MuscleMeat

1st training schema

freakz

Novice
Waardering
0
ik train nu ongeveer een maandje of 2. 4-5 keer per week. dit is men eerste probeersel om een schematje op te zetten, alle hulp is welkom.

ik ben een 1.82 hoog en weeg 66 kg :( toch al 3 kg verdikt in 2 maandjes. zodus ik ga vooruit.

maandag (borst, onderarmen en buik)
-------------------------------------

bench press:
30kg x 20 reps (opwarming)
40kg x 15 reps
40kg x 12 reps
50kg x 10 reps

incline press:
20kg x 20 reps (opwarming)
30kg x 15 reps
30kg x 15 reps
40kg x 10 reps

dumbbell press:
8kg x 20 reps (opwarming)
10kg x 15 reps
12kg x 15 reps
14kg x 12 reps
8kg x zoveel mogelijk

dumbbell pullover:
8kg x 15
10kg x 15
12kg x 15
14kg x 15

dat was borst
-----------------------------------------------------------------------

Wrist roller:
2kg x 8 reps
4kg x 5 reps
5kg x 5 reps
5kg x zoveel mogelijk

Wrist curl:
14kg x 15 reps
18kg x 12 reps
20kg x 10 reps
20kg x 8 reps

Reserve curl:
14kg x 15 reps
14kg x 12 reps
18kg x 10 reps
20kg x 8 reps

dat was onderarmen
-----------------------------------------------------------------------

crunshes: 50 keer
plate twist: 15 keer per kant met schijven van 5kg

dat was buik

de rest post ik later man wat een werk nuja als je al tips hebt of verbeteringen. zeg maar

ik hoop da je ook nog andere spiergroepen traint

Waar zijn benen en rug?

Te hoog volume op borst, probeer zo'n 10x maximaal te doen!

Slecht schema dus :)

je moet rippetoe gaan doen. das het enige juiste!

Wat is de reden dat je zoveel reps doet?

hij traint wel maar maar nog niet gepost. Ik vind idd de reps ook hoog en het aantal oefeningen ook.

d

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb van enkele mensen gehoort dat je betere resultaten hebt als je met een licht gewicht veel reps doet omdat je spieren langer werken dan dat je met veel gewicht weinig reps doet. En als je er over denkt vind ik wel dat ze gelijk hebben. Ik voel veel meer dat ik iets heb gedaan op die manier.

en dat is men schema van maandag ik had geen tijd genoeg om alle dagen te zetten ik zet ze morgen er wel op.

ook is mijn fitness plaats meer voor cardio dan voor power. maar als ik men autootje heb ga ik ergens anders geen. er zijn enkele belangerijke oefeningen die ik nie kan mag doen. van de mensen die het openhouden. ng een nadeel weinig gewichten en veel volk.

en ook wil ik van de mensen die zeggen het is een slecht schema enkele tips krijgen. ik train nog maar 2 maand zoals gezegt ik ken nog niet alle oefeningen. Ik begin meer met de basisoefeningen. Voor beginners.

hoop dat ik op alles heb geantwoord.

btw. oefeningen moeten niet zo slecht zijn als ik 3kg ben bijgekomen zonder shakes of 7 maaltijden.

Ik heb van enkele mensen gehoort dat je betere resultaten hebt als je met een licht gewicht veel reps doet omdat je spieren langer werken dan dat je met veel gewicht weinig reps doet. En als je er over denkt vind ik wel dat ze gelijk hebben. Ik voel veel meer dat ik iets heb gedaan op die manier.

Dat is een 'pomp' dat je dan voelt. Voelt op dat moment misschien wel beter aan, maar op langere termijn kan je beter echt hard knallen met wat hoger gewicht en wat minder reps.
Qua reps, is iets rond een 8 reps ideaal voor zowel kracht als massa.

Denk nu eens logisch na: 100x Bicep Curl met 1kg of 8x Bicep Curl met 15kg, wat denk je dat het meest werkt.

En ook wat je daar aanhaalt, is de typische BeachBoy mentaliteit. Ze moeten het echt voelen, voordat ze denken dat het werkt!

en dat is men schema van maandag ik had geen tijd genoeg om alle dagen te zetten ik zet ze morgen er wel op.

ook is mijn fitness plaats meer voor cardio dan voor power. maar als ik men autootje heb ga ik ergens anders geen. er zijn enkele belangerijke oefeningen die ik nie kan mag doen. van de mensen die het openhouden. ng een nadeel weinig gewichten en veel volk.

Yup. Verander dan best van fitness!

en ook wil ik van de mensen die zeggen het is een slecht schema enkele tips krijgen. ik train nog maar 2 maand zoals gezegt ik ken nog niet alle oefeningen. Ik begin meer met de basisoefeningen. Voor beginners.

hoop dat ik op alles heb geantwoord.

Mijn tip. 1 woord: RIPPETOE!

btw. oefeningen moeten niet zo slecht zijn als ik 3kg ben bijgekomen zonder shakes of 7 maaltijden.

En jij denkt dat dit 3kg spieren zijn?

Waarschijnlijk eet je ook gewoon helemaal fout, vandaar dus de grote gewichtstoename!

En jij denkt dat dit 3kg spieren zijn?

Waarschijnlijk eet je ook gewoon helemaal fout, vandaar dus de grote gewichtstoename!

nee ik eet geen varkensvlees, rund alles die te vet is blijft weg.
ik eet kip en eieren zonder ei geel. pasta's eet ik veel. pannekoeken ook.
ik heb een alergie voor vis. ik drink 2 liter water per dag. en 500ml chocolademelk vruchtensap drink ik ook zo'n 2 glaasjes per dag:rolleyes:. ik ben een fruit en groente freak geen enkele dag kan ik er zonder. jaaaaaaaaaaaaaah een lekker banaantje. ook nootjes eet ik graag. ik drink geen bier geen fris en rook niet.
als ik de 1ste shift moet werken van 5 uur tot 13 uur slaap ik gemiddeld maar 3 uur per dag. ik ben een moeilijk slaper maar kan er tegen.
als ik 2de shift werk 13u tot 21u slaap ik zo'n 8 uur per dag.

ik eet zoals ik al altijd heb gegeten ik heb niks verandert.

njah das zowat men leven redelijk gezond denk ik toch

de tips met verband van reps heb ik gekregen van iemand die het 3 jaar doet.
hij duwt zo 118kg 1 rep zen armen zijn 43cm en de rest weet ik niet.
hij drinkt milkshakes

hij drinkt milkshakes

Maar wat als wij hier allemaal nu het tegenovergestelde zeggen?

Trouwens, ik "duw" 200kg in de brede zin van het woord...

njah ik luister naar hem omdat hij alles voor toont en toch wel een prachtig lichaam geeft.

nuja ik ga es kijken op zo'n repetou dingsje of hoe noemt het en kijken wat er gebeurt.

ik begin metshakes drinken binnen enkele maandjes ik heb het nog niet echt nodig ik wil eerst een stevige basis.

alle bedankt ga ik eens op men gemak lezen zi ;)

hij drinkt milkshakes

dat zegt helemaal niks, overigens ben ik niet onder de indruk als deze persoon daarbij 1.85+ lang is met een bf 15-20% wat waarschijnlijk is.

desallniettemin zal hij het goed bedoelen, maar neem maar aan dat rippetoe in deze fase een veel maar dan ook veel betere keuze is, zoniet de beste.

iedereen gaint daar vele kilos mee en tonnen kracht in het begin.
wat jij nu ervaart is beginners gain; beginners gainen vaak net zo snel dat het bijna lijkt alsof ze op proftempo+ gainen. dit heeft minder te maken met het feit dat je een goed of slecht schema hebt maar puur van de overschakeling.

daarbij kun je dat het best combineren met een uitmuntenende routine om er nog meer uit te halen, zoals rippetoe:)

nee hij is veel kleiner dan ik denk ergens 1m 73 ofzo weegt 83 kg bf weet ik niet mar niet veel hij heeft mooie sixpack enzo

Dan nog, je weet nix van trainen.
Er wordt goede raad gegeven, ofwel aanvaardt je die ofwel wordt er niet meer geholpen.
95% van het volk dat je in de meeste gyms ziet zijn mensen die niet weten wat ze doen, ook al benchen ze misschien veel, of hebben ze dikke armen.

Dan nog, je weet nix van trainen.
Er wordt goede raad gegeven, ofwel aanvaardt je die ofwel wordt er niet meer geholpen.
95% van het volk dat je in de meeste gyms ziet zijn mensen die niet weten wat ze doen, ook al benchen ze misschien veel, of hebben ze dikke armen.

+1

hij drinkt milkshakes

:roflol: :roflol:

ik ben benieuwd hoe de rest van je schema eruit ziet.

ik vind wel dat er veel verschil tussen zit bij je dumbbell bench en de barbell bench.

ik doe 8*50 kg met barbell, en 8*44 met dumbbells.

ik weet niet precies wat je doel is, maar ik vind ook dat je iets minder reps moet doen en bij elke set hetzelfde gewicht en reps moet doen. rippetoe lijkt mij ook wel geschikt voor een beginner als jou / gelijk gij.

ik ben benieuwd hoe de rest van je schema eruit ziet.

ik vind wel dat er veel verschil tussen zit bij je dumbbell bench en de barbell bench.

ik doe 8*50 kg met barbell, en 8*44 met dumbbells.

ik weet niet precies wat je doel is, maar ik vind ook dat je iets minder reps moet doen en bij elke set hetzelfde gewicht en reps moet doen. rippetoe lijkt mij ook wel geschikt voor een beginner als jou / gelijk gij.

ik ben heel veel info aan het zoeken over bodybuilding enzo. ik heb enkele boeken geleend van de bieb. ik ben rippetoe aand het bustuderen dus ik kijk wat het beste bij me past en hoor van andere mensen wat het beste bij me past. dusja ik zie wel waar ik uitkom.;)

dus als het er op aankomt. ik volg nu Big T zen progressieschema.
en ik doe nu 8 of 10 reps per oefening met meer gewicht.

Nu heb ik gehoort van iemand in de gym dat ik nog anders moet werken.
Hij zegt dus dat ik met 10 reps moet beginnen dan wat kilos bijsteken en dan 8 reps, dan 6 met meer gewicht en dan 4 met nog meer gewicht.

nu wil ik weten klopt dit ???.

alvast bedankt voor de tip.

Ben nu aan het kijken voor een correct voedingsschemaen wat voor milkshake ik ga nemen. Ik vraag eerst wat rond. Een vriend gebruikt een shake met creatine in. Het kan zijn dat ik die enkele maandjes probeer. Ik weet het merk niet. ik vraag het wel even.

ik heb veel slechts gelzen over creatine hoofdpijn enzo ook dat het op de verboden lijst staat bij de wielrenners. ook heb ik gehoort als je 2 weken niet meer traint dat je spieren in elkaar zakken als pudding.

is dit waar ???

dit waren de vragen die ik nog had.

alvast bedankt

Terug
Naar boven