AndroidHealthClinic

2daags fitness schema

Bezoekers in dit topic

nick7203

Cool Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Berichten
179
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
53kg
Hoi,

Ik doe nu een 5x5 schema maar heb geen tijd meer om 3keer in de week te sporten. Ik heb niet veel verstand van fitnesschema's en wou graag wat advies. Ik wil graag spiermassa opbouwen. Voor de fysio heb ik een aantal oefeningen die ik moet doen dat zijn de dumbell one arm row, de cable row en planken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Waarom kan je niet vaker dan 2 x per week?
In je andere topic gaf je aan 3-4x per week te gaan trainen.
Daar gaf je ook aan redelijk wat cardio te doen. Dus daar moet je ook voor compenseren in je voeding als je aan wil komen.

Als je echt in spiermassa aan wil komen zal jeimo toch vaker moeten gaan trainen en je voeding goed in de gaten houden (beiden ook aangegeven in je andere topic(s)).
In dat topic is ook al aangegeven hoe je je fysio oefeningen aanvullend aan je 5x5 schema zou kunnen doen en dat je training en voeding moet combineren om spiermassa op te bouwen. Op te weinig eten en te weinig trainen zal je niet veel spiermassa op gaan bouwen.

Dat terzijde...
Maar zou je dan echt niet vaker dan 2 x per week kunnen trainen dan is de voorkeur een fullbody schema gericht op compounds. De fysio oefeningen kan je dan aanvullend doen. Maar hou het dan wel bij de basics.
 
Ik heb het druk met mijn eigen bedrijfje en ben 7 van de 14 dagen vanaf 6 uur savonds niet thuis.
 
Tja, als je het echt te druk hebt zou je inderdaad 2 keer per week fb kunnen pakken, ik zou het zo doen:

Dag 1:
Squat
bench press
row
legpress
curls
side raise

Dag 2:
Deadlift
overhead press
pullups of downs
tricep extensions
leg curls
face pulls


Volgens mij kom je er niet makkelijker van af dan dit?? Toch?
Sets, reps vrij in te vullen maar zou zelf gewoon op 8/12 sterker willen worden op de compounds en van alles 3 sets doen excl. opwarmsets op de compounds. 5x5 of 5/3/1 heeft denk ik weinig zin als je niet heel veel motivatie hebt om iets vol te houden, daarom denk ik dat je met 8-12r eps in een betere range traint om zo min mogelijk na te hoeven denken en uiteindelijk wordt je in alle rep ranges toch wel sterker
 
Het klopt dat je voor spiermassa meer herhalingen en minder sets moet doen toch?
 
Wat moet je dan doen voor spiermassa?
 
Even serieus man, ik geef je net een serieus antwoord, nu niet moeilijk doen. Als je wilt groeien zal je moeten trainen 3-4 keer per week. Je zult op mijn schema ook vooruit kunnen gaan maar minder dan dat je vooruit gaat als je vaker traint met meer structuur
 
Niet gelijk dit als een aanval zien Nick maar misschien moet je je eens bedenken wat je echt wil ...

Je bent scholier , je wil bij de Navy Seals, korps mariniers enz .. ik gok dat je het op de KMA al lastig krijgt , laat staan de KMS
afgelopen weken / maanden wil je 4 -5 x per week trainen ... nu nog maar 2 en dat is de max want je hebt geen tijd ..

En nu is onze scholier ook nog " ineens " ondernemer ?!

Je bent nog wisperturiger als het weer in NL
 
Ik maak voor de hobby aquariums maar het is een beetje stormvloed... Maar stel ik zou serieus 4 dagen in de week gaan trainen is dit dan een goed schema?
 

Bijlagen

  • spiermassa-opbouwen.pdf
    47,4 KB · Weergaven: 131
Ik bedoelde meer moet ik veel sets met weinig herhalingen of veel herhalingen met weinig sets doen voor spiermassa
 
Ik maak voor de hobby aquariums maar het is een beetje stormvloed... Maar stel ik zou serieus 4 dagen in de week gaan trainen is dit dan een goed schema?
Niet verkeerd en niet super. Incline press+mp op 1 dag is niet zo geweldig
 
Ik bedoelde meer moet ik veel sets met weinig herhalingen of veel herhalingen met weinig sets doen voor spiermassa
Beide antwoorden zijn goed, ligt aan je ervaring,doel,krachtstats,aansturing,uitvoering etc etc etc etc etc
 
Stick to the basic
5x5 of starting strenght... hou dat eerst maar eens een paar maanden vol.
Of pak een bewezen FB of UB...
 
Stick to the basic
5x5 of starting strenght... hou dat eerst maar eens een paar maanden vol.
Of pak een bewezen FB of UB...
Ik zou dat ook niet pakken denk ik 2x pw… Ik denk dat dat onvoldoende is voor een beginner, JW had wel een 5-3-1 voor 2 dagen maar die is ook uitsluitend bedoelt voor de veteranen :-D Als ik Sanca Saxon was zou ik gaan hardlopen in een kort lederhosje met een rode riempje an...
 
Niet gelijk dit als een aanval zien Nick maar misschien moet je je eens bedenken wat je echt wil ...

Je bent scholier , je wil bij de Navy Seals, korps mariniers enz .. ik gok dat je het op de KMA al lastig krijgt , laat staan de KMS
afgelopen weken / maanden wil je 4 -5 x per week trainen ... nu nog maar 2 en dat is de max want je hebt geen tijd ..

En nu is onze scholier ook nog " ineens " ondernemer ?!

Je bent nog wisperturiger als het weer in NL

O, is hij dat?
 
Back
Naar boven