MuscleMeat

Breaking News 3 baby's en volwassene vermoord in dagverblijf

jwz

ze moeten deze niet in de cel zetten of een spuitje geven. veel te soft allemaal. gewoon uitleveren aan de ouders van de slachtoffers. kost niks en zo weten we zeker dat de dader zal lijden, ik neem aan dat de ouders hem bruut willen martelen.

Levenslang in België rekenkundig: 30j - wet Lejeune = 10j - goed gedrag = 5j = 5j effectief.

Klopt dat wel? Dutroux kan bijvoorbeeld. pas ergens in 2027 aanspraak maken op in vrijheidstelling. Dan is het nog maar de vraag of hij wordt hij vrijgelaten of dat hij uberhaupt nog leeft.

De schoft die vandaag toesloeg is een stuk jonger maar ik mag aannemen dat hij ook nog een ter beschikking stelling er bij krijgt.

De wet Lejeune werd speciaal aangepast vanwege Dutroux. In zulke gevallen zal de wet anders toegepast worden inderdaad. Maar dus niet altijd, zelfs in gevallen van moord hoeft dat niet zo te zijn.

Hij zal wel "levenslang" krijgen. Na 20 jaar is hij weer op vrije voeten

Klopt dat wel? Dutroux kan bijvoorbeeld. pas ergens in 2027 aanspraak maken op in vrijheidstelling. Dan is het nog maar de vraag of hij wordt hij vrijgelaten of dat hij uberhaupt nog leeft.

De schoft die vandaag toesloeg is een stuk jonger maar ik mag aannemen dat hij ook nog een ter beschikking stelling er bij krijgt.

Zoals ik reeds aangaf

30 jaar, dat is een mythe. Levenslang is zowel in Belgie als Nederlands, levenslang. In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, betekent levenslange opsluiting in België wel degelijk dat de veroordeelde levenslang kan worden opgesloten. Levenslange opsluiting is in België bijgevolg niet - zoals vaak wordt gesteld - gelijk aan 30 jaar. Een voordeelde kan echter om voorwaardelijke invrijheidsstelling verzoeken.

En veel veroordeelden haten de dagelijkse opsluiten zoals bij levenslang het geval is, die willen maar al te graag dood. Alles wordt voor hun bepaald, vooral voor veroordeelden met TBS met hun dagelijkse verplichte therapieen.

Dat is een mythe. Levenslang is zowel in Belgie als Nederlands, levenslang. In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, betekent levenslange opsluiting in België wel degelijk dat de veroordeelde levenslang kan worden opgesloten. Levenslange opsluiting is in België bijgevolg niet - zoals vaak wordt gesteld - gelijk aan 30 jaar. Een voordeelde kan echter om voorwaardelijke invrijheidsstelling verzoeken.

En veel veroordeelden haten de dagelijkse opsluiten zoals bij levenslang het geval is, die willen maar al te graag dood. Alles wordt voor hun bepaald, vooral voor veroordeelden met TBS met hun dagelijkse verplichte therapieen.
Sorry maar zo eenvoudig is het niet. In België staat levenslang in de praktijk voor ongeveer 30j vanwege slechte wetgeving. Wil je iemand écht levenslang opsluiten dan kan je als strafpleiter maar beter 3x levenslang eisen. Dit is een gevolg van de wet Lejeune, waarbij elke gedetineerde na 1/3 van de straf vrij kan komen. Ik weet dat het in bijv. Wiki anders geformuleerd staat, maar in praktijk werkt het dus anders.

Je hebt gelijk wat Nederland betreft.

2 kinders dood.. en gelijk iedereen over de rooie.. Honderden kinderen dood in Palestina..

"sja, de palestijnen hebben tenslotte zelf voor de Hamas gekozen .."

2 kinders dood.. en gelijk iedereen over de rooie.. Honderden kinderen dood in Palestina..

da's appelen met peren vergelijken
doet niets tot deze discussie

Het is beiden erg, maar ik vraag me af waarom je hierover begint in dit topic. Erg ongepast en totaal niet relevant lijkt me.

Het waren trouwens 3 baby's en 1 volwassene.

Het is beiden erg, maar ik vraag me af waarom jij hierover begint in dit topic. Erg ongepast en totaal niet relevant lijkt me.

Het waren trouwens 3 baby's en 1 volwassene.

Nou, ik vind het wel degelijk relevant. Er is in beide gevallen sprake van onschuldige kinderen die het met de dood moeten bekopen. Echter reageert men hier extreem verontwaardigt als ze bovenstaand berichtje lezen, terwijl als het over Palestina gaat.. er meer reactie's als

"Zo onschuldig zijn ze ook weer niet.." of "Sja, ze hebben tenslotte zelf de hamas gekozen"

te lezen zijn. Ik vond de vergelijking wel grappig gezien het beide kinderen zijn maar men er totaal anders tegen op kijkt.. misschien wel een tikkeltje hypocriet zelfs..

Belgie is toch geen oorlogsgebied? :rolleyes:

Nou, ik vind het wel degelijk relevant. Er is in beide gevallen sprake van onschuldige kinderen die het met de dood moeten bekopen. Echter reageert men hier extreem verontwaardigt als ze bovenstaand berichtje lezen, terwijl als het over Palestina gaat.. er meer reactie's als

"Zo onschuldig zijn ze ook weer niet.." of "Sja, ze hebben tenslotte zelf de hamas gekozen"

te lezen zijn. Ik vond de vergelijking wel grappig gezien het beide kinderen zijn maar men er totaal anders tegen op kijkt.. misschien wel een tikkeltje hypocriet zelfs..

Dan bespreek je dat in het topic van Palestina/Israel, wij gaan in dat topic ook niet over deze zaak beginnen.

ow, dus de criterium om kinderen die vermoord worden als normaal te zien is dat het in een oorlogsgebied gebeurt? dan is het dus niet meer erg?

Het is in beide gevallen erg, maar in een oorlogsgebied is het anders. Het is daar meer aannemelijk dat er onschuldige slachtoffers vallen. Overigens is dit nooit goed te praten, maar heeft allemaal niets van doen in deze discussie.

Bescherming kan op andere manieren worden gedaan. Drogreden.
Voor mezelf zijn er misdaden waar ik nog niet over uit ben of dan ook de doodstraf uitgesloten is, dit geldt voor oorlogsmisdaden.
Je zou het dus een reden vinden vanwege humaniteit?
Ik snap het, maar is erg gevaarlijk, waar trek je de grens. Wat mij betreft niet doen.

ik spreek je wel als t met je eigen kind zou gebeuren, ben benieuwd waar je dan staat met je mening over doodstraf.

Terug
Naar boven