AndroidHealthClinic

2x zelfde spier per week vs 1x ?

• Topic Starter Topic Starter
Dat je geen spierpijn hebt betekend dat je spiervezels gewend zijn aan je training.
Als ik jou was zou ik eens een ander schema doen om weer de spiervezels te prikkelen.
bijv hoger gewicht, minder herh, of minder gewicht, meer herh om maar wat te noemen.
zijn genoeg schema's om je spieren te prikkelen.
doe dat maar eerst ipv 2x pw te gaan trainen.

Maar meer herhalingen zouden toch kunnen lijden naar spierverharding i.p.v spier gainen. Althans wat ik gelezen heb op dit forum.

Maar meer herhalingen zouden toch kunnen lijden naar spierverharding i.p.v spier gainen. Althans wat ik gelezen heb op dit forum.

Train gewoon 3X per week je hele lichaam met een middelmatige/hoge intensiteit en een laag volume, of train 1X per week elke spiergroep met een middelmatige/hoge intensiteit en een middelmatig/hoog volume. Dan komt het goed.

Laatst bewerkt:
Kan je ons ook vertellen waarom?

Omdat je een beginner bent en dus eerst de basisoefeningen moet doen. Deze zorgen voor genoeg massa i.c.m. goede voeding. Je kan ook isolatieshit doen, maar geloof me van 3 keer per week compounds doen d.m.v. een fullbody gaat je meer opleveren. Ik weet dat het leuk is om de biceps op te pompen met isolatieshit, maar ik raad je toch aan om de komende tijd een fullbody schema te volgen. Dit hoeft geen rippetoe ofzo te zijn als dit je niet aanspreekt. Maak gewoon een custom fb met de basisoefeningen en gooi er een paar oefeningen bij die je leuk vindt. Jij blij, je lichaam blij.

Imo als beginner doe je best een fullbody-schema. (3x per week je hele lichaam aanpakken). Als je al een tijdje bezig bent kan je een ub/lb overwegen. Als je al verder gevorderd bent, opteer je best voor een split. Een split vereist toch al een zekere massa op zich om echt effectief te zijn, een basis bouw je best met frequent trainen en grote compounds met beperkt isolatiewerk te doen.

Omdat je een beginner bent en dus eerst de basisoefeningen moet doen. Deze zorgen voor genoeg massa i.c.m. goede voeding. Je kan ook isolatieshit doen, maar geloof me van 3 keer per week compounds doen d.m.v. een fullbody gaat je meer opleveren. Ik weet dat het leuk is om de biceps op te pompen met isolatieshit, maar ik raad je toch aan om de komende tijd een fullbody schema te volgen. Dit hoeft geen rippetoe ofzo te zijn als dit je niet aanspreekt. Maak gewoon een custom fb met de basisoefeningen en gooi er een paar oefeningen bij die je leuk vindt. Jij blij, je lichaam blij.

Ik heb je wat gestuurd check je inbox.

Maar Harpep is dus dat verhaal van licht/veel reps dat je je spieren hard maakt bullshit?

t*ring man, waarom zou je spierpijn moeten hebben?

2x pw is teveel voor een naturel trainer.
je raakt sneller overtraind en je hebt niet genoeg rust om te herstellen.
vandaar dus 1x pw.

2 x per week is idd wat teveel
maar 1 keer per 5/6 dagen kan wel.
Veel mensen willen op de zelfde dagen trainen dus dan komt dat weer niet mooi uit.
2x per week is net iets teveel denk ik.

ik doe zelf UB/LB 4 trainingen per week, en dat gaat wel goed qua herstel

2 x per week is idd wat teveel
maar 1 keer per 5/6 dagen kan wel.
Veel mensen willen op de zelfde dagen trainen dus dan komt dat weer niet mooi uit.
2x per week is net iets teveel denk ik.

ik doe zelf UB/LB 4 trainingen per week, en dat gaat wel goed qua herstel
Ik train de meeste spieren 3x per week, onee!

Maar Harpep is dus dat verhaal van licht/veel reps dat je je spieren hard maakt bullshit?

Bullshit is hier bijna een understatement.

Op zichzelf staand is het ZO'N onnozele bewering dat het thuishoort in de categorie "Humor & Slap Geouwehoer".

Maar misschien dat er een verhaal bij hoort, waardoor het wat plausibler wordt. Vandaar de vraag waar je dit gelezen hebt...

• Like
Waarderingen: Lef
het was wel langgeleden dat ik het heb gelezen dus denk dat ik het ook niet zal kunnen terug vinden.

Maar kan jij mij vertellen wat het verschil is tussen Zwaar/weinig reps en Licht/veel reps.

Want bij licht/veel reps voel ik mijn spieren echt veel beter en echt branden. En bij Zwaar/weinig reps soms wat minder tot niet.

Maar deed altijd Zwaar want ik liep altijd met die gedachte dat je met Licht alleen hardere spieren kreeg i.p.v wat ik wil ( massa gainen)

het was wel langgeleden dat ik het heb gelezen dus denk dat ik het ook niet zal kunnen terug vinden.

Maar kan jij mij vertellen wat het verschil is tussen Zwaar/weinig reps en Licht/veel reps.

Want bij licht/veel reps voel ik mijn spieren echt veel beter en echt branden. En bij Zwaar/weinig reps soms wat minder tot niet.

Maar deed altijd Zwaar want ik liep altijd met die gedachte dat je met Licht alleen hardere spieren kreeg i.p.v wat ik wil ( massa gainen)

Licht en veel reps zorgt alleen maar voor meer pomp (bloed, dacht ik) en wel wat spiergroei, maar als je echt spiermassa wilt, dan moet je heavy liften. Dus 70a 80% van je 1 rm. Je moet je niet blindstaren op herhalingen. Leer naar je lichaam te luisteren. Ik kan uit ervaring spreken dat het staren op sets en reps mij de nodige blessures heeft opgeleverd, waar ik tot op heden nog steeds last van heb. Luister dus naar je lichaam, maar probeer wel een gewicht te hanteren die voor jou zwaar is en waar je ongeveer 6-10 reps uit kan persen. Als je licht blijft trainen, dan zal je nooit zwaarder liften, terwijl als je zwaarder lift je de zware weights na een tijdje als veertjes (bij wijze van) lift. Let wel dat techniek belangrijk is, dus niet zo zwaar gaan dat je techniek ****d is, want ook dan blessures!

Laatst bewerkt:

Je zal het gewoon merken ik groei het best met 4-6 reps ik zou gewoon 3 weken laag reps doen en dan 1 week hoge reps 15+ om je lichaam te schockeren werkt wel goed vind ik.

Over techniek gesproken. Er is laatste tijd iets mis met mijn lichaam volgens mij. Want bij hééééééél vééél oefeningen voel ik de juiste spier niet. Dan bijvoorbeeld alleen mijn biceps als ik Cable fly doe. Terwijl ik het apparaat goed heb afgesteld en in de goede houding sta.

bij benchpress doe ik 22.5 - 22.5 aan elk de kant + stang 15 kilo . Dan voel ik mijn triceps heel erg branden terwijl ik mijn borst hoor te voelen. Ik voer de techniek goed uit maar toch :(

Meestal zijn er wel 1 of 2 spiergroepen die bij 1x blijven in die week, maakt niet uit ook, ik zou gewoon de spiergroepen die meer aandacht nodig hebben 2x pakken, en de spiergroepen die dat niet hebben maar 1x, bij mij is dat rug en schouders bijv.

---------- Post added di 7 jun 2011 at 13:20 ----------

Of je nou een film ligt te kijken op bed of je bent in de gym, prioriteiten stellen, anders word je nooit een beest.

Heb wel een tijdje elke dag getraint, alle spiergroepen 2 keer per week. Maar ik zie er het nut niet meer van in, bijna geen sociaal leven er naast.

Over techniek gesproken. Er is laatste tijd iets mis met mijn lichaam volgens mij. Want bij hééééééél vééél oefeningen voel ik de juiste spier niet. Dan bijvoorbeeld alleen mijn biceps als ik Cable fly doe. Terwijl ik het apparaat goed heb afgesteld en in de goede houding sta.

bij benchpress doe ik 22.5 - 22.5 aan elk de kant + stang 15 kilo . Dan voel ik mijn triceps heel erg branden terwijl ik mijn borst hoor te voelen. Ik voer de techniek goed uit maar toch :(

Probeer de spieren die je traint aan te spannen en even vasthouden aan het eind (1 sec knijpen). Dat je triceps voelt bij het bankdrukken is normaal, misschien omdat je ellebogen teveel tuckd zijn of dat je grip te small is. Laat iemand in de sportschool met verstand naar je techniek kijken en niet een halve gare begeleider met een skinny lichaam die de ballen verstand heeft van bodybuilding.

---------- Post added di 7 jun 2011 at 15:01 ----------

Heb wel een tijdje elke dag getraint, alle spiergroepen 2 keer per week. Maar ik zie er het nut niet meer van in, bijna geen sociaal leven er naast.

Read my sig. :cool:

---------- Post added di 7 jun 2011 at 15:01 ----------

Elke dag trainen is ook niet aangeraden :P

Terug
Naar boven