MuscleMeat

2dehands wagen

Als ik het zo lees heb je eigenlijk je keuze al gemaakt. Zou nog even verder kijken, maar dat hebben er meer gezegd en toch ga je telkens terug naar de golf

Heb je verder nog andere auto's in gedachten of alleen Seat en VW? :)

• Topic Starter Topic Starter
Heb je verder nog andere auto's in gedachten of alleen Seat en VW? :)

ik zoek eigenlijk gewoon een degelijke auto die nog minstens een jaar of 5 kan rijden zonder al te veel problemen en die alleszins niet meer kost dan 3000 euro.
Model en merk vd auto kan me weinig schelen:)

ik zoek eigenlijk gewoon een degelijke auto die nog minstens een jaar of 5 kan rijden zonder al te veel problemen en die alleszins niet meer kost dan 3000 euro.
Model en merk vd auto kan me weinig schelen:)

Auto's dienen net als vrouwen om opgereden te worden, dus met een Oostblokker neem je geen risico.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, Seat Ibiza zie je maar héél af en toe.:rolleyes:

5. Koop een auto die weinig populair is op de tweedehandsmarkt. Voor sommige auto’s betaal je tweedehands erg veel (bijvoorbeeld de Volkswagen Golf), terwijl je voor andere auto’s eerder weinig betaalt (bijvoorbeeld Opel Omega of Nissan Primera). Wanneer je image niet belangrijk vindt, heeft het weinig zin meer uit te geven voor alleen maar een bepaalde merknaam.

http://www.kapaza.be/Autos/Nissan/17931172/Nissan_Primera_5P_D_Dsl_2_0_Turbo_SLX.html

bedoelde je zoiets? dit is de enige nissan die ik gevonden heb die nog 'redelijk' goedkoop is, de rest is rond de 3000 euro en/of hebben meer als 200000 op de km staan (zelfde voor opel omega)

http://www.kapaza.be/Autos/Nissan/17931172/Nissan_Primera_5P_D_Dsl_2_0_Turbo_SLX.html

bedoelde je zoiets? dit is de enige nissan die ik gevonden heb die nog 'redelijk' goedkoop is, de rest is rond de 3000 euro en/of hebben meer als 200000 op de km staan (zelfde voor opel omega)

Staar je nou niet blind op die twee modellen. Was gewoon voorbeeldje.

Misschien vind je hier iets:

http://www.autozone.be/auto_j2ee/aa...0&pPrijsTot=2500&pKoetswerk=&pKwaliteitslogo=

benzine is een stuk duurder dan diesel:p

diesel is een duurder als je te weinig km doet. Verder, als je alleen korte afstanden rijdt kies je ook beter voor benzine, je rijdt dan quasi altijd met koude motor, en diesels verslijten er sneller van.

elke week op en af naar leuven dat is toch wel ongeveer 250km per week, 30 weken op een jaar dat ik les heb, is 7500km/jaar + tussendoor rijden nog eens 2500km, dus ga maar uit van een 10000 -15000km/jaar

dan ben je misschien wel beter af met diesel

Die Megane is 1600 gekeurd, vraag naar waar 'ie gekeurd wordt. Tevens is het wel belangrijk om te weten wat voor beroep de verkoper is. Klinkt gek, maar als 't een auto monteur van de kwik fit is... Daar wordt je over 't algemeen niet blij van.

Draai het stuur helemaal rond en rijd, hoor je de auto erg tikken, laten staan.

Kijk naar de motor, is de motor smerig? (overal olie)

Vraag of de motor koud mag zijn.
Kijk vervolgens de olie na van de auto, zitten er waterblaasjes in, laten staan.

Kijk naar de radiateur, is deze groen? Kan niet veel goeds beloven.

Kijk onder de auto, dwarsbalken ernstig roestig/gaten in, geen verstandige keuze. Kijk ook bij de wielkassen.

Verder, luister goed naar het geluid van de auto.

Ik weet niet of dit voor jouw prijs van toepassing is, onderhoudsboekjes? NAP? Distributieriem? Laatste grote/kleine onderhoudsbeurt.

Hopelijk kun je er wat mee!

Terug
Naar boven