Fitness Seller

2dehands wagen

Angelus

Gargantuan Beast
Waardering
3.499
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
Ik ben van plan om mij een auto aan te schaffen, maar ik ben niet echt bekend met dingen 2dehands te kopen op internet en onderstaande advertenties lijken me wel wat.
Maar aangezien ik er niets van ken hoop ik dat iemand die er wel iets van kent me kan zeggen als ze het wel waard zijn om te kopen.

http://www.kapaza.be/Autos/Seat/17987685/SEAT_iBiZA_EVO_2_1_9_tdi_110_pk_met_airco.html

http://www.kapaza.be/Autos/Volkswagen/17987954/Golf_III_TDI_1_9_GT_115pk.html

vooral de 2de spreekt me aan omdat ik eigenlijk niet meer dan 3000 wil uitgeven:p

zag laatst nog een bmw 3 cabrio uit 92 voor 3000 maar die zal al wel weg zijn :P

dan zou ik voor de 1ste gaan, niet meer als 3000 cash meenemen en hem 2800 bieden , (kijk beetje of je lullige gebreken kan vinde en zeik daarover) laat cash zie met dat je 2800 zegt worden mensen geil van klaar.

Beeetje kort en gaar uitgelegd, maarja (koop en verkoop vaker autos via inet)

Nog 1 tip

Zoek een paar autos die je leuk vind en een beetje in de buurt liggen, neem geld mee stap bij een vriend in de auto en rij ze allemaal af, (weet je teminste dat je er 1 hebt aan het eind van de d8, of ze moete allemaal k*t zijn natuurlijk ;)

• Topic Starter Topic Starter
dan zou ik voor de 1ste gaan, niet meer als 3000 cash meenemen en hem 2800 bieden , (kijk beetje of je lullige gebreken kan vinde en zeik daarover) laat cash zie met dat je 2800 zegt worden mensen geil van klaar.

Beeetje kort en gaar uitgelegd, maarja (koop en verkoop vaker autos via inet)

Nog 1 tip

Zoek een paar autos die je leuk vind en een beetje in de buurt liggen, neem geld mee stap bij een vriend in de auto en rij ze allemaal af, (weet je teminste dat je er 1 hebt aan het eind van de d8, of ze moete allemaal k*t zijn natuurlijk ;)

probleem is dat ik eigenlijk maar 2500 heb, en maximum 250 kan lenen van iemand:p lijkt die 2de je niet zo goed dan?

golf zie je zo veel man,, zou voor die ibiza gaan..

Doe motorkap open en zie de staat van de motor.

Start de auto check of i zonder gas te geven 1000 toeren loopt.

Luister of i goed stabiel klinkt.

Kijk ook of er veel rook ontwikkeling is(uitlaat). Is dat het geval, betekend dit dat olie benzine verhouding niet oke is.

Check de koppeling (grijp punt) hoe hoger, hoe k*tter.

Doe een test rit (minimaal 50km)en trap hem goed op zn staart, dus snelweg op. Goed op geurtjes gaan letten van verbrand olie oid.

Tijdens het rijden versnellingen gaan checken 1,2,3,4, 5 en achteruit.

Doe motorkap open en let goed op olie lekken ed.

Doe tijdens zachtjes auto rijden stuur los laten kijk of i naar rechts of links trekt.

Doe motorkap open en zie de staat van de motor.

Start de auto check of i zonder gas te geven 1000 toeren loopt.

Luister of i goed stabiel klinkt.

Kijk ook of er veel rook ontwikkeling is(uitlaat). Is dat het geval, betekend dit dat olie benzine verhouding niet oke is.

Check de koppeling (grijp punt) hoe hoger, hoe k*tter.

Doe een test rit (minimaal 50km)en trap hem goed op zn staart, dus snelweg op. Goed op geurtjes gaan letten van verbrand olie oid.

Tijdens het rijden versnellingen gaan checken 1,2,3,4, 5 en achteruit.

Doe motorkap open en let goed op olie lekken ed.

Doe tijdens zachtjes auto rijden stuur los laten kijk of i naar rechts of links trekt.

een bijkomend voordeel van de golf is dat de verkoper een verre kennis van mij is, dus ik weet vrijwel zeker dat ik geen kat in een zak koop. Daarmee dat ik meer geinteresseerd ben in de golf:p bovendien is die seat niet dicht bij de deur, diest is toch zo'n uur rijden van hieruit.

Een Golf 3 voor 2750 euro is per definitie te duur. Zeker als er allemaal van die waardeloze troep opgeplakt is. Daarnaast is het een diesel (rijdt je daar genoeg voor?) en heeft die bijna 2 ton gelopen. De leren bekleding zal inmiddels ook wel versleten zijn.
Verder is een Golf 3 een leuke auto, mits je hem gewoon lekker origineel houdt.

Van Seat ken ik alleen de 1-na nieuwste Ibiza (2006-2008) in de FR uitvoering. Erg leuke auto met 150pk en ziet er best sTvol uit :)

Een Golf 3 voor 2750 euro is per definitie te duur. Zeker als er allemaal van die waardeloze troep opgeplakt is. Daarnaast is het een diesel (rijdt je daar genoeg voor?) en heeft die bijna 2 ton gelopen. De leren bekleding zal inmiddels ook wel versleten zijn.
Verder is een Golf 3 een leuke auto, mits je hem gewoon lekker origineel houdt.

Van Seat ken ik alleen de 1-na nieuwste Ibiza (2006-2008) in de FR uitvoering. Erg leuke auto met 150pk en ziet er best sTvol uit :)

ben vrij zeker dat ik de prijs nog wel afgepingeld krijg tot 2500, is dat nog te duur voor zo'n auto?

Dat golfke ziet er nog goed uit, ik zou voor die gaan, krijg je geen spijt van imo

een bijkomend voordeel van de golf is dat de verkoper een verre kennis van mij is, dus ik weet vrijwel zeker(niet 100% zeker dus) dat ik geen kat in een zak koop. Daarmee dat ik meer geinteresseerd ben in de golf:p bovendien is die seat niet dicht bij de deur, diest is toch zo'n uur rijden van hieruit.
Kopen van een bekende kan behoorlijk wat koppijn veroorzaken.
Als ik alleen tussen die 2 zou kunnen kiezen zou ik voor die seat gaan.

Heb je zelf 2750 over voor een auto van 15 jaar oud als er met goed zoeken genoeg staan voor minder?
Maat van me (in Nederland) biedt zijn golf 3 diesel (geen tdi) aan voor 1500, en dat is geen kermisattractie. Het is crisis in de autobranche en er zijn duizenden golfjes...

Die Golf is maar liefst 7 jaar (!!) ouder! Zou alleen daarom al voor die Seat gaan.. Daarnaast, rijd je wel genoeg om een diesel te nemen? Zo niet, dan kan het je aardig wat meer gaan kosten..

Edit: Zie nu pas dat je in België woont. Daar is het toch zo dat het niet uitmaakt of je in een diesel of benzine rijdt? Zoiets staat me in ieder geval bij.. Qua kosten maakt het niks uit (oid) is me ooit eens wijsgemaakt. ???

Die Golf is maar liefst 7 jaar (!!) ouder! Zou alleen daarom al voor die Seat gaan.. Daarnaast, rijd je wel genoeg om een diesel te nemen? Zo niet, dan kan het je aardig wat meer gaan kosten..

Edit: Zie nu pas dat je in België woont. Daar is het toch zo dat het niet uitmaakt of je in een diesel of benzine rijdt? Zoiets staat me in ieder geval bij.. Qua kosten maakt het niks uit (oid) is me ooit eens wijsgemaakt. ???

benzine is een stuk duurder dan diesel:p

benzine is een stuk duurder dan diesel:p

Als je het hebt over de brandstof wel ja. ;) Alleen betaal je (in NL tenminste) véél meer wegenbelasting als je in een diesel-auto rijdt. Vanaf een bepaald aantal km per jaar is het pas rendabel om een diesel te rijden, dus vandaar dat ik me dat afvroeg.. :p

Als je het hebt over de brandstof wel ja. ;) Alleen betaal je (in NL tenminste) véél meer wegenbelasting als je in een diesel-auto rijdt. Vanaf een bepaald aantal km per jaar is het pas rendabel om een diesel te rijden, dus vandaar dat ik me dat afvroeg.. :p

elke week op en af naar leuven dat is toch wel ongeveer 250km per week, 30 weken op een jaar dat ik les heb, is 7500km/jaar + tussendoor rijden nog eens 2500km, dus ga maar uit van een 10000 -15000km/jaar

Ga vooral een proefrit maken.
Controleer voordat JIJ de auto start of het blok koud is, kijken op de temperatuurmeter heeft daarvoor geen zin. En controleer het oliepeil. Hij zou zonder problemen moeten starten.
Ga dan een proefrit maken en als het blok een beetje op temperatuur is zet je hem in zijn 3 handrem erop en kijk of je de koppeling op kunt laten komen zonder dat de motor afslaat, gas bijgeven mag. Als dat het geval is rijdt je terug en ga je op zoek naar een andere. Ook het kijken of de auto zonder te sturen rechtuit blijft rijden en een keer zonder het stuur vast te houden kijken of de auto recht remt, dus niet naar links of rechts trekt.
Verder gewoon een kwestie van gevoel, als ik in een auto stap en daar zit een halfords gouden pookknop in stap ik gauw weer uit. En als je een rammeltje hoort dat je niet vertrouwt wijst dat meestal ook ergens op.

En als je wilt weten of de auto ergens over gespoten is, moet je eens de rubbers een stukje aan de kant trekken, als er kleur verschil is dan duidt dat op overgespoten

Als ik deze reacties zo allemaal lees ben ik eigenlijk wel ontmoedigd om de golf te kopen, als de meerderheid hier vind dat het te duur is, zal het wel te duur zijn.
Kga er morgen gewoon eens een testritje mee maken, en geen overhaaste beslissing nemen, behalve als het een superauto lijkt waar helemaal niks mis mee is, zou zonde zijn om hem dan niet te kopen:p.
Maarja, heb toch pas een auto nodig tegen eind september, dus heb eigenlijk nog een hele zomer om een goede auto te vinden.

heb eens een mailtje gestuurd naar die gast die de seat verkoopt en blijkt dat hij al de 2de eigenaar is, de auto 230000km heeft, en niet gekeurd is.
lijkt me niet zo'n goed idee om deze te kopen. en al zeker niet voor 3000 euro:D

Inderdaad, Seat Ibiza zie je maar héél af en toe.:rolleyes:

OT:

1. Bekijk het interieur van de auto grondig. Wie vals wil spelen kan de buitenkant van de auto wel bijwerken, maar het is veel moeilijker om bijvoorbeeld afgesleten pedalen te verdoezelen. Afgesleten pedalen kunnen wijzen op een erg hoog aantal gereden kilometers.
2. Maak een uitgebreide testrit. Het lijkt evident, maar veel mensen zijn zo in de wolken over een auto die ze te koop zien staan, dat ze die auto kopen zonder een uitgebreide testrit. Dom natuurlijk, want een auto dient uiteindelijk om te rijden. Luister daarom goed naar de motor, voel aan hoe de wagen op de weg ligt, let op de demping door schokdempers en test de remmen. Een vibrerende stuurkolom of een krakende versnellingsbak maakt een auto die er op het eerste zicht mooi uitzag op slag oninteressant.
3. Stel vooraf een budget vast dat je zeker niet overstijgt. Vaak worden mensen verblind wanneer ze een tweedehandse auto kopen, en bieden ze grotere bedragen dan eerst gepland. Laat je hieraan niet vangen. Een auto blijft immers gewoon een auto.
4. Wanneer de auto al lang op dezelfde plaats staat, kan je speuren naar restjes olie op de grond die wijzen naar vervelende (en dure) olielekken.
5. Koop een auto die weinig populair is op de tweedehandsmarkt. Voor sommige auto’s betaal je tweedehands erg veel (bijvoorbeeld de Volkswagen Golf), terwijl je voor andere auto’s eerder weinig betaalt (bijvoorbeeld Opel Omega of Nissan Primera). Wanneer je image niet belangrijk vindt, heeft het weinig zin meer uit te geven voor alleen maar een bepaalde merknaam.
6. Controleer de boorddocumenten grondig. Alle documenten moeten in orde zijn, en ze kunnen je veel leren over het leven van de auto. Wanneer werd hij gekeurd door de autoinspectie, en hoeveel kilometers reed de auto per jaar?
7. Probeer de betrouwbaarheid van de verkoper in te schatten. Het is erg belangrijker dat je de verkoper kan vertrouwen. Je kan kopen van particulieren of van professionele autoverkopers. Louche figuren vind je onder beide categorieën verkopers. Ogen goed openhouden is dus de boodschap. Trap zeker nooit in aanbiedingen met een belachelijk lage prijs; die zijn zeker vals en zijn er enkel op gericht je op een of andere manier te bedriegen.
8. Probeer steeds van de prijs af te dingen. Bijna alle verkopers houden er immers rekening mee dat je dit zal doen, en vragen daarom een duurdere prijs dan ze hopen uiteindelijk te ontvangen.
9. Kijk goed de staat van de banden na. Banden lijken onbelangrijk, maar de aankoop van een volledig nieuwe bandenset is erg duur. Ook al raakt de tweedehands auto door de controle, het is niet leuk om binnen 6 maand 100den euro’s uit te geven aan banden.
10. Neem iemand mee die veel kent van auto’s wanneer je een tweedehands auto gaat bekijken. Leken laten zich veel gemakkelijker bedriegen dan mensen die dagdagelijks auto’s bekijken.

denk dat ik eens ga kijken bij opel omega en nissan primera:) karma wanneer het weer kan:D

Terug
Naar boven