AndroidHealthClinic

30 boterhammen, is dat niet erg veel?

edwin1987

Competitive Bodybuilder
Waardering
2
Hallo,

Ik zat net even op de site van bodyenfitshop en kwam op de een of andere manier bij de voedingschema's terecht! En lees ik het volgende:

voorbeeld dieet 100 kg ontwikkeling spiermassa

Maaltijd 2

10 donkerbruine volgranen boterhammen met 1 pakje kalkoenfilet ( 100 gram )

Eiwit: 46 gram Koolhydraat: 120 gram Vet: 10 gram

Maaltijd 3

Eiwit: 46 gram Koolhydraat: 135 gram Vet: 10 gram

Maaltijd 4

Eiwit: 46 gram Koolhydraat: 120 gram Vet: 10 gram

Is het niet een beetje onzinnig om zoveel brood te eten op een dag? ik weet dat dit geval wel erg extreem is maar bij een persoon van 80 raad men aan 18 boterhammen te eten! Mij lijkt dit erg veel, ik kan me herinneren dat ik 10 boterhammen at in de bulk en werd hier dan ook behoorlijk 'vet'' van!

Hoeveel eten jullie in de bulk(aan boterhammen) en vinden jullie dit overdreven?

Brood maakt groot@!

lijkt toch nergens op man dat dieet. Wie eet er nu maar 100gr kipfilet met 10 boterhammen ? Dan ga je een half plakje kipfilet tussen 2 boterhammen leggen ofzo ? :D Knal dan gewoon 1 pak tussen 4 boterhammen en je hebt evenveel eiwitten naar binnen ;)

Tja overdrijven kunnen ze idd goed ...

kzit nu in de cut en zit geloof ik aan 12 a 16 boterhammen per dag, maar dat is dan wel alles behalve m'n avondeten en daarna.

Ja dus? Sommigen tanken 5 liter melk per dag. Het is maar hoe snel je aankomt he.

• Topic Starter Topic Starter
Ik pak het ongeveer zo aan qua eten:

10 boterhammen(over hele dag, dus niet per maaltijd :P )
2 á 3 liter melk
500 á 750 gram kwark

+ avondeten, tussendoortjes enzovoort!

works fine for me!

Ik pak het ongeveer zo aan qua eten:

10 boterhammen(over hele dag, dus niet per maaltijd :P )
2 á 3 liter melk
500 á 750 gram kwark

+ avondeten, tussendoortjes enzovoort!

works fine for me!
lol, hier:
plakje ontbijtkoek met boter
4 boterhammen met boter en kalkoenfilet
500gram kwark

4 boterhammen met boter en kalkoenfilet
500gram kwark

3 boterhammen met boter en kalkoenfilet
rozijnen
250gram kwark

en zo gaat het nog ff door :P

Waarom lol? ???

Eet liever havermout en minder brood.

Veel van de koolhydraten in havermout zijn complexe koolhydraten die langzaam verteren.

In havermout zitten voedingsvezels, zowel in water oplosbare als onoplosbare voedingsvezels. Beide soorten zijn nodig voor de spijsvertering. Ze activeren de darmen en bevorderen de stoelgang.

Doordat oplosbare voedingsvezels oplosbaar zijn in water vormen ze een soort gel die de spijsvertering vertraagt. Daardoor houdt u langer een verzadigd gevoel.

Bovendien helpt deze soort voedingsvezel het cholesterolgehalte te verlagen door als een sponsje het cholesterol op te zuigen. Omdat je oplosbare voedingsvezels vrijwel niet terug vindt in andere granen, is havermout het aangewezen product om te eten.

Verder krijg je ook minder pieken in de bloedsuikerspiegel met havermout.

Brood bestaat ook uit complexe koolhydraten en voedingsvezels, ik zie je punt dus niet.

Veel van de koolhydraten in havermout zijn zogenaamde complexe koolhydraten die langzaam verteren.
En in brood zitten alleen maar simpele koolhydraten? Daarnaast is de GI niet het enige wat belangrijk is, de II mag niet vergeten worden. Eerlijk gezegd weet ik de II van havermout niet.

Tegenwoordig wordt brood zo erg bewerkt, dat het ''gezonde'' ten koste moet gaan van de smaak van het brood. Mensen eten (helaas) liever iets wat lekker smaakt, dan iets wat heel gezond is ( gekookte havermout bijvoorbeeld)

Brood wat erg gezond is maar minder lekker is, verkoopt namelijk niet zo goed :rolleyes:

Nee maar wel meer dan havermout. Zelf heb ik een uur na een flinke broodmaaltijd al weer honger. Een flinke portie havermout levert vele uren lang energie.

Dat heeft naar mijn weten niks met elkaar te maken, honger hebben en de vraag om energie. Volgens mij krijgt men het 'honger-gevoel'' zodra de maag klaar is met verteren! Nah doet er verder ook niet zo heel veel toe!

Terug
Naar boven