XXL Nutrition

3*blessure is stoppen

koosgewichtloos

Cool Novice
Waardering
0
Dbb,

Ik zit met een groot probleem. Ik heb nu 3 blessures:

knie, al zeker 5 maanden last van.

elleboog een half jaar

en alsof het niet genoeg is....:mad: de laatse 4 weken heb ik pijn in me onderarm, bij de aanhechtingen met het bot.

Ik ben voor de knie en elleboog al bij de fysio geweest. Overbelasting is de oorzaak en het moet vanzelf overgaan. RUSTIG doortrainen mag. veel herhalingen goede warming up etc.

Inmiddels loop ik er maanden mee rond en het word niet erger, maar gaat ook niet weg. Ik probeer rustig aan te trainen, maar af en toe ben ik iets te fanatiek..:rolleyes: Het frustreert me enorm dat ik niet vooruit kan gaan en heb steeds minder zin om te trainen.

Kortom ik ben naar de klote.

Ik ga vandaag denk ik de gym opzeggen.

Maar ik wil, ik moet gewoon trainen denk er echt 24/7 aan..:(

Iemand misschien tips mbt hoe lang ik rust kan nemen oid. Ik ben van plan om iig 3 maanden helemaal geen gewicht op te tillen. Ik hoop dat dan alles weer herstelt is. of ik neem nog langer rust een jaar misschien.

probeer na een 3tal weken nog eens, train dan heel lichtjes bv 2setjes van 15hh.
Als het dan nog niet goed genezen is neem je nog eens 3 weken rust en probeer je het weer. en zo verder gaan tot het lukt.

Als je niets anders dan blessures hebt, is dat imo een teken dat je niet goed/met een slechte techniek traint... en/of ook te veel waarschijnlijk.

Begin met lichte gewichten die je gemakkelijk aankunt en voer een trage/strikte beweging uit. Progressief iedere week een paar kg erbij. Gegarandeerd dat je gaat groeien.

toevallig enig idee met welke oefeningen je deze kwetsuren hebt opgelopen?

ik vermoed een squat en een curl of row oefening.

Alle bodybilders slikken zich kapot in de pijn stillers tot morfine toe.

onderarm heb ik ook gehad... heb wel doorgetraint, heel licht, 12 herhalingen met 7 kilo, voor biceps een jaar lang dan had ik net geen pijn, daarna langzaam opgebouwd wat ik heb uitgespreid over één jaar

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de eerste 8 maanden ongeveer blessurevrij getraind.

Ik heb de oefeningen zoals squatten benche etc. met de instructeur gedaan. Hij heeft jarenlange ervaring. Ik train ook vaak met andere gasten met veel ervaring.

Techniek zit wel goed.

Waarom ik krijg ik dan blessures, ik den kte snel vooruit willen. Heb altijd met split(3/4 week) en fb (2/week) getraind en let goed op me rust en voeding.

Ik ging snel vooruit, alleen door die blessures is het de laasste maanden nix.

mogelijk oorzaken

elleboog: onbekend

knie: fullsquatten of leg curls

onderam: dumbbell curls??

rustig trainen kan ik niet. Lange rustperiode lijkt me beter daarom.

Full squats zijn alleen schadelijk voor de knie bij slechte techniek of over belasting.

Met die curlls is het logisch dat je last krijgt van je onderarmen. Misschien kan je ff op een rustig tempo je onderarmen trainen

Gewoon door trainen maar dan oefeningen doen die geen pijn doen. En zoek eens een betere fysio.

lichtjes pompen is goed voor herstel/doorbloeding

Gewoon door trainen maar dan oefeningen doen die geen pijn doen. En zoek eens een betere fysio.

Het probleem is behalve rug en buik doet alles pijn. Mijn fysio heeft veel ervaring met sporters en heb wel vertrouwen in hem.

Pak maar eens 80% van je huidige 6-8RM gewicht en voer dat uit met een strikte/trage uitvoering... rustig!? :rolleyes:

De laatste 7? weken train ik op 12 herhalingen met strikte techniek. Dit is zo uit me hoofd ongeveer 80% van 6-8rm. Helpt niets tot nu toe.

lichtjes pompen is goed voor herstel/doorbloeding

Dit vind ik een belangrijk punt. Ik denk zelf dat langere tijd stoppen beter is voor de genezing dan licht trainen.

meer eten > meer energie > beter herstel ;)

Waarom meer eten. Mijn bf blijft hetzelfde dus ik eet genoeg. Je kan echt niet sneller herstellen door meer te eten.

Ik train sowieso veelste weinig en licht om massa op te bouwen, ik blijf gewoon goed eten voor massa behoud.

Blijf dat dan maar denken :)

De laate 3 jaar slik ik elke dag al ibuprofen, asperine, kan de pijntjes ook niet meer hebben, als ik met deca stop merk ik al dat het iets terugkomt.

Waarom meer eten. Mijn bf blijft hetzelfde dus ik eet genoeg. Je kan echt niet sneller herstellen door meer te eten.

Ik train sowieso veelste weinig en licht om massa op te bouwen, ik blijf gewoon goed eten voor massa behoud.

Vraag dan geen raad en trek je plan.

Terug
Naar boven