Fitness Seller

4/daagse full body workout (no legs)

Akajeroen

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m94
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen DBB,

Na een tijdje ertussen uit te zijn geweest nu weer een frisse start gemaakt.

En wil het weer gaan oppakken doormiddel van een 4/daagse full body workout (bovenlichaam) benen wil ik dan op een aparte dag pakken.

Dus dan ziet het er zo uit :

Maandag - bovenlichaam
Dinsdag - bovenlichaam
Woensdag - benen
Donderdag - bovenlichaam
Vrijdag - bovenlichaam
Weekend - off

En dan van iedere spiergroep 1 oefening, dus dat zijn dan 5 oefeningen met ieder 4 setjes.

Mijn eerste gedachte ging uit naar overkill i.v.m. te weinig rust doordeweeks maar heb het nu een week gedaan en het valt eigenlijk reuze mee.. als je voeding correct is moet dit schema wel kunnen toch ?

Feedback please:)

Full body, geen benen .. **** logic.

Dit is toch geen fullbody schema? Gewoon een of ander raar UB/LB schema zonder logica en verhouding. Waarom wil je geen grote benen?

• Topic Starter Topic Starter
Er staat toch benen op een aparte dag? Dus dan train ik volgens my wel benen, en ja ik wil ook dikke poten. duidelijk zo ? En ja het is dan eigenlyk geen "full body" daar heb je gelijk in, maar ik kan het ook moeilijk een split noemen denk ik zo..

En de vraag was of dit eventueel overkill zou zijn ivm met weinig rust smartass

Ja het is overkill. Waarom 4x pw bovenlichaam en 1x pw benen.

Hou jezelf niet voor de gek, en gooi die benen er uit. Je wil helemaal geen dikke poten.

Dan heb je meteen een extra dag vrij om bovenlichaam te trainen.

Ik snap ook niet waarom je benen niet verwerkt in je full body schema, maargoed dat is je eigen keuze! Op dit moment ben ik zelf ook bezig met 4x per week full body (inclusief benen). Moet eerlijk zeggen dat het pittig is maar ik merk dat het me lichaam lekker te grazen neemt. Merk goede vooruitgang door deze afwisseling

Er staat toch benen op een aparte dag? Dus dan train ik volgens my wel benen, en ja ik wil ook dikke poten. duidelijk zo ? En ja het is dan eigenlyk geen "full body" daar heb je gelijk in, maar ik kan het ook moeilijk een split noemen denk ik zo..

En de vraag was of dit eventueel overkill zou zijn ivm met weinig rust smartass

Je kunt het moeilijk wat dan ook noemen...

Als ik jou was, zou ik gewoon even googlen naar een Full Body workout; er zijn genoeg goede workouts te vinden.

De reden dat ik de benen op een aparte dag heb gezet zodat ik dan mn andere spiergroepen voor een dagje redelijk kan ontlasten en daarna weer 2 dagen aanpakken.

Anders krijgen die namelijk helemaal geen rust.

Misschien niet een alledaags schema, of het uiteindelijk gaat helpen weet ik niet maar ik ga het de komende tyd wel proberen..

Weet je wat jij moet doen? Gewoon niet meer om feedback vragen ;) (is geintje he!)

Was inderdaad ook een stomme zet om hier een onderwerp voor te starten:o wist immers wat voor reacties hier te verwachten zijn.

Als je iets goeds neerzet kring je gewoon positieve reacties hoor.
iets van actie->reactie

Super schema! Hier wordt je gegarandeerd een monster mee. Vooral je benen zullen ziek veel groeien aangezien ze maar liefst 6 dagen de tijd krijgen om te rusten! Zo beter?

srs, je zet hier een schema neer en vraagt om reactie. Die krijg je dan. Van meerdere mensen heb je nu gehoord dat dit nergens op slaat en dat je meer benen in je schema moet verwerken. Doe er mee wat je wil, maar met zulke schema's kan je dit verwachten.
.

4xub 1xlb...

2c3b50e1-d314-4144-b414-c357a0e40a10.jpg

Super schema! Hier wordt je gegarandeerd een monster mee. Vooral je benen zullen ziek veel groeien aangezien ze maar liefst 6 dagen de tijd krijgen om te rusten! Zo beter?

srs, je zet hier een schema neer en vraagt om reactie. Die krijg je dan. Van meerdere mensen heb je nu gehoord dat dit nergens op slaat en dat je meer benen in je schema moet verwerken. Doe er mee wat je wil, maar met zulke schema's kan je dit verwachten.
.

Ook als ik een gewone split aanhoud train ik benen ook slechts 1 keer dat heeft niet puur met dit schema te maken. Dat heeft als reden dat ik ook nog 2 keer per week voetbaltraining heb en zondags een wedstrijd.

En meerdere keren benen training in de week heeft voor my paar jaar geleden redelijk voor spier en knie blessures gezorgd.

En ik doe slechts 1 oefening per spiergroep, per dag voor het bovenlichaam.

Dus in verhouding is dat hetzelfde als met een degelijke split..

Dus sommige reacties vind ik echt overdreven

zoiets bedoel je?:
Push-pull-legs-push-pull. 5 dagen achter elkaar trainen is wel overkill als je geen verstand heb van programmeren vind ik

Je hoeft trouwens ook niet volop benen te trainen "bb style". je kan ook 2x per week maar 5 setjes squat doen.
Dat integreer je dan in push-pull-push-pull bij push dag

Ook als ik een gewone split aanhoud train ik benen ook slechts 1 keer dat heeft niet puur met dit schema te maken. Dat heeft als reden dat ik ook nog 2 keer per week voetbaltraining heb en zondags een wedstrijd.

En meerdere keren benen training in de week heeft voor my paar jaar geleden redelijk voor spier en knie blessures gezorgd.

En ik doe slechts 1 oefening per spiergroep, per dag voor het bovenlichaam.

Dus in verhouding is dat hetzelfde als met een degelijke split..

Dus sommige reacties vind ik echt overdreven

ik zou gewoon een 3 daagse split doen gezien je ook nog eens 3x in de week voetbalt dan pak je tenminste voldoende rust.

zoiets bedoel je?:
Push-pull-legs-push-pull. 5 dagen achter elkaar trainen is wel overkill als je geen verstand heb van programmeren vind ik

Je hoeft trouwens ook niet volop benen te trainen "bb style". je kan ook 2x per week maar 5 setjes squat doen.
Dat integreer je dan in push-pull-push-pull bij push dag

Ik snap jouw argumenten ook zeker wel, maar heb in het verleden al zoveel splits gedaan dat ik nu eens een andere variant wilde in de vorm van een full body workout. en heb de benen expres op een aparte dag gezet zodat ik die dag m'n bovenlichaam spiergroepen enigszins kan laten rusten en dat ik dan m'n benen aanpak zonder dat ik echt een rustdag in hoef te lassen. dat is mijn gedachtegang.
En er wordt vaak gezegd rust natuurlijk belangrijk is, maar als je een correcte voeding hanteert compenseer je al best veel volgens mij, hoe doen de professionals dat dan met meerdere trainingen per dag zelfs?

Terug
Naar boven