Best leden,
Ik ben sinds een paar weken van een full-body in een split-schema gerold. Aanvankelijk was ik door tijdsgebrek een week of 2 wat korter naar de gym gegaan en had ik zo mijn full-body opgesplitst. Ik besef me dat het schema iet-wat onorthodox is maar hij voelt wel lekker. Ik vroeg mij af of men er nog wat op aan te merken heeft. Met name of het aantal oefeningen wel voldoende is en of ik spiergroepen mis. Of als het schema totaal waardeloos is natuurlijk...
Daarnaast vroeg ik mij af in hoeverre het is af te raden de benen te trainen de dag na borst/armen.
Het schema is als volgt:
Borst/Armen
– Benchpress (4x10-8)
- Dumbellflys (4x10-8)
– EZ-Bar curl (4x10-8)
– Standing overhead dumbell extension (4x16-12)
Benen
– Squat (4x8)
– Calf raises (4x12)
Rug/Schouders
– Deadlift (4x8)
– (Dumbell) OHP (4x10-8)
– Dumbell side lateral raises (4x10)
– Dumbell Seated Rear Lateral Raises (4x10)
- Upright row (4x10)
In afwachting van commentaar,
Muntje
Ik ben sinds een paar weken van een full-body in een split-schema gerold. Aanvankelijk was ik door tijdsgebrek een week of 2 wat korter naar de gym gegaan en had ik zo mijn full-body opgesplitst. Ik besef me dat het schema iet-wat onorthodox is maar hij voelt wel lekker. Ik vroeg mij af of men er nog wat op aan te merken heeft. Met name of het aantal oefeningen wel voldoende is en of ik spiergroepen mis. Of als het schema totaal waardeloos is natuurlijk...
Daarnaast vroeg ik mij af in hoeverre het is af te raden de benen te trainen de dag na borst/armen.
Het schema is als volgt:
Borst/Armen
– Benchpress (4x10-8)
- Dumbellflys (4x10-8)
– EZ-Bar curl (4x10-8)
– Standing overhead dumbell extension (4x16-12)
Benen
– Squat (4x8)
– Calf raises (4x12)
Rug/Schouders
– Deadlift (4x8)
– (Dumbell) OHP (4x10-8)
– Dumbell side lateral raises (4x10)
– Dumbell Seated Rear Lateral Raises (4x10)
- Upright row (4x10)
In afwachting van commentaar,
Muntje