maatschappelijke onvrede over de integratie toenam. Als je volgens jouw denkwijze gaat denken zou je kunnen concluderen dat het nog helemaal niet zo slecht ging met het land. Welke graadmeter ga je nu hanteren? Het gaat erom wat op dat moment heel erg leeft in het land onder de mensen. De tijd dat politici voor ons gaan bepalen of het goed gaat met dit land is echt al jaren voorbij Eric. Wake up!

Wat zijn die mocro penose toch een stelletje prutsers.

Maar is dat normaal dan, dat wanneer je wat minder zelfverzekerd bent, je gelijk last moet krijgen met die typetjes? Niet iedereen is even groot en stoer en daarbij wat meer zelfverzekerd dan iemand die dat niet is?

Of dat normaal is, zou ik even na moeten vragen aan een maat van me die psychologie studeert. :p
Ik denk niet dat je perse stoer/groot moet zijn in dit geval, maar je moet bij voorhand al geen negatief beeld hebben, wat de meeste door media verhalen en dingen die ze zien/meegemaakt hebben wel al hebben.
Behandel iedereen zoals je zou willen dat mensen jou behandelen, met respect en zonder vooroordelen.

Het ligt in ieder geval niet, ik herhaal niet, aan de mocros zelf.

Tijdens de opkomst van Pim Fortuyn ging het nog heel goed met de economie terwijl tegelijk de maatschappelijke onvrede over de integratie toenam. Als je volgens jouw denkwijze gaat denken zou je kunnen concluderen dat het nog helemaal niet zo slecht ging met het land. Welke graadmeter ga je nu hanteren? Het gaat erom wat op dat moment heel erg leeft in het land onder de mensen. De tijd dat politici voor ons gaan bepalen of het goed gaat met dit land is echt al jaren voorbij Eric. Wake up!

Deutschland erwache!!!

Pim Fortuyn was gewoon een relnicht die mede de onvrede heeft aangewakkerd terwijl er inderdaad niet zoveel aan de hand was als die malloot liet uitschijnen. Het is wel geland bij een bepaald gedeelte van de bevolking die hoe dan ook nooit tevreden te krijgen is. Wel klagen over van alles en nog wat maar zelf net zo goed bijdragen aan de verslechtering van het klimaat. Van het soort malloten dat gaat klappen bij een uitvaartstoet.

'De mensen'? Spreek voor jezelf en voor je lotgenoten, de onvrede die jij kenschetst leeft niet overal. Wordt wel gevoed door media en volksmenners maar dan nog zijn er genoeg mensen die het totaal anders beleven.

Deutschland erwache!!! Pim Fortuyn was gewoon een relnicht die mede de onvrede heeft aangewakkerd terwijl er inderdaad niet zoveel aan de hand was als die malloot liet uitschijnen. Het is wel geland bij een bepaald gedeelte van de bevolking die hoe dan ook nooit tevreden te krijgen is. Wel klagen over van alles en nog wat maar zelf net zo goed bijdragen aan de verslechtering van het klimaat. Van het soort malloten dat gaat klappen bij een uitvaartstoet. 'De mensen'? Spreek voor jezelf en voor je lotgenoten, de onvrede die jij kenschetst leeft niet overal. Wordt wel gevoed door media en volksmenners maar dan nog zijn er genoeg mensen die het totaal anders beleven.

Van Fortuyn naar fout Duitsland. Hoe subtiel. Goed, je bent niet de enige die deze demagogische vergelijking heeft gemaakt. Groenlinks waarschuwt nog 1 keer ;)

Ben ook best benieuwd wat je van Theo vond Eric.

Van Fortuyn naar fout Duitsland. Hoe subtiel. Goed, je bent niet de enige die deze demagogische vergelijking heeft gemaakt. Groenlinks waarschuwt nog 1 keer ;) Ben ook best benieuwd wat je van Theo vond Eric.

Jij komt met die 'wake up' onzin. Ben wakker, heb geen wake-up call nodig. Dat soort termen hebben nou eenmaal een foute connotatie, zou ze maar spaarzaam gebruiken als ik jou was. Het draagt niks bij, je doet net alsof de rest van Nederland slaapt en jouw wereldbeeld beter is dan de visie van een ander.

Theo als programmamaker vond ik best te pruimen, Theo als schrijver van columns lang niet altijd.

Zeggen dat Marokkaanse jongeren niets te verwijten valt en het allemaal ligt aan mensen die altijd wat te zeuren hebben is natuurlijk de waarheid geweld aandoen. Wat je wel kan zeggen is dat het gedrag van bijv. een hond grotendeels bepaald wordt door de opvoeding. In die zin kunnen de jongeren het niet helpen dat ze agressief of op andere manier asociaal zijn.

Dat mensen gaan veralgemenen is niet positief voor de integratie, maar het is anderzijds niet raar dat mensen hun oordeel baseren op eerdere ervaringen.

Ik denk niet dat iemand nog kan ontkennen dat de integratie van o.a. Marokkaanse jongeren mislukt is. Voor mij ligt de wortel van deze mislukking bij de opvoeders en voor een stuk bij de overheid.

Jij komt met die 'wake up' onzin. Ben wakker, heb geen wake-up call nodig. Dat soort termen hebben nou eenmaal een foute connotatie, zou ze maar spaarzaam gebruiken als ik jou was. Het draagt niks bij, je doet net alsof de rest van Nederland slaapt en jouw wereldbeeld beter is dan de visie van een ander. Theo als programmamaker vond ik best te pruimen, Theo als schrijver van columns lang niet altijd.

Tja, ik associeer ' wake up ' helemaal niet met de tweede wereldoorlog. Het is een algemeen geaccepteerd begrip en is voor zover ik weet ook totaal niet beladen. Dus het verbaasd me dat je het in de context van Nazi Duitsland las. No personal offence maar de opkomst van Fortuyn linken aan de opkomst van Hitler vind ik onfris. Ik zelf zie ook totaal geen overeenkomsten.

Tja, ik associeer ' wake up ' helemaal niet met de tweede wereldoorlog. Het is een algemeen geaccepteerd begrip en is voor zover ik weet ook totaal niet beladen. Dus het verbaasd me dat je het in de context van Nazi Duitsland las. No personal offence maar de opkomst van Fortuyn linken aan de opkomst van Hitler vind ik onfris. Ik zelf zie ook totaal geen overeenkomsten.

Die associatie leg je nu zelf. Die term 'wake up' heeft gewoon een onfrisse klank en is hoe dan ook vrij triest of je moet denken dat anderen niet wakker genoeg zijn. Teveel overtuigd van je eigen gelijk jezelf wentelend in je onvrede gaat de zaak hoe dan ook niet veel verbeteren.

Het gaat erom wat op dat moment heel erg leeft in het land onder de mensen. De tijd dat politici voor ons gaan bepalen of het goed gaat met dit land is echt al jaren voorbij Eric. Wake up!

Volgens mij enkele op zichzelf staande zinnen uit je eerdere betoog, heb ik nergens gelinkt aan je stuk over Fortuyn. Maar goed 'de mensen'? Welke dan? Alle?

De tijd? Welke tijd? Je bepaalt dat hoe dan ook zelf maar wel voor jezelf, waarschijnlijk beleven anderen dat toch echt anders dus ga ook niet bepalen voor anderen of het goed gaat met Nederland of niet.

Komen we bij 'wake up', waarom moet iemand wakker worden? Jouw zienswijze is beter dan die van anderen die er anders over denken? We moeten kloontjes worden die allemaal hetzelfde denken en beleven?

Het is toch van alle tijden dat veel mensen het vaak misplaatste idee hebben dat het heel veel slechter gaat dan, zeg, tien jaar daarvoor. Riepen ze voor die moord in 2004 ook, in de jaren negentig ook, en zeker in de jaren tachtig ook en zo verder. Populistische politici koketteren er ook graag mee want het bekt zo lekker.

En maar klagen en klagen.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven