Fitness Seller

2 dagen trainen en alles (borst, tri, rug, bi + schouders) pakken of verdelen over de week?

spartaan99

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
66kg
Dag mensen,

even een korte vraag, ben nog vrij onbekend met schema's etc.

is het verstandig om bv 2 dagen in de week (ma en vr) te trainen borst, triceps, rug, biceps en schouders. zodat je steeds 3 dagen rust hebt door de week en in het weekend 2 en dat je alles 2x per week doet.

of is het bijvoorbeeld beter om op maandag borst en triceps te doen.
woensdag rug en biceps en vrijdag schouders.

ik zie jullie reacties graag te gemoet.

gr Spartaan.

1e optie slaat nergens op.

Bij 2e optie nog je benen toevoegen.

Ben overigens zelf geen voorstander van de combinatie rug & biceps en de combinatie benen & schouders.
Maar 't lijkt er al meer op.

Er is niet iets per definitie ''beter''. Wat jij gebruikt/moet gebruiken ligt aan voorkeur en trainingservaring (beginner, intermediate, etc). Wat jij nu vraagt is of je een fullbody, of een split moet gebruiken.

Hoeveel trainingservaring heb je?

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor de reacties, ik ben nu 4 weken bezig en deed daarvoor al zon 8 weken aan opdrukken en verzwaarde dat ook met een tas met boeken 3x12 herhalingen. Maar het leek mij relaxter om 2 dagen ipv 3 in de week te gaan en alles (de spieren die ik noemde) dan ook 2x te trainen ipv alles 1x.

maar ik begrijp dat de 1e optie niet de meest ideaale is.
ik ben trouwens aan het trainen met als doel meer massa.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar als je maar 2 dagen, wat maximum 3 uur is over hebt voor je doel..

Terug
Naar boven