XXL Nutrition

3-4 dagen last van biceps

Colorants

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Mijn biceps hebben erg veel moeite om te groeien (ik vrees dat het in de genen zit). Met name in rust zijn ze erg klein, terwijl ik overall wel zichtbaar meer massa krijg. Nu heb ik de laatste drie weken m'n biceps eens wat harder aangepakt (met een rug training ervoor), in de hoop m'n spieren een opdonder te geven en ze zo wat extra te stimuleren. Ik train biceps altijd met 2 (afwisselende) oefeningen, dus ook als ik de rug ervoor niet getraind heb.

Na de afgelopen 2 bicep trainingen heb ik een dag of 3/4 aardig wat spierpijn gehad. En hoewel spierpijn me altijd een bevredigend gevoel geeft, ben ik nu toch bang dat ik, door ze harder aangepakt te hebben dan normaal, het tegenovergestelde effect krijg. Ik vroeg me daarom af het wel goed is voor een kleine spiergroep om zo'n 4 dagen last te hebben. Moet wel bij gezegd worden dat ik nog niet eerder een rug-bicep combi heb gedaan, dus misschien is 't een kwestie van gewenning?

Daarnaast zou ik graag willen weten of het misschien verstandig is om biceps in het vervolg 2x per week te trainen, aangezien ze niet echt willen groeien. 1x met een rugtraining en 1x los.

Qua voeding eet ik alles wat op mijn pad komt (kom niet idioot veel vet aan), zo rond de 3000+kcal per dag. Ik probeer het wel zo clean mogelijk te doen met bijvoorbeeld pasta, brood, kwark, nootjes, en kip, maar anderzijds doe ik 't ook 'dirty' met chocomelk, junkfood, noem het maar op.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

het is id zwaarder biceps bij rug te doen. ik doe het bij borst maar geef vaak de voorkeur aan een aparte armendag ..dan doe ik 3 oefeningen bi en 3 voor tri ) alles 4 sets met uitzondering 5

heb vandaag het ook zo gedaan en mijn biceps deden echt pijn en ik weet dat ik ze heel goed getraind heb vandaag...ik heb er dan alleen geen dagen meer last van zoals jij zegt

Mijn biceps hebben erg veel moeite om te groeien (ik vrees dat het in de genen zit). Met name in rust zijn ze erg klein, terwijl ik overall wel zichtbaar meer massa krijg. Nu heb ik de laatste drie weken m'n biceps eens wat harder aangepakt (met een rug training ervoor), in de hoop m'n spieren een opdonder te geven en ze zo wat extra te stimuleren. Ik train biceps altijd met 2 (afwisselende) oefeningen, dus ook als ik de rug ervoor niet getraind heb.

Na de afgelopen 2 bicep trainingen heb ik een dag of 3/4 aardig wat spierpijn gehad. En hoewel spierpijn me altijd een bevredigend gevoel geeft, ben ik nu toch bang dat ik, door ze harder aangepakt te hebben dan normaal, het tegenovergestelde effect krijg. Ik vroeg me daarom af het wel goed is voor een kleine spiergroep om zo'n 4 dagen last te hebben. Moet wel bij gezegd worden dat ik nog niet eerder een rug-bicep combi heb gedaan, dus misschien is 't een kwestie van gewenning?

Daarnaast zou ik graag willen weten of het misschien verstandig is om biceps in het vervolg 2x per week te trainen, aangezien ze niet echt willen groeien. 1x met een rugtraining en 1x los.

Qua voeding eet ik alles wat op mijn pad komt (kom niet idioot veel vet aan), zo rond de 3000+kcal per dag. Ik probeer het wel zo clean mogelijk te doen met bijvoorbeeld pasta, brood, kwark, nootjes, en kip, maar anderzijds doe ik 't ook 'dirty' met chocomelk, junkfood, noem het maar op.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Je zou best je biceps even wat vaker kunnen doen om ze over een drempeltje heen te krijgen denk ik. Maar systematisch zou ik dat niet doen. Als je ze gaat overbelasten gaan ze zeker niet harder groeien.
Ga zelf ook moeilijk vooruit met biceps, terwijl ik ze hetzelfde behandel als alle andere spiergroepen, geen idee waar dit aan ligt. Misschien eens andere oefeningen proberen?

Nieuwe oefeningen proberen.
Cheated reps proberen.
Negative sets proberen.

Zijn zeker wel wat mogelijkheden om te proberen.
Zelfs 1 oefening extra kan al helpen :)

ik heb meer last van de pezen als ik ze hard aanpak bij rug. Als ik ze zonder hard aanpak gaat het wel aardig

probeer is 3x3 sets zonder rug of 2x3 sets bij rug

had ik maar eens spierpijn bij me biceps, voel ze echt nooit, net zoals schouders. De rest van het lichaam allemaal wel..:rolleyes:

Ik denk dat het je pezen zijn, als ik mijn biceps flink aanpak, maar dan ook echt flink, voel ik de volgende dag wel de pees die de onderarm met de bovenarm verbind.

Oefeningen die ik altijd doe, misschien kan je ze ook eens proberen als je ze al niet doet.

Preacher curls
Cable Curls
Hammer curl

• Topic Starter Topic Starter
Je zou best je biceps even wat vaker kunnen doen om ze over een drempeltje heen te krijgen denk ik. Maar systematisch zou ik dat niet doen. Als je ze gaat overbelasten gaan ze zeker niet harder groeien.

Zo denk ik er ook over. 3 oefeningen per week is naar mijn gevoel de max. Ik ben altijd vrij 'zuinig' geweest op m'n biceps, om overbelasting te voorkomen. Misschien ben ik ook wel te lief voor ze geweest, dat ze daardoor niet echt hard gaan. Ik hoop in ieder geval dat rug+biceps combi een gunstig effect heeft.

Nieuwe oefeningen proberen.
Cheated reps proberen.
Negative sets proberen.

Zijn zeker wel wat mogelijkheden om te proberen.
Zelfs 1 oefening extra kan al helpen :)

Ik vind het wel lekker om ze erg strikt uit te voeren. Maar als ik tegen failure zit cheat ik vaak wel. Negative reps doe ik ook wel eens (als ik er een spotter bij heb). Complete negative sets niet, is dat aan te randen?

ik heb meer last van de pezen als ik ze hard aanpak bij rug. Als ik ze zonder hard aanpak gaat het wel aardig

probeer is 3x3 sets zonder rug of 2x3 sets bij rug

had ik maar eens spierpijn bij me biceps, voel ze echt nooit, net zoals schouders. De rest van het lichaam allemaal wel..:rolleyes:

Ik denk dat het je pezen zijn, als ik mijn biceps flink aanpak, maar dan ook echt flink, voel ik de volgende dag wel de pees die de onderarm met de bovenarm verbind.

Oefeningen die ik altijd doe, misschien kan je ze ook eens proberen als je ze al niet doet.

Preacher curls
Cable Curls
Hammer curl

Voor mijn gevoel voel ik dit deel het meest: Klik. Biceps zelf als ik ze aanspan.

Preacher curls heb ik de afgelopen weken gedaan, maar daar ben ik inmiddels weer van afgestapt. Doe momenteel barbell curls en incline hammer curls. Ik denk dat ik binnenkort maar eens Concentration curls ga proberen, hoor ik ook best positieve verhalen over.

Bedankt voor de reacties jongens!

Zou misschien wel een beginnende ontsteking kunnen zijn, dus neem je rust!
Verder is het misschien een idee om voortaan of met een ez-stang te trainen of om voortaan alleen nog maar dumbbells te gebruiken.
Geloof me, je wilt je onderarmen niet forceren, want dan houd je er erg lang last van!!!

• Topic Starter Topic Starter
Zou misschien wel een beginnende ontsteking kunnen zijn, dus neem je rust!

Nog even terugkomend hierop. Een ontsteking onstaat - neem ik aan - als je over een bepaalde periode te lang en/of te veel getrained heb. Niet dat het me waarschijnlijk lijkt dat dit daadwerkelijk het geval is, maar zou het in mijn scenario kunnen?

rug, borst, buik en kuiten voel ik altijd de dag na het trainen.
maar van mijn biceps heb ik nooit veel last.

Terug
Naar boven