Ik wil best mijn trainingsprogramma poste.. maar daar hoeft iemand anders weer niks aan te hebben je maakt een trainingsprogramma aan de hand van het luisteren naar je lichaam en oefeningen waar jij goed op reageert.
Mijn training bestaat eigelijk uit een compound oefening die ik vaak redelijk zwaar probeer te pakken, vervolgens 2 andere oefeningen waarmee ik me echt probeer op de spier te concentreren.
Verder wissel ik ontzettend veel af.. dus niet 3 maanden bicepcurls met dumbbells. Week 1 dumbbells, week 2 barbell narrow grip en de week daarop wide. Zo doe ik dat eigelijk met alle spiergroepen.
borst barbell narrow - barbell wide - dumbbells
rug tbarrow - barbellrow
triceps dumbbell - stang
benen squat - front squat
leg press wijd - smal Gewoon iedere week dus anders
enz enz. Mijn reps zijn over het algemeen 12,10,8,8.
Belangrijk is dat je ook alle oefeningen juist doet.. het lijkt altijd makkelijk maar soms is het nog steeds van ow' volgens mij doek deze oefening al 4 jaar fout... Overigens op youtube
http://www.youtube.com/user/scooby1961?blend=1&ob=4 heb ik van deze persoon heel veel geleerd

Verder vreet ik als een gek ik begin de dag met een shake met 10 rauwe eieren en bijna een half pak brinta verder eet ik bijna elke dag ongeveer een halve kilo kip met rijst ( met conimex kun je dit lekker maken )
En savonds niet een whey shakeje nee pak gewoon een halve kilo kwark.
Verder rust ik heel veel ik probeer altijd naar mn lichaam te luisteren dit leer je ook pas na een aantal jaar. Je groeit niet in de sportschool maar in je rust, ik probeer soms 2 x per dag te slapen.
Verder is het ook belangrijk om te kijk of je nou een powerlifter wilt worden of je lichaam wilt sculpturen met de juiste oefeningen. Er is een groot verschil tussen bodybuilder en de sterkste man.
Dus voor mij:
- op de juiste mannier trainen
- juiste mannier rusten
- luisteren naar je lichaam
- geduld
- een beetje gek zijn want wie gaat er nou bijna elke dag zn eigen de touwtyvus trainen het alleen maar over bodybuilden kunnen hebben en elke dag voor 4 mensen eten.