AndroidHealthClinic

3 kg verlies aan spiermassa in 1,5 maand?

SanneF

Freaky Bodybuilder
Waardering
3.024
Lengte
1m70
Massa
75kg
Vandaag heb ik mij gewogen op zo'n weegschaal waar je met bloten voeten op moet staan waarbij je vetmassa etc. gemeten wordt. Ik weet dat deze methode niet erg betrouwbaar is, maar in hoeverre kan zo'n ding er naast zitten?
De weegschaal gaf namelijk aan dat zowel mijn vetpercentage omhoog was gegaan, evenals mijn vetmassa. Mijn vetvrije massa was afgenomen en mijn spiermassa maar liefst 3 kg minder, kan dit mogelijk zijn?!

Op dit moment sport ik 3 keer in de week. Twee keer in de week een uur KT + halfuur cardio. Op zaterdag doe ik een uur Crossfit.
Ik ben een vrouw, 170 cm., 71 kg., BMR 1529 en eet elke dag tussen de 1900 en 2100 kcal.
Ik ben de afgelopen anderhalve maand wel een week ziek geweest (griep) waarbij ik dus een week niet gesport heb. Verder doe ik qua KT 4 sets met 8-12 reps (met als bedoeling dat de oefening zo zwaar is dat ik de 12 niet kan halen). Ik eet clean met één bulkdag, dat is meestal uit eten, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht. Wellicht wat meer gesnoept ivm Sinterklaas, maar dat is dan die hele anderhalve maand in totaal ook maar misschien een paar flinke handen kruidnoten, daar valt of staat het niet mee lijkt me. Deze anderhalve maand heb ik soms maar 2 keer in de week gesport in verband met een drukke, verkorte studie. Mijn bedoeling is juist om meer spiermassa te krijgen. Centimeters zijn gelijk gebleven.

Kan ik werkelijk 3 kg spiermassa kwijt zijn? En kan mijn vetmassa werkelijk gestegen zijn?
.. Of moet ik eigenhandig die weegschaal het kanaal in slingeren .. ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat crossfit de dader is, stop daar maar gewoon mee :gay:

Maar, als je een week ziek bent geweest kun je natuurlijk best wat spiermassa verloren zijn.
3 kilo lijkt me wel erg veel als je gewoon voldoende traint / eet, en maar 1 weekje stil gezeten hebt.

Verder niet te veel dood kijken op die weegschaal als je doel cutten is, dan gaat het uiteindelijk alleen maar om wat je in de spiegel ziet.

Je moet een weegschaal gebruiken waar ie voor bedoeld is, namelijk het wegen van het totale gewicht van wat er dan ook op wordt gezet. Niet voor het berekenen/meten van je verdere lichaamscompositie.

• Topic Starter Topic Starter
Heb er toevallig nu pas twee sessies op zitten en moet eerlijk bekennen het toch wel een erg gaaf concept te vinden.. Vind het gewoon heerlijk om een uur lang helemaal afgemat te worden, maar volgens mij zijn de meningen er over verdeeld of het een goede trainingsmethode is?

Op de sportschool zeiden ze ook dat 3 kilo eigenlijk niet nodig is, maar omdat ik hier wel eens rondneus op het forum weet ik dat lang niet alle trainers in de sportschool verstand van zaken hebben, daarom vraag ik het liever aan mensen die er meer ervaring mee hebben.. Ik kan het me ook niet voorstellen, een week niets doen, natuurlijk wel wel minder gegeten, maar dan vetmassa erbij en 3 kg spiermassa eraf?

Centimeters zijn gelijk gebleven, dus de "omvang" van taille, bovenbeen etc. zijn niet veranderd.

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Je moet een weegschaal gebruiken waar ie voor bedoeld is, namelijk het wegen van het totale gewicht van wat er dan ook op wordt gezet. Niet voor het berekenen/meten van je verdere lichaamscompositie.

Vind het fijn om te weten of mijn vetmassa naar beneden gaat, ik ben namelijk zo'n kip die volledig in paniek schiet wanneer ze de weegschaal omhoog ziet gaan terwijl dat verklaard kan worden door een toename van spiermassa. Het geeft me een soort gevoel van controle, dat ik weet dat ik nog goed bezig ben. Ben inmiddels 50 kg afgevallen en als de dood dat ik weer aankom..

Je kunt beter een meetlint en een huidplooimeter voor het meten van je lichaamsvet gebruiken.

Lijkt mij echt niet mogelijk, dat je 3 kilo spier bent verloren op zo een korte tijd.
Leg eens 3 kilo kipfilet naast elkaar, je zal schrikken, hoeveel dat wel is.

Die weegschaal is gewoon k*t! Gebruik beter huidlooimeter en spiegel.

http://www.athleteshop.nl/huidplooimeter

Is een huidplooimeter als deze al geschikt genoeg? Ik schrok van de prijzen, deze is 25,- , vind ik wel te doen, maar als dit flut is schaf ik het ding natuurlijk niet aan.

je hebt al tangen vanaf een tientje.

gaat om de mm's

deze is prima

http://www.athleteshop.nl/huidplooimeter

Is een huidplooimeter als deze al geschikt genoeg? Ik schrok van de prijzen, deze is 25,- , vind ik wel te doen, maar als dit flut is schaf ik het ding natuurlijk niet aan.

Dat is volgens mij ongeveer dezelfde als die je bij bodyenfitshop.nl gratis krijgt bij je bestelling.

Die van bodyenfitshop is echt k*t kwaliteit, 1 keer in knijpen en hij breekt af, dus ik zou hem niet kopen als ik jou was.

Hebben ze op je sportschool geen huidplooimeter?

Als je verder gewoon even afwacht komt er zo meteen hier vast wel iemand grappig doen en zeggen; Vertel me waar je woont dan kom ik het even voor je opmeten. Probleem meteen opgelost :D

ik wil best knijpen :eyebrow:

Heb al eens op de sportschool gevraagd naar een huidplooimeter, helaas hebben ze die daar niet..
Ik ga rondneuzen naar een goede huidplooimeter voor een betaalbare prijs.

Jordyvl, juist behulpzaam toch, zulke lolligheid? Beter dan dat iedereen me in mijn sop laat gaarkoken ;).
En Mack10, als jij wilt knijpen mag je knijpen hoor, als je daar vrolijk van wordt heb ik die dag gelijk een goede daad verricht :').

Heb al eens op de sportschool gevraagd naar een huidplooimeter, helaas hebben ze die daar niet..

Jordyvl, juist behulpzaam toch, zulke lolligheid? Beter dan dat iedereen me in mijn sop laat gaarkoken ;).
En Mack10, als jij wilt knijpen mag je knijpen hoor, als je daar vrolijk van wordt heb ik die dag gelijk een goede daad verricht :').

I+found+my+love.jpg

Oke oke, you made me laugh :laugh:

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Ik probeer je te behoeden voor de geile vrijgezelle neven van dbb, en jij noemt het lollige behulpzaamheid.
Ga dan meteen met je benen wijdt op bed liggen, en vertel iedereen waar je woont. Dan zullen er vanavond vast wel wat bonkige kerels langskomen met hun eigen huidplooimeter. :o

Oke oke, you made me laugh :laugh:

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Ik probeer je te behoeden voor de geile vrijgezelle neven van dbb, en jij noemt het lollige behulpzaamheid.
Ga dan meteen met je benen wijdt op bed liggen, en vertel iedereen waar je woont. Dan zullen er vanavond vast wel wat bonkige kerels langskomen met hun eigen huidplooimeter. :o

Haha, ojee, is het hier echt zo erg gesteld met de vrijgezelle kerels, nee toch zeker?
Neuh, benen wijd op bed en vertellen waar ik woon, lijkt me dan niet bepaald een goed plan.. Voor iemand zijn eigen huidplooimeter in mijn plooi mag steken moet er toch wel wat romantiek en inzet aan vooraf gaan :').

Haha, ojee, is het hier echt zo erg gesteld met de vrijgezelle kerels, nee toch zeker?
Neuh, benen wijd op bed en vertellen waar ik woon, lijkt me dan niet bepaald een goed plan.. Voor iemand zijn eigen huidplooimeter in mijn plooi mag steken moet er toch wel wat romantiek en inzet aan vooraf gaan :').

Het is toch vrij romantisch dat mannen zich via internet inzetten om een date te regelen?

En, ga maar gewoon wat pics op zoeken van vrouwelijke leden, er staan vast en zeker schaamteloze reacties onder van mannelijke leden :rolleyes:

Nou de mannen staan al in de rij om te meten zo te zien! :D

Die weegschalen kloppen van geen kant. Ik heb ook een keer een biamed meting gedaan. die gaf aan dat ik 2 kilo vet erbij had en 0,7 kg spieren kwijt was. terwijl ik er gespierder uitzag... echt.. huidplooimetingen spiegel zeggen veel meer dan die weegschalen!

Het is toch vrij romantisch dat mannen zich via internet inzetten om een date te regelen?

En, ga maar gewoon wat pics op zoeken van vrouwelijke leden, er staan vast en zeker schaamteloze reacties onder van mannelijke leden :rolleyes:

Zeer romantisch, maar mij dan toch weer nèt niet romantisch genoeg!
Ai, en inderdaad, er zijn aardig wat schaamteloze reacties.. Ach, als ik mezelf dan eens wil laten zien zonder zulke reacties te krijgen zoek ik wel één of ander slap forum als de Viva, je kan het een beetje verwachten als je hier foto's plaatst in hotpants en sportbeha ;).

Nou de mannen staan al in de rij om te meten zo te zien! :D

Die weegschalen kloppen van geen kant. Ik heb ook een keer een biamed meting gedaan. die gaf aan dat ik 2 kilo vet erbij had en 0,7 kg spieren kwijt was. terwijl ik er gespierder uitzag... echt.. huidplooimetingen spiegel zeggen veel meer dan die weegschalen!

Bizar dat zulke wegenschalen zo onbetrouwbaar zijn, ook belachelijk dat verreweg de meeste sportscholen dat ding gebruiken, waarom dan niet een huidplooimeter, help je de klanten dan beter mee lijkt me?
Ik ga dan in ieder geval niet meer op dat ding staan en houd het bij centimeter/spiegel/huidplooimetingen, bedankt voor de hulp!

Ik gebruik deze van B&F:

http://www.bodyenfitshop.nl/kleding...ers/sequoia-fitness/defender-bodyfat-caliper/

Prima dingetje, is nog gewoon heel en als je de meetschijf niet kwijt raakt kun je vrij precies meten wat je vetpercentage is. De 'drukmeter' is een beetje een opgeblazen gimmick want dat is gewoon een kleurenstripje wat van rood naar groen schuift, maar het is een kleine simpele indicatie die je eigen inschatting van genoeg druk tijdens het 'knijpen' kan bevestigen.

Voelt in ieder geval solide aan en niet alsof ie elk moment uit elkaar kan donderen.

Ja die heb ik ook. Alleen dat schijfje erbij klopt voor geen meter lol

Terug
Naar boven