XXL Nutrition

3day split vs 5 day split

simply

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Hoi goede morgen.

Ik vroeg het volgende af.

Heb in me sportschool heel wat mensen zien veranderen qwa shape.
De meeste zijn dor prive of werk wat minder gaan trainen.

En hierbij zijn der der een paar stukken buffer geworden.

Een vroegere trainings maatje van mij.

Echt een fanastiekeling.

Is met spronge vooruitgegaan.
.

Dus ik vroeg me het volgende af.

Wrm 5x per week traine ivm met 3 a 4x per week.
Je kunt als je 3x per week train je spiere beter belaste.

Dan als je 5x per week ga.

Over 3keer heb ik het wel om de dag en weekends rust.

Ps niet zeure over me spelling:P

mvg Simply.

Ik kan me met 1 training dan beter concentreren op 1 spiergroep. Als ik eerst bijv. een zware rug training heb gehad, dan verwaarloos ik me biceps(als je die erbij doet). En de trainingen houd ik liever zo kort mogelijk.

bij 3daagse split heb je meer rust, in je rust groei je

3 daagse split en dan herhalen?

ok, maar alles heeft verbinding met elkaar, train je rug dan belast je ook je schouders en biceps.
train je schouders dan belast je ook je biceps (jawel) en triceps en train je borst dan weer je schouders en triceps.
een juicer zou het wel aankunnen, een naturel heeft wat meer rust/hersteltijd nodig.

Ik heb al lange tijd een 3daagse split gehad, maar nu heb ik maandag mijn benen anders en veel beter getraind, waardoor schouders daarna helemaal niks werd. Ik stap dus over op een 4daagse split, want benen wil ik sowieso een eigen dag geven.
Als ik minder kan trainen met een 3daagse split, wat heb ik dan aan een extra dag rust?

ok, maar alles heeft verbinding met elkaar, train je rug dan belast je ook je schouders en biceps.
train je schouders dan belast je ook je biceps (jawel) en triceps en train je borst dan weer je schouders en triceps.
een juicer zou het wel aankunnen, een naturel heeft wat meer rust/hersteltijd nodig.

Maar daar hou je toch rekening mee in je splitsschema, dat je secundaire spieren ook de nodige rust krijgen? Of blijf je toch nog altijd die spieren gebruiken.

Bv bij 5-daagse split:

rug, borsts, benen, schouders, armen
de slechtste opvolging hier is schouders armen:)
en bij je benen hou je rekening bij je ofeningen dat je geen schouders gebruikt(want er zijn zo paar oefeningen voor benen).
Of ga je toch nog altijd die speiren gebruiken voor evenwicht:)?

kan, alles kan, maar als ik dag 1 rug train en dag 2 borst dan gebruik ik daar mijn lats ook bij die net lekker aan het herstellen zijn

zelfs juicers groeien in rust...
ik wissel vaak af...maar merk dat ik meer aanzet als ik 3x per week train dan 5x...
alleen ben ik redelijk endo en ga ik dus liever toch iets vaker...
als ik wil zit ik binnen 3maand weer op de 120kg...maar of ik er dan ook beter uit zie is 'n 2e!!!:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het gevoel.

Dat gaste die 5x per week traine.

Beter zouden gainen op 3x per week.

Ben het met skinny eens.

Als je rug getraind hebt.

En je pak de volgende dag je borst dat je lats ook nog aardig worden belast.

Voor de zoveelste keer:

Skinnie heeft gelijk.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Oct 2011 om 19:08 ----------

Ik heb het gevoel.

Ben het met skinny eens.

Ok

Ja

Je hebt wel gel

ijk

vind

ik

Ik heb het gevoel.

Ben het met skinny eens.

Ben ik het.

Ook wel een beetje.

Mee eens maar je moet.

Het ook niet over.

Drijve.

4x per .

Week.

Kan ook nog.

Wel.

Zou een 4 daagse split met borst - triceps, rug - biceps, 2 dagen rust, benen, schouders, 2 dagen rust en dan weer vanaf het begin dan niet idiaal zijn? Dan heb je genoeg rust en een aparte dag voor de benen. Lijkt mij perfect, ben verbaast dat ik dit nooit iemand zie doen.

Zou een 4 daagse split met borst - triceps, rug - biceps, 2 dagen rust, benen, schouders, 2 dagen rust en dan weer vanaf het begin dan niet idiaal zijn? Dan heb je genoeg rust en een aparte dag voor de benen. Lijkt mij perfect, ben verbaast dat ik dit nooit iemand zie doen.

Ik zie niet in waarom je een aparte dag voor schouders eerder zou kiezen dan een aparte dag voor rug. Daarnaast ben ik ook een voorstander van biceps+triceps op een aparte dag.

Terug
Naar boven