AndroidHealthClinic

35+ en fitness

TessaJennifer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
Hallo allemaal,

Graag stel ik mij voor, ik ben Tessa en 35+, 38 jaar om precies te zijn.
Altijd heb ik een passie voor fitness gehad, ik heb toen ik in de twintig was een aantal jaar fanatiek gefitnessed. Mijn fysieke voorkomen was hetzelfde als een fitness model alleen gespierder. Na gestopt te zijn, en weer af en aan te fitnessen ben ik sinds drie maanden weer fanatiek bezig met fitness, deze keer met een andere doelstelling en dat is om er uit te zien als Jennifer Nicole Lee. Ik volg dus ook haar circuit/fusion traingsschema's. Het is niet zo dat ik qua lichaam heel veel achterstand heb met betrekking tot mijn voorbeeld, alleen moet het wat strakker en gespierder, de vormen zijn er al. Nu is mijn vraag aan de experts of het normaal is dat ik elke keer wanneer ik maar iets anders doe qua oefeningen ik meteen weer spierpijn heb, meestal achterkant hamstrings, en achterkant schouders en triceps. Of wanneer ik benen/billen/kuiten heb getrained ik het niet fijn vind om lang te moeten zitten omdat mijn bilspieren gevoelig zijn.

Mijn trainingsschema is als volgt:

Maandag: Schouders en triceps
Dinsdag: Billen, benen, kuiten
Woensdag: Kickboksen
Donderdag: Borst en biceps
Vrijdag: Rug
Zaterdag: Kickboksen

Ik zie wel al resultaat en heb mijn dieet ook aangepast door meer eiwitten te eten, omega 3,6 en 9, B12, calcium en magnesium te nemen en L- Carnitine. Weinig tot geen koek/snoep en junkfood.

Elke zes weken gooi ik mijn schema helemaal om maar ben dan meestal kapot de eerste weken. De sessies die ik doe duren meestal een uur, met uitzondering van dinsdag, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik vroeger mij zo voelde na trainen.

Graag tips/trucs en trivia, en serieuze feedback graag

Welkom Tessa

Volgens mij doe je het best goed zo,
Uiteraard krijg je bij elke verandering in trainingsschema spierpijn.
Dat moet ook want je lichaam gaat zich dan weer aanpassen aan die andere weerstand en daardoor ga je groeien.
Die benen en billen die voelt iedereen hoor en dat hoort ook zo.
NO PAIN NO GAIN roepen ze natuurlijk niet voor niets :)

of het normaal is dat ik elke keer wanneer ik maar iets anders doe qua oefeningen ik meteen weer spierpijn heb

Hoi Tessa,

Spierpijn in de dagen NA de training, ook wel DOMS genaamd (Delayed Onse Muscle Soreness) is een bijverschijnsel veroorzaakt door onwennigheid aan bewegingen en/of een bepaalde manier van trainen.

Door frequent een bepaald schema uit te voeren, zal dit minder worden of zelfs verdwijnen.
Als je een tijd niet traint of het schema drastisch aanpast (varieert op oefeningen/sets/reps e.d.) zal DOMS ook weer de kop opsteken......
Dit blijft zo, ongeacht het aantal trainingsjaren.

Hey Tessa,
allereerst welkom op dit forum van 35 +:)

tja een van de dingen die je moet accepteren is dat herstel langer duurt als men de 30 is gepasseert.

dit ondervind ik ook bij tijd en wijle.
je hoofd wil wel maar je body vraagt naar rust.

je bent zoals ik lees weer flink gemotiveerd met je training bezig.
je zult met doorzettingsvermogen dan ook gestaag weer progressie boeken.

kan je dus alleen meegeven welk doel je voor ogen hebt en wat heb je er voor over?

en vooral wees reeel voor jezelf .

mocht je nog meer vragen hebben laat maar weten op dit forum.

enne ps die spierpijn tja dat probleem ken ik ook na zware beentraining.....zelfs nu op dit moment met zitten op deze harde stoel pffff:p

Terug
Naar boven