XXL Nutrition

-

• Topic Starter Topic Starter

Studies of mice and monkeys show that repeated stress — and a high-fat, high-sugar diet — stimulate the release of neuropeptide Y, causing fat to build up in the abdomen. Researchers believe that by manipulating levels of NPY, they could eliminate fat from areas where it was not desired and accumulate at sites where it is needed.[2][17]

Higher levels of NPY may be associated with resilience against and recovery from posttraumatic stress disorder[18] and with dampening the fear response, allowing individuals to perform better under extreme stress.[19]

Stress in combinatie met een hoog vet en hoog suiker dieet. Mijn vraagstelling gaat over een normaal dieet met een deficit.
Wel een interessant artikel, dankje!

Interessant! Ik weet namelijk dat ik altijd keiveel afval bij een stressvolle periode.

Had dat dan niet te maken juist met het minder eten? Of bleef bij jou ook alles gelijk?

Even voor de duidelijkheid voor iedereen verder:

Ik heb het echt alléén over stress, niet de gevolgen van stress zoals minder/meer eten/slaaptekort/minder bewegen en dergelijke. Alleen over het stress hebben.
Je sluit nu net de meest significante factoren uit die een rol spelen bij de effecten op lichaamscompositie van stress.

Als je bijv. louter het effect van cortisol wilt weten onder extreme omstandigheden kun je kijken naar syndroom van Cushing bijv. Maar er zit een wereld van verschil tussen syndroom van Cushing en stress.

Je sluit nu net de meest significante factoren uit die een rol spelen bij de effecten op lichaamscompositie van stress.

Als je bijv. louter het effect van cortisol wilt weten onder extreme omstandigheden kun je kijken naar syndroom van Cushing bijv. Maar er zit een wereld van verschil tussen syndroom van Cushing en stress.

Zou je dat meer uit kunnen leggen?
En kun jij antwoorden geven op mijn vragen (in OP) of aanvullingen op de al gegeven antwoorden?
Bedankt!

Zou je dat meer uit kunnen leggen?
En kun jij antwoorden geven op mijn vragen (in OP) of aanvullingen op de al gegeven antwoorden?
Bedankt!
Omdat je met stress geen tumor oid. hebt die bizarre hoeveelheden ACTH secreert. Rest van het topic vind ik een beetje zinloos als je de belangrijkste factoren die een rol spelen bij de effecten op lichaamscompositie ten gevolge van stress uitsluit. Je vraag lijkt dan ook meer te gaan richting wat de effecten van cortisol zijn dan van stress.

Zo heerlijk, OP stelt een vraag, alle antwoorden die langskomen worden afgekeurd, maar eigen onderzoek naar het onderwerp gooit ze niet in de strijd. :D

De eigenwijsheid in dit topic van alleen de OP is ongelofelijk.
GetXXL ze leest(neemt het niet op) het toch niet...

Omdat je met stress geen tumor oid. hebt die bizarre hoeveelheden ACTH secreert. Rest van het topic vind ik een beetje zinloos als je de belangrijkste factoren die een rol spelen bij de effecten op lichaamscompositie ten gevolge van stress uitsluit. Je vraag lijkt dan ook meer te gaan richting wat de effecten van cortisol zijn dan van stress.

Degene die ik uitsluit, zijn dingen die jijzelf doet, ten gevolge van stress. Dus minder/meer eten, minder/meer slapen of bewegen, dat soort dingen wil ik uitsluiten.
De gevolgen van stress die het lichaam zelf doet (en ik heb geen idee welke dit zijn, vandaar mijn vraag) zijn natuurlijk wel van belang.
Antwoorden zoals: je valt niet af omdat je dan meer gaat eten (bijvoorbeeld) daar heb ik niks aan.
De artikelen over hormonen vind ik zeer nuttig, maar ik hoop altijd op meer verschillende antwoorden.

Als je hier meer informatie over hebt hoor ik dat graag.

Zo heerlijk, OP stelt een vraag, alle antwoorden die langskomen worden afgekeurd, maar eigen onderzoek naar het onderwerp gooit ze niet in de strijd. :D

Zoals je ziet krijg ik antwoorden over meer/minder eten, minder bewegen en dergelijke.
(En dat vraag ik niet).
De antwoorden die wél gaan over mijn vraag, heb ik gelezen en opgeslagen, maar hoe meer meningen/onderzoeken, hoe beter je er zelf een mening op kunt geven.

Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, dat ik antwoorden afkeur. Op veel antwoorden ga ik ook gewoon in, maar zoals ik al zei, ik hoop graag meerdere antwoorden te kunnen krijgen, meer inzichten.

Degene die ik uitsluit, zijn dingen die jijzelf doet, ten gevolge van stress. Dus minder/meer eten, minder/meer slapen of bewegen, dat soort dingen wil ik uitsluiten.
De gevolgen van stress die het lichaam zelf doet (en ik heb geen idee welke dit zijn, vandaar mijn vraag) zijn natuurlijk wel van belang.
Antwoorden zoals: je valt niet af omdat je dan meer gaat eten (bijvoorbeeld) daar heb ik niks aan.
De artikelen over hormonen vind ik zeer nuttig, maar ik hoop altijd op meer verschillende antwoorden.

Als je hier meer informatie over hebt hoor ik dat graag.

Zoals je ziet krijg ik antwoorden over meer/minder eten, minder bewegen en dergelijke.
(En dat vraag ik niet).
De antwoorden die wél gaan over mijn vraag, heb ik gelezen en opgeslagen, maar hoe meer meningen/onderzoeken, hoe beter je er zelf een mening op kunt geven.

Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, dat ik antwoorden afkeur. Op veel antwoorden ga ik ook gewoon in, maar zoals ik al zei, ik hoop graag meerdere antwoorden te kunnen krijgen, meer inzichten.

Als je je nu iets afvraagt, dan ga je eerst zelf op zoek, dat plemp je in een post en dan kunnen anderen erop schieten. Nu is het zo:
Jij stelt een vraag
Anderen geven antwoord in een bepaalde richting
Jij zegt nee dat niet dat niet dat niet, hey dat misschien vertel eens meer?

Doe zelf eens wat joh lazy bum. ;)

Als je je nu iets afvraagt, dan ga je eerst zelf op zoek, dat plemp je in een post en dan kunnen anderen erop schieten. Nu is het zo:
Jij stelt een vraag
Anderen geven antwoord in een bepaalde richting
Jij zegt nee dat niet dat niet dat niet, hey dat misschien vertel eens meer?

Doe zelf eens wat joh lazy bum. ;)

Ik stel een vraag, met een JA of NEE antwoord mogelijkheid, waarbij daarna uitleg kan komen.
Ik heb meerdere sites doorgezocht, vragen gesteld in andere topics om er meer over te weten te komen alleen ik kan niet een antwoord vinden op de hoofdvraag en ook hier blijkt dat er niet te zijn.

Maar laat allemaal maar zitten joh :) Ik wil gewoon leren en doe mijn best, maar ook dat wordt niet gewaardeerd.

Vaak lees je dat iemand door stress afgevallen is, vaak door verminderde eetlust en dus minder eten (logisch gevolg).

Nu had ik ergens gehoord/gelezen (geen bronnen aanwezig helaas, vandaar dit topic) dat als je probeert af te vallen, het kan gebeuren dat dit niet lukt vanwege de stress.

In hoeverre is dit waar? Zijn hier onderzoeken naar gedaan? Gaat de vetverbranding bijvoorbeeld langzamer of staat het stil? Of verbrand je wel vet alleen laat je lichaam dat niet zien (door bijvoorbeeld het ''te vervangen'' voor vocht)?

Hoe zit dit precies?
Ik ben niet erg handig met wetenschappelijk Engels, dus als het kan, bij de bron, ook een stukje vertaling of simpele uitleg over wat nu de conclusie is.

Hoofdvraag:
1. Kan stress de oorzaak zijn dat je niet meer af valt (geen vet verbrand)?

Bijkomende vragen, voor als het antwoord 'ja' is:
2. In hoeverre is dit hinderlijk? (kan je gewichtsverlies hierdoor stil komen te staan?)
3. Blijft dit bestaat totdat de stress weg/opgelost is, of blijft dit een bepaalde tijd tot je lichaam zogenaamd gewend is aan de stress?

Ik zoek niet naar oplossingen voor stress, ik zoek alleen naar antwoorden met betrekking tot deze vragen, dus onderzoeken naar de relatie tussen vetverbranding en stress.

Misschien sla je al 9 maanden de plank, volledig mis....wat denk je zelf ??????????

Als je door de "stress" (als dbb je zoveel stress oplevert wat doe je er dan nog?) meer gaat eten en minder gaat bewegen dan kun je er idd van aankomen.

Dit is geen persoonlijke vraag, wellicht sla jij de plank mis.
Ovosnovo heeft ook 0,0 gelezen blijkbaar.

Iemand nog wat te zeiken want ik gooi t topic dicht dan

Nee hoor, je manier van trainen, je voeding, en het belangrijkste je manier van denken slaan volledig de plank mis. Ik lees van jou dingen over voeding en trainingsschemas ik dan vraag ik mij af of je wel goed bent.
Bewijs is simpel, je tobt al 9 maanden bent nog niets opgeschoten.

En dan ook nog stront eigenwijs als je advies krijgt van mensen

Nee hoor, je manier van trainen, je voeding, en het belangrijkste je manier van denken slaan volledig de plank mis. Ik lees van jou dingen over voeding en trainingsschemas ik dan vraag ik mij af of je wel goed bent.

Niks opgeschoten? Ik ben geloof ik in trainingen toch aardig opgeschoten en heb (door gefaalt droogtrainen) toch aardig massa erbij gekregen. Ik deadlift jouw bw (en nee, dat zegt niks, maar voor iemand die de plank mis zou slaan, is dat toch aardig wat).
Belangrijkste is toch wat IK eruit haal, of niet dan?

En nu is het afgelopen met persoonlijke aanvallen/reacties/opmerkingen. Terug on-topic.

Vaak lees je dat iemand door stress afgevallen is, vaak door verminderde eetlust en dus minder eten (logisch gevolg).

Nu had ik ergens gehoord/gelezen (geen bronnen aanwezig helaas, vandaar dit topic) dat als je probeert af te vallen, het kan gebeuren dat dit niet lukt vanwege de stress.

In hoeverre is dit waar? Zijn hier onderzoeken naar gedaan? Gaat de vetverbranding bijvoorbeeld langzamer of staat het stil? Of verbrand je wel vet alleen laat je lichaam dat niet zien (door bijvoorbeeld het ''te vervangen'' voor vocht)?

Hoe zit dit precies?
Ik ben niet erg handig met wetenschappelijk Engels, dus als het kan, bij de bron, ook een stukje vertaling of simpele uitleg over wat nu de conclusie is.

Hoofdvraag:
1. Kan stress de oorzaak zijn dat je niet meer af valt (geen vet verbrand)?

niet afvallen en geenvet verbranden zijn 2 heel verschillende dingen.

Ja je verbrand wel vet
Nee het zou zomaar kunnen zijn dat je vochtbalans je gewichtsverlies maskeert (zeker bij vrouwen)

Bijkomende vragen, voor als het antwoord 'ja' is:
2. In hoeverre is dit hinderlijk? (kan je gewichtsverlies hierdoor stil komen te staan?)

in hoeverre ?

Varieert van helemaal niet als je maar het juiste ding blijft doen tot een dramatisch einde van elke poging "omdat het toch niet werkt". Mensen (vooral vrouwen) zijn erg goed in roepen "ik heb alles al geprobeerd maar val nergens van af".....

3. Blijft dit bestaat totdat de stress weg/opgelost is, of blijft dit een bepaalde tijd tot je lichaam zogenaamd gewend is aan de stress?

komt vanzelf goed want je kunt niet eeuwig water vast blijven houden om je gewichtverlies te maskeren. (whoosh (of LTDFLE))

Lees dit eens: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/another-look-at-metabolic-damage.html

niet afvallen en geenvet verbranden zijn 2 heel verschillende dingen.

Ja je verbrand wel vet
Nee het zou zomaar kunnen zijn dat je vochtbalans je gewichtsverlies maskeert (zeker bij vrouwen)

in hoeverre ?

Varieert van helemaal niet als je maar het juiste ding blijft doen tot een dramatisch einde van elke poging "omdat het toch niet werkt". Mensen (vooral vrouwen) zijn erg goed in roepen "ik heb alles al geprobeerd maar val nergens van af".....

komt vanzelf goed want je kunt niet eeuwig water vast blijven houden om je gewichtverlies te maskeren. (whoosh (of LTDFLE))

Lees dit eens: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/another-look-at-metabolic-damage.html

Ik bedoelde uiteraard het afvallen doordat je vet verbrand (dus vetverbranden, of dit kan stoppen door stress) ;)
(En het antwoord daarop is, zoals ik begrijp, dus gewoon ja)
Dankje, ik lees vanavond de links door, zijn vrij grote artikels :D Super!

Idd, waarschijnlijk leest ze over al die posts heen of heeft ze zichzelf wijsgemaakt dat haar lichaam anders werkt.

Tsss mijn smiley is verwijderd! Censuur! :P

Tsss mijn smiley is verwijderd! Censuur! :P

Mijn citaat ook. Waarschijnlijk was het niet dom genoeg!!
Wat een niveau hier op dbb zeg.
Kijk het nog ff aan hier

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Idd, waarschijnlijk leest ze over al die posts heen of heeft ze zichzelf wijsgemaakt dat haar lichaam anders werkt.

Ze leest het wel hoor! Haha
Alleen als ze het aanneemt dan heeft ze geen discussie meer
En zal ze de dag anders Door moeten komen
Tja dat is moeilijk voor mevrouw

Mijn citaat ook. Waarschijnlijk was het niet dom genoeg!!
Wat een niveau hier op dbb zeg.
Kijk het nog ff aan hier

Nee jij krikt het niveau omhoog hier.:roflol: Zie jou alleen maar gefrustreerde en obsessieve posts maken.:sukkeltje:

Suggestie...Kijk het geneens meer aan hier joh.

Bye bye man..

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven