XXL Nutrition

30 boterhammen, is dat niet erg veel?

Ik at vroeger 24 plakken brood (heel brood). Omdat het het makkelijkst was en me moeke brood kocht. Je groeit er best op hoor.

Ik eet er maar 10 per dag, vind brood gewoon niet zo lekker.

Ik heb ook nog nooit kalkoenfilet gezien met zo een hoog eiwit %, misschien tellen ze ook eiwit uit het brood ???

Er is mij verteld dat brood een voedingsmiddel is met een zuuroverschot.
Granen bevatten fytinezuur, dat een onoplosbare binding vormt met ijzer, zink, magnesium, koper en calcium, waardoor deze mineralen niet of nauwelijks kunnen worden opgenomen. Tarwe bevat het meeste fytinezuur.

Een voedingspatroon met overwegend een zuuroverschot draagt bij tot reuma, osteoporose, cariës, slecht ruikende adem, verstoring van de waterhuishouding, slecht humeur, overprikkeling van het zenuwstelsel, overgewicht, enz.

Ik drink sochtends zo'n eiwit shake en 6 broodjes en een banaan. Ik drink wel melk maar niet super veel op een dag hoorde dat TEVEEL melk ook weer niet goed is. Voor de rest ga ik soon beginnen met havermout/brinta maar was daar nooit zo fan van. Weet niet echt waarmee ik het moet mixen (warm,koud?!) en welke tijden enzo.

m.v.g

Havermout kan prima warm.
Veel lekkerder ook

in ontbijtkoek zit geen vet en in halvarine zitten goede vetten.

In halvarine zitten geen goede vetten, die zogenaamde plantaardige vetten zijn transvetzuren die ontstaan bij hydrogenering van plantaardige vloeibare olie (zonnebloemolie, sojaolie etc) naar vaste vetten, deze vetten blijven langer houdbaar en worden oa gebruikt voor het bakken van fastfood, chips, bakkerijprodukten, patat etc.

Ik weeg nu een (bescheiden) 74 kilo. En eet 18 plakjes brood per dag. Met veel (jonge) kaas. Verder natuurlijk de shakes en warm eten.

Ik begin mijn dag gewoon met 100 gr Brinta + havermout, overgoten met een halve liter ijskoude melk, waarin ik 3-4 lepels Ovomaltine heb gemixed...

Sinds kort eet ik bijna nooit meer brood, maar o.a. kwark, pasta met tonijn, eitjes, een shake tussendoor, en dan mijn avondeten natuurlijk...

Ik snap niet hoe jullie 10 - 15 sneetjes brood met kalkoenfilet kunnen naar binnen werken, toch veel te droog nee ?

In halvarine zitten geen goede vetten, die zogenaamde plantaardige vetten zijn transvetzuren die ontstaan bij hydrogenering van plantaardige vloeibare olie (zonnebloemolie, sojaolie etc) naar vaste vetten, deze vetten blijven langer houdbaar en worden oa gebruikt voor het bakken van fastfood, chips, bakkerijprodukten, patat etc.
mmm ik heb altijd dieet halvarine met allemaal goede voedingstoffen en vetten waaronder : omega 6 en 9 en <0,1% transvetten

mmm ik heb altijd dieet halvarine met allemaal goede voedingstoffen en vetten waaronder : omega 6 en 9 en <0,1% transvetten
Sporters horen geen boter te eten. Ook met bakken gaat u toch geen boter gebruiken? Ontbijtkoek is tegenwoordig met minder vet, maar het blijft toch een vette bende.

Sporters horen geen boter te eten. Ook met bakken gaat u toch geen boter gebruiken? Ontbijtkoek is tegenwoordig met minder vet, maar het blijft toch een vette bende.

vet (goede) behoord hoort in een bb dieet en ook andere sporters zijn vetten nodig !!, natuurlijk wel het liefst uit vis noten en eieren !!
hoe kom jij er bij dat sporters geen boter moeten eten ??? en ontbijt koek bevat nog geen gram vet per 100gram goed om glycogeen aan te vullen. smorgens of voor en na een workout

mety bakken gebruik ik ook boter jah ;) margarine omega 6 en 9 zijn belangrijk !!

Vandaar ook dat hoge cholestorol gehalte in noord-europese landen. En veel meer hart en vaat ziekten dan in zuid-europa.

je wil niet weten hoe gezond mijn lichaam is, ik krijg hooguit 10-20gr verzaardigde vetten binnen dat is niets!! (weet je wel eens waar je over praat?)
ik gebruik geen dierlijk vet of vetten met veel ransvetzuuren omg denk je dat een mens geen vetten nodig zijn ?

• Topic Starter Topic Starter
Own ze maar even luppertjan!

jaja ollanders en beter weten.....Maar wat u zegt, goede vetten is niet bakken met boter, hoe mooi de verkooppraatjes ook zijn.
Maar wel wat geleerd, goede vetten in pinda en ei!
ik zou zeggen, begin een topic over vetten !!
waar wil jij trouwens in bakken. pam cooking spray ? (zijn ook vetten)

Vandaar ook dat hoge cholestorol gehalte in noord-europese landen. En veel meer hart en vaat ziekten dan in zuid-europa.

Ik denk dat je daar eerder MacDonalds voor aan kan kijken ipv het bakken in een beetje boter of olie. En vetten heb je nodig, je auto heeft toch ook motorolie nodig?

Terug
Naar boven