XXL Nutrition

16-jarige jongen doodschoppen? Vrijspraak ! (mogelijk voorproefje gedode grensrechter)

Bezoekers in dit topic

Maar wat is er geneurd dan. Er sloeg of schopte niemand en in eens was hij dood? Of was er een duw trek wedstrijdje tussen meerdere aan de gang waarin hij verstrikt raakte? Is niet echt duidelijk
 
Beuken kan niet worden aangemerkt als geweld???

Wel eens bij een festival of (hard) concert/optreden geweest :D
Gebeurt te pas en te onpas. Dat Club Q waar het hier over gaat draaide volgens mij hardstyle/hardcore ofzo

Hij is uiteindelijk overleden (veel later, ambulance personeel had hem eerst al naar huis gestuurd) door een klap tegen het hoofd
 
Je zou het ook kunnen omdraaien. Iedereen die heeft getrapt is verantwoordelijk voor zijn dood want ze hebben allen bijgedragen aan zijn dood, iedere trap kan de dodelijke zijn geweest.

Alle daders de maximale straf geven, had je maar niet mee moeten doen.
 
En dan wordt jij 8 jaar achter slot en grendel weggezet.
Maar ik ben het wel met je eens, als iemand in mijn directe omgeving dit zou overkomen dan zou ik niet voor mijzelf in staan al trek je altijd aan het kortste eind.

Nee hoor niet als ik mijzelf ontoerekeningsvatbaar laat verklaren;)
 
Laatst bewerkt:
Je zou het ook kunnen omdraaien. Iedereen die heeft getrapt is verantwoordelijk voor zijn dood want ze hebben allen bijgedragen aan zijn dood, iedere trap kan de dodelijke zijn geweest.

Alle daders de maximale straf geven, had je maar niet mee moeten doen.

Doodslag in vereniging, dat kan ook maar dan moet je wel weten wie
 
Nee hoor niet als ik mijzelf ontoerekenvatbaar laat verklaren;)

Je hoort dit soort dingen vaak. Er schijnen ontzettend veel mensen te zijn die wraakacties zouden nemen. Maar je hoort er zelden wat van terug en dat is om dat dit soort mensen het met geweld willen vergelden maar het uiteindelijk niet in zich hebben om dat het juist is waar ze tegen vechten. Het is onzinnig om te zeggen dat je wraak zou nemen. Je zult er alleen echt toe in staat zijn als je op dat moment gedreven wordt door emotie en niet meer rationeel kunt denken. Dat soort dingen kun je bedenken van te voren maar situaties zijn onvoorspelbaar.
 
Precies, zelfde als mensen die zeggen dat ze in zouden grijpen als ze iemand mishandeld zien worden. Nav dat andere topic
 
Ik erger me nog meer aan dbb-posts dan aan nu-jij.nl posts..
 
vito studeer jij rechten ofzo?
 
de telegraaf manier van in de media brengen zet veel mensen ook een beetje op een verkeerd spoor natuurlijk, maar mensen zouden echt eerst eens even moeten kijken voordat ze commentaar gaan geven over "D66 rechters"..
Hier de vrije tekst:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BZ1024&vrije_tekst=

Jij hebt een heilig vertrouwen in menig rechter en rechtspraak ? Jij vindt dat het recht vaak of altijd overwint ? En in deze ?

Ik vermoed dat je theoretisch of praktisch gezien dat vertrouwen nog wel beschaamd ziet worden.

Er is een jongen gedood door klappen op zijn hoofd en omdat de rechter het straffen niet aandurft (lees hij ziet door de bomen het bos niet meer) kiest hij voor vrijspraak.

Is niks Telegraaf's aan, er komt kennelijk iemand weg met grove mishandeling (met dood tot gevolg ?)
 
Wat wil je dan de hele groep maar opsluiten? Terwijl 1 iemand geslagen heeft?

ik doelde eigenlijk vooral op het stukje dat een rechter nooit zomaar tot een bepaald besluit komt.
afgaande hoe rechters besluiten hebben genomen in het verleden:)
 
De Almeerse Grensrechter Richard Nieuwenhuizen (41) is mogelijk niet door schoppen en trappen om het leven gekomen, maar kan ook zijn overleden door een spontaan ontstaan sneetje in zijn halsslagader. Dit concludeert de forensisch patholoog Christopher Milroy in een rapport dat hij heeft gemaakt op verzoek van Spong Advocaten.
Advocaat Gerard Spong en zijn collega Sidney Smeets verdedigen een van de verdachten van doodslag op de grensrechter; de geruchtmakende zaak komt volgende week voor de rechter. Zij schakelden Milroy in, voorheen hoofdpatholoog van Scotland Yard.

Voor zijn rapport heeft de patholoog een deel van de ader van de grensrechter onderzocht, die door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) was bewaard na de sectie. Milroy merkte een afwijking op, die volgens hem in uitzonderlijke gevallen kan leiden tot plotseling overlijden. Dit kan gebeuren als de ader te zeer wordt gestrekt en er 'dissectie' optreedt, zoals de medische term luidt voor een scheuring in de bloedvaten.

Het NFI heeft deze afwijking niet opgemerkt. Het instituut noemt het in het sectierapport hoogst waarschijnlijk dat Nieuwenhuizen om het leven is gekomen door trappen en schoppen tegen zijn hoofd en nek.

Mishandeling
De grensrechter van de Almeerse club Buitenboys overleed op 3 december, nadat hij de dag ervoor na een wedstrijd was mishandeld door een aantal leden van het B1-elftal van Nieuw Sloten. Zes spelers van 15 tot 17 jaar van het Amsterdamse elftal en een vader (50) van een van hen zitten sinds december vast. Eén van de verdachten is vrijgelaten.

Dat er mogelijk geen sprake is geweest van een misdaad, is een van de argumenten die de advocaten van de acht verdachten naar voren zullen brengen. Komende week begint de inhoudelijke behandeling van de strafzaak in de rechtbank in Lelystad. Zowel Milroy als deskundigen van het NFI zullen er getuigen, onder meer over hun kijk op de gezondheid van de aderen van de grensrechter.

Bron : http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...oppen-niet-leidde-tot-dood-grensrechter.dhtml


Goh :o, miisschien is dat sneetje in zijn slagader dan wel ontstaan door die schoppen in z'n nek.Maar ik zie de daders nu al naar huis gaan.
 
Hij is gestorven door een scheurtje in de halsslagader.

Maar het is hoog onwaarschijnlijk dat dit veroorzaakt is door de trappen tegen zijn hoofd en nek


Ben ik nou de enige die dit niet logisch vindt?

Maar ze zullen wel worden vrijgesproken en anders weten ze niet wie de fatale schop heeft uitgedeeld dus niemand heeft schuld. Zo rollen de D66 rechters.
 
Hij is gestorven door een scheurtje in de halsslagader.

Maar het is hoog onwaarschijnlijk dat dit veroorzaakt is door de trappen tegen zijn hoofd en nek


Ben ik nou de enige die dit niet logisch vindt?

Maar ze zullen wel worden vrijgesproken en anders weten ze niet wie de fatale schop heeft uitgedeeld dus niemand heeft schuld. Zo rollen de D66 rechters.

Als je iemand op zijn nek schopt kan je voet toch uitschieten naar de hals, bovendien is een voet groot en kan je iemand niet specifiek raken op 'alleen zijn nek'

Ik stel voor dat de fatale schop 'alle schoppen zijn' en 15 jaar cel voor doodslag voor elke verdachte.Ze zijn nog jong en kunnen met 25-30 jaar weer vrij zijn.jong geleerd is oud gedaan.
 
Hij is gestorven door een scheurtje in de halsslagader.

Maar het is hoog onwaarschijnlijk dat dit veroorzaakt is door de trappen tegen zijn hoofd en nek


Ben ik nou de enige die dit niet logisch vindt?

Maar ze zullen wel worden vrijgesproken en anders weten ze niet wie de fatale schop heeft uitgedeeld dus niemand heeft schuld. Zo rollen de D66 rechters.

****ing ziek dit. Ik volg geen nieuws maar volgens mij hoorde ik laatst iets dat er mogelijk een wetswijziging gaat komen dat mensen wel strafbaar kunnen worden als je de daders kent en er bij staat en niks doet ofzo.
 
****ing ziek dit. Ik volg geen nieuws maar volgens mij hoorde ik laatst iets dat er mogelijk een wetswijziging gaat komen dat mensen wel strafbaar kunnen worden als je de daders kent en er bij staat en niks doet ofzo.

Dat kan al, alleen heet het dan openlijke geweldpleging en geen mishandeling.
Overigens vindt ik niet dat op basis van een nieuwsbericht conclusies kunnen worden getrokken. Rechters krijgen altijd dikke pakken dossiers op hun bord. Daarin staat echt wel iets meer informatie dan in de plaatselijke PVV pamflet
 
Ik stel voor dat de fatale schop 'alle schoppen zijn' en 15 jaar cel voor doodslag voor elke verdachte.Ze zijn nog jong en kunnen met 25-30 jaar weer vrij zijn.jong geleerd is oud gedaan.
Niet dat ik pleit voor een zachte aanpak, maar het is bewezen dat te lange celstraffen geen positief effect hebben. Integendeel.
 
Je kunt het natuurlijk altijd proberen als advocaat. Ik hoop alleen niet dat de rechter zo dom is om hier in mee te gaan. Feit is dat een stel opgefokte gasten iemand op de grond trappen. Vervolgens blijven natrappen als het slachtoffer vrijwel knock-out op de grond ligt. Ook al was het slachtoffer op dat moment doodgegaan aan een tumor in zijn hoofd die toevallig net groot genoeg was, feit blijft dat de daders tuig zijn en keihard gestraft moeten worden voor zware mishandeling met dood tot gevolg.
 
Back
Naar boven