XXL Nutrition

17j, 2 maand fitness, gelieve advies.

Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
83kg
Hallo, ik ben net 17 geworden en ik doe al ongeveer 2 maanden fitness in een gym. Ik ben nu ongeveer 1m 63 en weeg 63kg, veel zouden zeggen wacht maar met zware power maar ik ben al naar het ziekenhuis geweest voor foto's en mijn groeischijven waren bijna volledig dichtgegroeid, en dit was een jaar terug.
Ik ga 3-5 keer in de week naar de fitness voor ongeveer 1-1.5 uur. Ik heb een vetpercentage van ongeveer 10% en ben van nature al goed gespierd omdat ik al 11 jaar kajak doe, mijn arm heeft een omtrek van 34 cm, ik weet niet of dit veel is of niet voor mijn grote/leeftijd xD? Ik zou wat tips over voeding willen omdat ik nog thuis woon en naar school ga en het moeilijk is om 8x te eten elke dag :p Welke dingen zou ik het best eten van vlees, groente, fruit,..? Ook over supplementen, nu pak ik geen supplementen maar mijn vrienden en nog mensen in de fitness raden dit aan, creatine mono hydrate, is dit goed spul of is dit niet echt nodig? Voor de rest probeer ik mij te focusen op 2 spiergroepen tijdens het trainen, zoals bv rug/bicep, Borst/tricep... Ik zou graag nog massa en kracht bij krijgen voor de kajak zodat ik beter kan presteren maar ook alleen al omdat ik ook niet 1 van de grootste ben ;D.

Groeten, Jasper.

Lees stickys

je vergeet benen+schouders

- trainen met zware gewichten zorgt niet voor problemen met groeischijven, dit is bullshi1t
- nog geen supplementne geburiken, je bent pas een beginner

• Topic Starter Topic Starter
je vergeet benen+schouders

- trainen met zware gewichten zorgt niet voor problemen met groeischijven, dit is bullshi1t
- nog geen supplementne geburiken, je bent pas een beginner

Jaja, doe ik ook allemaal, benen, buik, nek, schouders, was gewoon een voorbeeldje ;D

supplementen zou ik nog niet nemen gewoon keihard vreten als je supp neemt zou ik voor weightgainer gaan

Begin nog niet aan supps.. Ga eerst nadenken wat je precies wilt en maak aan de hand van wat je wilt een voedingsschema en een trainingsschema. Lees sticky's over voeding en trainingen :)

ik kwam ook moeilijk aan, maar met weightgainer en eigen voeding ging het een stuk beter

het kan ook zonder weightgainer mar met ging bij mij een heel stuk sneller

Vriend, je weet dat weightgainers een simpele combinatie is van snelle en langzame suikers, meer niet?

als je al die suikers gewoon uit pasta/havermout/etc haalt ben je veel gezonder/beter uit

Terug
Naar boven