MuscleMeat

31 Mei - Halve Finale Sterkste Man NL - BORGER

Bezoekers in dit topic

wie zegt dat zijn kanzen kleiner worden? lekker vertrouwen. Enzo is er vol voor gegaan dit jaar en dan moet een fouad ,patrick of achmed geen excuus zijn. Als hij fit is maakt hij evenveel kans als anders.
 
wie zegt dat zijn kanzen kleiner worden? lekker vertrouwen. Enzo is er vol voor gegaan dit jaar en dan moet een fouad ,patrick of achmed geen excuus zijn. Als hij fit is maakt hij evenveel kans als anders.

Is ook zo.
 
dus kwalis afschaffen en de grote namen automatisch geplaatst! Niels Gordijn had er vorig jaar niet moeten staan want arno louwersma heeft al eens op de finale gestaan dus die zou een wildcard gehad moeten hebben!

Sarcasme mode uit: Mo, Pattrick deed vorig jaar niet mee en heeft al 2 jaar NIKS gepresteerd, hoe graag ik hem ook zie als (fitte) athleet, als je je niet kwalificeert doe je niet mee, zo zou het moeten zijn!

en nee ik maak me er niet druk over, ik ga toch kijken voor de strijd tussen jarno, alex, jitse, jan, niels etc., of nu fouad/pattrick/mike wie dan ook meedoet kan mee eerlijk gezegd weinig schelen, sterk zijn ze allemaal, dat staat vast!
 
Jongens jongens... wat een ophef.

Ik snap jullie punt, maar het gaat om een wildcard.


In de sport spreekt men van een wildcard als in een sportevenement, waarvoor bepaalde selectiecriteria gelden, een speler of een team kan worden uitgenodigd door de organisatie terwijl deze niet aan de selectiecriteria voldoet. Redenen waarom een wildcard aan een bepaalde speler of team wordt gegeven, kunnen bijvoorbeeld zijn:
Titelverdediger;
Sterke speler of een sterk team die om een of andere reden niet aan selectiewedstrijden hebben meegedaan;
Speler/team die afkomstig is uit stad, regio of land waar het evenement wordt georganiseerd;
Speler/team die populair is bij het publiek;
Speler/team die van iets lager niveau is dan de rest van de deelnemers, maar snel beter wordt of anderszins veelbelovend is;
Speler die na een langdurige blessure terugkeert.


Lijkt me duidelijk. En de organisatie beslist hierin. Misschien hebben ze wel lootjes getrokken tussen een aantal favorieten? Je weet het niet.
Er was alleen wel wat onduidelijkheid over het opschuiven van mensen naar halve finale plaatsen. Maar het is voor het eerst dat dit systeem er is en het is wellicht nog zoeken naar de juiste weg hierin.
Bedenk dus de organisatie ook nog zoekende is, en dat als iets niet helder is je prima even contact met ze kan zoeken.

Buiten dat gaat het om de halve finale. Een krachtmeting waar een voorselectie voor nodig is of waarvan men dus mensen heeft geplaatst met een wildcard die voldoen aan de criteria zoals hierboven. Dit is juist in het leven geroepen om duidelijkheid te bieden voor de reservelijsten voor de finale en om mensen meer kansen te geven als ze bv. tijdens een kwalificatie door een blessure uitvallen oid.
 
Deze toelichting op de wildcard was mij niet bekend. Nu ik het zo lees kan ik me er wel in vinden.
Zoals ik eerder aangaf vind ik dat Fouad iemand is die erbij hoort en hij is iemand die vanwege zijn werk misschien niet eerder in de gelegenheid is geweest om zich via een voorronde te kwalificeren.

Het verhaal van Patrick heeft dan betrekking op het laatste punt, terugkeer na een langdurige blessure. Ook hij heeft eerder in de finale gestaan.

Thnx voor de toelichting Matthieu.
 
Maar verdienen mensen het dan niet meer die tijdens de kwalificatierondes net achter het net visten?
 
Maar verdienen mensen het dan niet meer die tijdens de kwalificatierondes net achter het net visten?

Mwaa dat had ook gekund! Alleen als ik zo het stukje lees over de definitie van een wildcard, wat Tjeu poste, dan vind ik dat best begrijpelijk eigenlijk en dan valt er volgens mij ook weinig aan op te merken... Toch had het ook niet mis staan als er jongens meegingen naar de halve finale die ook veel of alle kwalificaties mee hebben gedraaid. Er valt voor beide mogelijkheden wat te zeggen. Het is misschien wel een slim idee een soort van reglement vast te stellen over het doorschuiven en doorplaatsen maar ook over bijvoorbeeld onderdelen zodat het voor iedereen altijd duidelijk is wat wel kan en niet. Houdt trouwens ook in de gaten dat dit systeem nog nieuw is en het voor de organisatie ook vast wel even zoeken is...
 
Mwaa dat had ook gekund! Alleen als ik zo het stukje lees over de definitie van een wildcard, wat Tjeu poste, dan vind ik dat best begrijpelijk eigenlijk en dan valt er volgens mij ook weinig aan op te merken... Toch had het ook niet mis staan als er jongens meegingen naar de halve finale die ook veel of alle kwalificaties mee hebben gedraaid. Er valt voor beide mogelijkheden wat te zeggen. Het is misschien wel een slim idee een soort van reglement vast te stellen over het doorschuiven en doorplaatsen maar ook over bijvoorbeeld onderdelen zodat het voor iedereen altijd duidelijk is wat wel kan en niet. Houdt trouwens ook in de gaten dat dit systeem nog nieuw is en het voor de organisatie ook vast wel even zoeken is...
Eigenlijk is het allemaal heel simpel, richt een organisatie op die vaste regels hanteert, en iedereen gelijke kansen geeft .
 
Kwestie van helder communiceren naar de atleten toe vantevoren.
 
wie zegt dat zijn kanzen kleiner worden? lekker vertrouwen.

Iedereen die aan de halve finale meedoet denk ik? De kanz op kwalificeren kan er onmogelijk groter door worden als er meer mensen aan meedoen.
 
Ik als vaste wildcardatleet snap de wildcard! Echter zou ik het zelf logisch vinden dat de nummers 6/7 etc van wedstrijden doorschuiven naar die plekken in de halve finale als er plekken over zijn en niet atleten die geen enkele voorronde hebben gedaan. Laten we wel wezen ook Jarno heeft zich na zijn bovenbeenmegablessure weer moeten plaatsen en kreeg geen wildcard voor de finale om scheve gezichten te voorkomen....
 
Jongens jongens... wat een ophef.

Ik snap jullie punt, maar het gaat om een wildcard.


In de sport spreekt men van een wildcard als in een sportevenement, waarvoor bepaalde selectiecriteria gelden, een speler of een team kan worden uitgenodigd door de organisatie terwijl deze niet aan de selectiecriteria voldoet. Redenen waarom een wildcard aan een bepaalde speler of team wordt gegeven, kunnen bijvoorbeeld zijn:
Titelverdediger;
Sterke speler of een sterk team die om een of andere reden niet aan selectiewedstrijden hebben meegedaan;
Speler/team die afkomstig is uit stad, regio of land waar het evenement wordt georganiseerd;
Speler/team die populair is bij het publiek;
Speler/team die van iets lager niveau is dan de rest van de deelnemers, maar snel beter wordt of anderszins veelbelovend is;
Speler die na een langdurige blessure terugkeert.

Ben blij dat Matthieu het principe van een wildcard heeft uitgelegd. Want als je niet eens weet wat een wildcard inhoudt. Loop je te kakelen als een kip zonder kop! Er is hier en zeker op Facebook weer genoeg geschreven door "kakelende kippen"

Daarnaast heb ik meerdere malen vermeld dat een top 5 plaatsering belangrijk was tijdens de kwalificatie wedstrijden omdat je zo door kon schuiven naar de halve finale. En zo is het ook gegaan. Sommige wedstrijden waren helaas sterker bezet als andere en ik denk niet dat je met een gemiddelde 8e plaats of lager recht hebt om in de halve finale te staan. Je bent dan simpelweg nog niet sterk genoeg. In de halve finale wordt het alleen maar zwaarder. + dat er een nu atleten tegenover elkaar staan die echt aan elkaar gewaagd zijn.

We gaan na de finale op 12 juli in Meppel zeker evalueren hoe het dit jaar gegaan is en komen waar nodig met aanpassingen om het beter en duidelijker te maken voor atleten!

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Ik als vaste wildcardatleet snap de wildcard! Echter zou ik het zelf logisch vinden dat de nummers 6/7 etc van wedstrijden doorschuiven naar die plekken in de halve finale als er plekken over zijn en niet atleten die geen enkele voorronde hebben gedaan. Laten we wel wezen ook Jarno heeft zich na zijn bovenbeenmegablessure weer moeten plaatsen en kreeg geen wildcard voor de finale om scheve gezichten te voorkomen....

Gijs, ik wou iedereen aantonen dat ik geen wildcard nodig was. :D
Maar als het minder gegaan was had ik er graag gebruik van gemaakt.
 
In de halve finale wordt het alleen maar zwaarder.

Zwaarder door de deelnemers of worden de onderdelen ook zwaarder?
Hoop dat laatste want een max boom of deadlift zou ik daar graag zien.
 
Zwaarder door de deelnemers of worden de onderdelen ook zwaarder?
Hoop dat laatste want een max boom of deadlift zou ik daar graag zien.

Onderdelen zijn al paar dagen bekend
 
dus kwalis afschaffen en de grote namen automatisch geplaatst! Niels Gordijn had er vorig jaar niet moeten staan want arno louwersma heeft al eens op de finale gestaan dus die zou een wildcard gehad moeten hebben!

Sarcasme mode uit: Mo, Pattrick deed vorig jaar niet mee en heeft al 2 jaar NIKS gepresteerd, hoe graag ik hem ook zie als (fitte) athleet, als je je niet kwalificeert doe je niet mee, zo zou het moeten zijn!

en nee ik maak me er niet druk over, ik ga toch kijken voor de strijd tussen jarno, alex, jitse, jan, niels etc., of nu fouad/pattrick/mike wie dan ook meedoet kan mee eerlijk gezegd weinig schelen, sterk zijn ze allemaal, dat staat vast!

Je loopt hier nu wel weer te kakelen hoe het allemaal volgens jou moet. Maar als ik je spreek zit er geen onvertogen woord tussen. Vindt dat je nu flink babbels hebt. Beetje jammer!
Organiseer zelf eens iets en doe het maar beter! Dan mag je terug komen en met je vingertje wijzen!
 
Ik kijk op de site http://sport-o-med.nl en zie dat Matthieu Onderdijk in de lijst staat, Angelo van der Pas komt er niet in voor.

Het gaat hier volgens mij om de 4e voorronde en zie Matthieu niet in de uitslag vermeld.
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-man-nl-2014-a-360226/index3.html#post8497246

Klopt inderdaad mc chick ! Ik dacht namelijk ook net als vele andere dat er doorgeschoven werd maar dat geld dus alleen voor de top 5. Ik ging dan ook nadat ik het zag meteen duidelijk zoeken door jarno en marcel te contacten. Hun hebben mij goed en snel geïnformeerd wat ik erg waardeer alleen mochten het niet baten.
ik sta nu als het goed is 'reserve' er zijn er ook al 2 afgemeld Fouad en Destrey dus misschien kom ik er alsnog bij!
 
Klopt inderdaad mc chick ! Ik dacht namelijk ook net als vele andere dat er doorgeschoven werd maar dat geld dus alleen voor de top 5. Ik ging dan ook nadat ik het zag meteen duidelijk zoeken door jarno en marcel te contacten. Hun hebben mij goed en snel geïnformeerd wat ik erg waardeer alleen mochten het niet baten.
ik sta nu als het goed is 'reserve' er zijn er ook al 2 afgemeld Fouad en Destrey dus misschien kom ik er alsnog bij!

Ja ik hou alles in de gaten.

Maar wel zuur voor je wanneer het doorschuiven beperkt is, weer iets wat mij niet bekend was. ;)
 
als ik kijk op sport o med staat angelo geen eens op de lijst van grootegast , ik denk dat ze hem gewoon over het hoofd zien , nog meer eten angelo en nog harder trainen
 
Op boomstam na lijken het me ook wel onderdelen voor Arno. Zou leuk voor hem zijn als hij de finale weer zou halen :)
 
Back
Naar boven