XXL Nutrition

100 reps plateaubuster

bennyboy1979

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m98
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Hey

Ik volg nu sinds kort een schema o.b.v. het 100 reps principe (4x25). IK liep beetje tegen een plateau aan en volg nu dus dit schema om het plateau te doorbreken.

Iemand ervaring hiermee????

Geen ervaring mee maar het klinkt als een slecht idee.

wat voor plateau zat je op en hoe was je training?

• Topic Starter Topic Starter
Want? Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik qua gewicht wel stuk lager zit dan normaal uiteraard.

Hey

Ik volg nu sinds kort een schema o.b.v. het 100 reps principe (4x25). IK liep beetje tegen een plateau aan en volg nu dus dit schema om het plateau te doorbreken.

Iemand ervaring hiermee????

Geen ervaring met dat schema.

Ik zat ook eens vast met benchen en ben dan tijdje lager gewicht (meer herhalingen gaan doen). Heeft een beetje geholpen.

Het meeste voordeel haalde ik uit meer gewicht en dan beetje hulp door spotter krijgen.

Is allicht van persoon tot persoon afhankelijk.

sorry anoniem, zag alleen je eerste zin. Heb de laatste tijd al veel geexperimenteerd. Wat ik merkte is dat ik niet echt meer resultaat zag, dit terwijl mijn voeding wel goed is. De laatste training deed ik gewoon de 4 dagen split vrij zwaar. Daarvoor 5x5, supersets, trisets, giant sets.

Praat ik wel over periode van drie kwart jaar ongeveer

Geen ervaring met dat schema.

Ik zat ook eens vast met benchen en ben dan tijdje lager gewicht (meer herhalingen gaan doen). Heeft een beetje geholpen.

Het meeste voordeel haalde ik uit meer gewicht en dan beetje hulp door spotter krijgen.

Is allicht van persoon tot persoon afhankelijk.

Ja ik train altijd al samen met maat. ZIt nu eigenlijk echt met de vraag hoe krijg ik/mijn lichaam weer ff die prikkel weet je

Naar mijn idee heb je hier weinig aan.. Je Traint je spieruithoudingsvermogen.. Je zal er dus niet veel mee groeien etc.

Ik zou dat dan ook vooral blijven doen, want wat je nu doet is een te grote stap terug in intensiteit.

Aangenomen dat ook jou plateau bestaat uit "het lukt niet meer om regelmatig te kunnen verhogen bij een bepaald set-rep protocol", dan raad ik je aan je aan dit protocol zodanig aan te passen dat dit wel lukt met behoud van Volume én trainingsgewicht!

En zijn verschillende technieken die dit mogelijk maken.

1. Je deed altijd 3x8-10 op een bepaalde oefening en op een bepaald moment loop je hier op vast.
Probeer dan bijvoorbeeld eens myo reps voor een totaal van 25-30 reps.

zoiets als: 1x12+4+4+3+3+2 (totaalreps 28)

http://www.elitefts.com/education/training/reignite-progress-with-new-science/

2. En als dat weer te zwaar wordt cluster reps, waarbij het streepje (-) 15-20-sec. intraset rust voorstelt.

Bijvoorbeeld: 5-5-5-5-5-5 (totaalreps 30) en als dat te zwaar wordt 4-4-4-4-4-4-4 (28) of eventueel 3-3-3-3-3-3-3-3-3-3 (30).

Ik zou dat dan ook vooral blijven doen, want wat je nu doet is een te grote stap terug in intensiteit.

Aangenomen dat ook jou plateau bestaat uit "het lukt niet meer om regelmatig te kunnen verhogen bij een bepaald set-rep protocol", dan raad ik je aan je aan dit protocol zodanig aan te passen dat dit wel lukt met behoud van Volume én trainingsgewicht!

En zijn verschillende technieken die dit mogelijk maken.

1. Je deed altijd 3x8-10 op een bepaalde oefening en op een bepaald moment loop je hier op vast.
Probeer dan bijvoorbeeld eens myo reps voor een totaal van 25-30 reps.

zoiets als: 1x12+4+4+3+3+2 (totaalreps 28)

http://www.elitefts.com/education/training/reignite-progress-with-new-science/

2. En als dat weer te zwaar wordt cluster reps, waarbij het streepje (-) 15-20-sec. intraset rust voorstelt.

Bijvoorbeeld: 5-5-5-5-5-5 (totaalreps 30) en als dat te zwaar wordt 4-4-4-4-4-4-4 (28) of eventueel 3-3-3-3-3-3-3-3-3-3 (30).

Top harpep hier ga ik wat mee doen

Persoonlijk ben ik tegen het principe om precies een aantal herhalingen te doen. Ik bedenk wel een aantal herhalingen dat ik ongeveer wil halen, maar dit is meer om het gewicht van de oefening te behalen. Ik ga dan eigenlijk altijd gewoon tot falen. Als ik dan minder herhalingen kon halen doe ik de volgende set iets lichter en als ik er meer haalde dan doe ik de volgende set iets zwaarder.

Dat doe ik ook, als ik ongeveer 10 wil doen maar kan er 15 dan doe ik geen tien, volgende set verhogen.

Persoonlijk ben ik tegen het principe om precies een aantal herhalingen te doen. Ik bedenk wel een aantal herhalingen dat ik ongeveer wil halen, maar dit is meer om het gewicht van de oefening te behalen. Ik ga dan eigenlijk altijd gewoon tot falen. Als ik dan minder herhalingen kon halen doe ik de volgende set iets lichter en als ik er meer haalde dan doe ik de volgende set iets zwaarder.

Thanks voor de tips

Als je geinteresseerd bent in een 100 reps systeem dan adviseer ik eens te kijken naar GVT, German Volume Training.
Dat heeft als basis een 10 x 10 principe, dus ook 100 reps. Maar het is wel de bedoeling dat je een flink gewicht gebruikt evengoed en dat met 1 oefening per spiergroep doet.

Het is wel een systeem wat voor een tijdelijke periode bedoeld is.
10 x 10 x 100 kilo bankdrukken bijvoorbeeld, daarna heb je geen andere borst oefening nodig.

Als je geinteresseerd bent in een 100 reps systeem dan adviseer ik eens te kijken naar GVT, German Volume Training.
Dat heeft als basis een 10 x 10 principe, dus ook 100 reps. Maar het is wel de bedoeling dat je een flink gewicht gebruikt evengoed en dat met 1 oefening per spiergroep doet.

Het is wel een systeem wat voor een tijdelijke periode bedoeld is.
10 x 10 x 100 kilo bankdrukken bijvoorbeeld, daarna heb je geen andere borst oefening nodig.

Ok thanks Martin ik ga me daar ook eens over inlezen. Had er al wel iets over gehoord en gelezen

Misschien is het een idee om een compleet ander schema te gaan hanteren voor een tijdje, om je spieren een totaal andere prikkel te geven? Nu zijn de spieren misschien gewend aan je volgorde van uitvoering en door dit te veranderen met nieuwe oefeningen kun je misschien weer opnieuw progressie boeken.

Probleem met zoveel herhalingen is dat je nooit veel gewicht pakt. Vind zelf dat als je zakt onder 60% 1rm dat het dan vrij weinig nut heeft.. Je wilt juist dat de gewichten omhoog gaan, niet omlaag. Tot falen doorgaan heeft imo ook niet veel zin (anders kan je de training hierop volgende waarschijnlijk niet verhogen).

Als je bijv. 2hh,3hh,5hh x 10 doet met 70% van je max heb je een veel betere training. Doe dat 2x per week en je gaat gegarandeerd groeien. Rust tussen setjes halve minuut en na de 5hh 1 minuut. Ben je klaar in 25min en heb je flink wat herhalingen gemaakt op een redelijk % van je max. Training hierna 2,5kg bijvoegen enzovoort.

Terug
Naar boven