AndroidHealthClinic

18% BF bij 15-jarige?

Flyingant

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hey DBB'ers,

Ik ben 15 jaar en doe al een maandje of twee aan powerliften/fitness en had even een vraagje.

Ik had vroeger altijd al een six-pack (ik was ook geen ecto) en was er redelijk trots op dat ik het had :D

Sinds een jaar geleden heb ik gemerkt dat mijn six-pack verdwenen is terwijl ik toch redelijk weinig weeg voor een 15-jarige. (52 kg en 171 cm)

Ik heb wel een beetje vet rond mijn middel, misschien dat dat ervoor zorgt dat mijn buikspieren er niet echt uitkomen? Ik kan ze alleen zien als ze opspan, anders niet.
Ik heb dus mijn bodyfat berekend voor tieners en kwam uit op 17.7-18 ( deed het wel met formules aangezien ik geen toegang heb tot een huidplooimeter)

Nou wou ik vragen of 18% bf wel goed is voor een 15-jarige?
Ik wil ook niet meteen cardio doen om het vet te verliezen omdat ik anders misschien te ongezond zou wegen. Kan iemand misschien helpen :D

Je kan nooit 18% BF hebben met 52kg and 1,70...
Of je moet een chickie zijn...

Waarschijnlijk sta je nu 10%, bij 8% zal je je buikspieren gewoon zien.
Tip: Minder frisdrank, minder zout en je verliest al heel wat vocht rond je middel en je abs komen er door.

pics?

• Topic Starter Topic Starter
Ok zal straks wel een paar pics posten
En Bjorn bedankt voor de tips, wist niet dat het kon komen door zout en frisdrank :)

Hier zijn de pics as requested :)

Up2.jpg

Up1.jpg

Legs1.jpg

Close1.jpg

Blijf die posts vsn bjorng grappig vinden... Anyway dit is 18 procent of meer.

wat eet je zoal op een dag???

Zou denk ik wel 18% kunnen zijn, anyway gewoon lekker KT gaan doen en goed eten :)

idd gevalletje skinny fat, maar eenje waar het skinny gehalte overheerst. Ik zou me nu niet druk maken over een eventuele cut, maar lekker massa pakken met een basisschema (lees Starting strength)

@Clawfinger: Let er niet echt op maar meestal:
Ontbijt: 4 sneetjes brood met jam/choco
Middag: Bijna altijd vlees+groenten
Rond 6 uur: Thee + koekjes/brood met beleg
Avond: Thee + Deegwaren of Pasta met gehakt en groenten.

Als ik er nu over nadenk eet ik eigenlijk héél weinig in vergelijking met vroeger.

@Silentio en @Demian: De krachttraining is er al (ik doe al Starting Strength), het eten is nogal moeilijk, heb nooit echt zin om te eten behalve na de fitness.

je eet zwaaar slecht....

Die laatste maaltijd is na je training?

Gewoon blijven trainen en die rotzooi als jam choco koekjes weglaten

Hey DBB'ers,
Ik had vroeger altijd al een six-pack (ik was ook geen ecto) en was er redelijk trots op dat ik het had :D

Sinds een jaar geleden heb ik gemerkt dat mijn six-pack verdwenen is terwijl ik toch redelijk weinig weeg voor een 15-jarige. (52 kg en 171 cm)

dude 52 kilo en een six pack hebben is als een chick van 100 kilo met grote t**ten telt niet elk mager scharminkel heeft een sixpack

zou eerst maar is wat meer en gezonder gaan eten

@Demian: Ik weet het :p

@BjornG: Ja die laatste is na de training.

@Carlito: Dat is nou het probleem, ik kan geen goed voedingsschema opstellen om wat meer gewicht op te zetten.

Als je fanatiek aan het sporten bent, zal ik toch die nodige eiwitten naar binnen werken. en ik denk dat je op jou leeftijd sneller vet verliest, naarmate je ouder bent wordt het ook moeilijker (tenzij je serieus cut)

af en toe een koekje is geen probleem, maak er alleen geen maaltijd van :)

Succes!

@JefSpecial: Ok, maar gaat dat ook met proteine bars, de nodige eiwitten binnenkrijgen?

Ga eerst is serieus eten, gooi er elke dag wat eieren bij, begin met kwark, etc

Probeer zoveel mogelijk verschillende eiwitten te halen uit algemene bronnen (noten, pinda's, vis, kip en zuivel) dan ben je al aardig in de goeie richting.

als de tijd rijp is, kun je beginnen met reepjes en sjeekjes

Terug
Naar boven