Fitness Seller

3 Maanden Progressie (cutten)

Leanmeat

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Hallo DBB'ers,

Ik ben al een lange tijd aan het trainen alleen is dit nog niet echt te zien aan mijn lichaam.
Zoals velen heb ik lange tijd verkeerd getraind en gegeten.. moest het allemaal zelf uitzoeken.
Ben dus totaal niet tevreden met wat ik heb bereikt maar heb nu wel de kennis en ervaring om 'snel' resultaat te behalen!

Info progressie:
Tijdsduur van 3 maanden. Alles uit voeding dus geen cardio (wel krachttraining 4x per week).
-500kcal onder onderhoud gegeten. 9kg lichter, 9cm van buik&taille, 1,5cm van biceps.

Tijd geleden mijn vetpercentage gemeten met 4 punts meting. Dit was voor het cutten
en dat kwam uit op 15% maar goed weet niet of dat klopt.. foto's zijn vaak het best om een schatting te maken!

Ben benieuwd wat jullie van de progressie vinden

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat je voor je cut op 15% zat. Lijkt mij eerder 22 - 23% voor je cut en rond de 20% nu?
Kan ook perspectief van de foto zijn hoor, maar zo droog ben je nog niet. Keep up the good work, want je ziet zeker wel progressie; de spiegel is jouw beste vetmeter. Voor een strak buikje moet je nog wel even doorzetten, maar je gaat er wel komen!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan me niet voorstellen dat je voor je cut op 15% zat. Lijkt mij eerder 22 - 23% voor je cut en rond de 20% nu?
Kan ook perspectief van de foto zijn hoor, maar zo droog ben je nog niet. Keep up the good work, want je ziet zeker wel progressie; de spiegel is jouw beste vetmeter. Voor een strak buikje moet je nog wel even doorzetten, maar je gaat er wel komen!!

Thx! Kan de extra motivatie zeker gebruiken :)
Ja de meting vooraf lijkt mij ook niet correct, maar 20% lijkt me zo hoog??

Heb voor mijn gevoel echt van die buik/heupen genetics, voor de rest ben ik best 'skinny'. Hoop stiekem dat
ik na nog een maandje cutten wel klaar ben om te beginnen met bouwen! Maar wil eerst van mijn buikje af.

Hier ook 3 maanden progressie !
Keep up the good work !!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

15-18%, het maakt ook niet zoveel uit, gewoon cutten tot waar je het goed vindt of net verder dan waar je het goed vindt, daarna kan je massa gaan aanzetten waardoor je vetpercentage weer gaat stijgen en je het niet meer goed vindt. Repeat.

Ik zat het meest van de tijd op 2300kcal, vervolgens rustig omlaag gegaan naar 2250/2200/2100.
Zit nu op 2000kcal en nog steeds geen cardio. Eventueel na paar weken cardio toevoegen
en dan hoop ik binnen 2 maanden goed droog te staan.

Zal is kijken of ik dan weer een foto'tje plaats. Heb toch wel extra motivatie gekregen
met dit topic en het lezen van de topics van Woutvb&Rosta dus dat helpt zeker!

Laatst bewerkt:
Waarom doe je geen cardio, als ik vragen mag?

Waarom doe je geen cardio, als ik vragen mag?

Cardio kan ik altijd nog toevoegen als mijn gewichts verlies eventueel stagneert (stil komt te staan)
Verder kun je prima afvallen zonder cardio, het gaat om je kcal defecit.

Stel je verbrand elke dag 150kcal met cardio: 150/9= 16,6 gram vet (1 gram vet is 9kcal). Met deze berekening zie je hoe belangrijk voeding is voor gewicht verlies.
Ook heb ik er weinig energie/tijd voor omdat ik op een kcal defecit zit met mijn voeding en besteed ik de energie die ik heb liever aan mijn kracht trainingen.

Cardio kan ik altijd nog toevoegen als mijn gewichts verlies eventueel stagneert (stil komt te staan)
Verder kun je prima afvallen zonder cardio, het gaat om je kcal defecit.

Stel je verbrand elke dag 150kcal met cardio: 150/9= 16,6 gram vet (1 gram vet is 9kcal). Met deze berekening zie je hoe belangrijk voeding is voor gewicht verlies.
Ook heb ik er weinig energie/tijd voor omdat ik op een kcal defecit zit met mijn voeding en besteed ik de energie die ik heb liever aan mijn kracht trainingen.

Cardio kan je inderdaad altijd nog toevoegen en je tekort kan je inderdaad regelen met je voeding. Maar cardio heeft meer voordelen dan enkel een groter tekort toebrengen aan je totaalverbruik, dat is toch mijn mening over cardio.

Wat zijn je langetermijndoelen?

Cardio kan je inderdaad altijd nog toevoegen en je tekort kan je inderdaad regelen met je voeding. Maar cardio heeft meer voordelen dan enkel een groter tekort toebrengen aan je totaalverbruik, dat is toch mijn mening over cardio.

Wat zijn je langetermijndoelen?

Ja ik deel jou mening, cardio is erg goed om te doen om je conditie(uithoudingsvermogen) op peil te houden. Dit ga ik ook sowieso weer
oppakken als ik zometeen klaar ben met cutten. Voor nu zijn deze oefeningen mijn 'cardio': pullups/deadlift/squats/legpresses.

Mijn lange termijn doel is om er ongeveer zo bij te staan(zie bijlage) Wellicht iets minder traps, dan oog je breder.

Dus eerst cutten tot een acceptabel vetpercentage om een goede basis te hebben om te bouwen.
En dan cleanbulken en hopelijk gaat het hard en heb ik nog 'beginner gains' zometeen.

Hoeveel kilo denken jullie dat ik er nog af moet krijgen voordat de laatste vetjes weg zijn?
Zal wel prima te doen zijn in ander halve maand denk ik.

968full-scott-herman.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag nog een before-after foto gemaakt, kan zelf wel goed het verschil zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven