Fitness Seller

16-jarige jongen doodschoppen? Vrijspraak ! (mogelijk voorproefje gedode grensrechter)

En waarom deden de vrienden van het slachtoffer niets dan?

En die rechter die onwel is geworden haha, wat een gelul. Dat ga ik de volgende keer ook zeggen als ik wegval in een vergadering.

@ Strong 80, hoeveel mijn gevoel dit ook helemaal zegt, hebben wij nu eenmaal een rechtsysteem waarin je onschuldig bent, tenzij je schuldig bent bevonden (hoe klote het ook mag zijn)
Als dit in mijn familie kringen zou gebeuren zou ik voor de rechter zeggen dat ik totaal geen ene klacht indien.
En dan vervolgens voor eigen rechter spelen.

@ Strong 80, hoeveel mijn gevoel dit ook helemaal zegt, hebben wij nu eenmaal een rechtsysteem waarin je onschuldig bent, tenzij je schuldig bent bevonden (hoe klote het ook mag zijn)
Als dit in mijn familie kringen zou gebeuren zou ik voor de rechter zeggen dat ik totaal geen ene klacht indien.

En dan wordt jij 8 jaar achter slot en grendel weggezet.
Maar ik ben het wel met je eens, als iemand in mijn directe omgeving dit zou overkomen dan zou ik niet voor mijzelf in staan al trek je altijd aan het kortste eind.

Voordat je eigen rechter gaat spelen (wat ontzettend dom is, denk eens aan de mensen die je zelf achterlaat benadeelt als je gepakt wordt) zal je toch ook moeten weten wie de dader is?

Er zou een regel moeten zijn, dat ze dan allemaal de doodstraf krijgen,
of gevangenis straf.........

Zie mijn reply,
sorry maar als je er als groep iemand doodschopt moet het niks uitmaken wie de laatste (dodelijke) trap heeft gegeven !!! IMHO !!!

Ergste is nog, dat dit me geeneens meer verbaast.

Als jij denkt dat de tructjes van je leraar in de echte wereld kunnen en dat de rechter dus de hele groep moet opsluiten ben jij degene die wereldvreemd is.. Zoals je zelf al aangeeft is die truc niet waterdicht..
Zou niet weten waarom niet. Juist omdat dit tuig weet dat zo'n rechter geen ballen heeft spelen ze dit spel. Als die rechter de groep duidelijk zou maken dat er een straf boven hun hoofd hangt (weliswaar lager dan moord of doodslag maar toch 4j cel bijv. voor medeplichtigheid of weigeren van medewerking) dan zou de druk hoger zijn om de dader naar voren te brengen. Oudste politie truc die er bestaat trouwens.

Sommigen doen hier alsof de rest van die groep toevallige voorbijgangers waren die je niet kan veroordelen, hallo ze kennen elkaar en niemand greep in. Deze zaak schept een gevaarlijk precedent en het had niet zo hoeven te eindigen. Als ze criminelen in Nederland zo hard zouden aanpakken als automobilisten dan was er geen probleem.

Zou niet weten waarom niet. Juist omdat dit tuig weet dat zo'n rechter geen ballen heeft spelen ze dit spel. Als die rechter de groep duidelijk zou maken dat er een straf boven hun hoofd hangt (weliswaar lager dan moord of doodslag maar toch 4j cel bijv. voor medeplichtigheid of weigeren van medewerking) dan zou de druk hoger zijn om de dader naar voren te brengen. Oudste politie truc die er bestaat trouwens.

Sommigen doen hier alsof de rest van die groep toevallige voorbijgangers waren die je niet kan veroordelen, hallo ze kennen elkaar en niemand greep in. Deze zaak schept een gevaarlijk precedent en het had niet zo hoeven te eindigen. Als ze criminelen in Nederland zo hard zouden aanpakken als automobilisten dan was er geen probleem.

Er bestaat geen bewijs dat deze 6 jongens geslagen/getrapt hebben.
Getuigenverklaringen zeggen allemaal wat anders met maar 1 iemand die een dader aanwijst terwijl het slachtoffer zelf heel iemand anders noemde. Dan is dit gewoon terechte vrijspraak.

Lees het procesdossier nou gewoon even door voordat je de hele rechtsstaat af gaat kraken.

Lees het procesdossier nou gewoon even door voordat je de hele rechtsstaat af gaat kraken.
Oow dat zal ik dan ook ff doen :roflol: Sorry !
maar ik bedoel dit in verband met de grensrechter (algemeen, als er een groep iemand verbouwd),

ieder die een of twee schoppen heeft gegeven, moeten boeten !!!

Dit is wel een heel verschillende zaak dan die met de grensrechter hoor. Maar daar is het inderdaad in groepsverband, ookal weet je niet wie de fatale trap heeft uitgedeeld kan je nog steeds veroordelen, want te bewijzen.

staatsgreep met dbb knokploeg? ik neem leiding wel op als nieuwe dictator minister van justitie, in de dbb dictatuur. zulle er heel wat hange meheheh

Doet me denken aan een zaak in Nijmegen waarbij 2 overvallers die met de scooter op de vlucht waren iemand hadden doodgereden. Ze kregen beiden een lichte straf want er kon niet bewezen worden wie achter het stuur had gezeten... daar valt je broek toch van op de grond.

In zulke gevallen ben je gewoon samen verantwoordelijk voor de dood van een ander en lijkt het me bewijs genoeg. Wat maakt het uit als mensen iemand dood trappen wie de dodelijke trap heeft uitgedeeld? Kan het niet zo zijn dat alle klappen bij elkaar de dood tot gevolg hebben gehad?

Doet me denken aan een zaak in Nijmegen waarbij 2 overvallers die met de scooter op de vlucht waren iemand hadden doodgereden. Ze kregen beiden een lichte straf want er kon niet bewezen worden wie achter het stuur had gezeten... daar valt je broek toch van op de grond.

In zulke gevallen ben je gewoon samen verantwoordelijk voor de dood van een ander en lijkt het me bewijs genoeg. Wat maakt het uit als mensen iemand dood trappen wie de dodelijke trap heeft uitgedeeld? Kan het niet zo zijn dat alle klappen bij elkaar de dood tot gevolg hebben gehad?

Ja precies die zaak postte ik ook al in een ander topic.
Verschil is hier alleen dat je überhaupt niet toekomt aan die vraag omdat het niet eens vast staat dat deze jongens er iets mee te maken hebben.

good luck vito, dit ga je nooit redden

shit ronnie weer nieuwe account maken :roflol:

Terug
Naar boven