AndroidHealthClinic

4 jaar, naturel 117 kilo

Wat is dat toch met overtraining? Echte overtraining komt echt niet zo vaak voor. Of het is mentaal, of er wordt gewoon te weinig gegeten voor tussentijds herstel. Extra weerbaarheid van het lichaam is gewoon te trainen, maar daar moet ook voor gegeten worden.

stel nu dat je je armen zou overrompelen met elke dag 4 setjes voor bi en tri, zou je dan op termijn spierverlies kunnen boeken?

Ik heb de neiging gehad te vaak te trainen, probeerde eerst bv. alle spiergroepen 2x per week te trainen met een enorm volume, maar dan merk ik toch dat ik niet volledig herstel, en gaan mijn prestaties qua kracht niet vooruit. En dat terwijl ik me mentaal gezien juist heel goed voel, en mijn fysiek ging er ook op vooruit. beetje tegenstrijdig allemaal. Maar ik train elke spiergroep nu nog 'maar' 1x per week, mede door veel te lezen op dit forum en dat is blijkbaar voldoende.

Op korte termijn wel, op langere termijn zou het spiermassa op kunnen leveren. Maar wat is het nut verder? Zijn veel simpelere manieren om ze bij te trekken.

Ik heb de neiging gehad te vaak te trainen, probeerde eerst bv. alle spiergroepen 2x per week te trainen met een enorm volume, maar dan merk ik toch dat ik niet volledig herstel, en gaan mijn prestaties qua kracht niet vooruit. En dat terwijl ik me mentaal gezien juist heel goed voel, en mijn fysiek ging er ook op vooruit. beetje tegenstrijdig allemaal. Maar ik train elke spiergroep nu nog 'maar' 1x per week, mede door veel te lezen op dit forum en dat is blijkbaar voldoende.
Je kan ze prima 2 maal per week aanpakken met voldoende rust.

UB (ME)
LB (DE)
rust
UB (DE)
LB (ME)

DE = Dynamic Effort
ME = Maximum effort

Doe op de dagen dan nog wat isolaties/assistences, et voila. :)

Ja precies dan moet je het volume verlagen, en misschien de intensiteit van je training. Maar wat is effectiever voor spiergroei, 1x per week een spiergroep intensief trainen, of 2x per week wat minder intensief? Vooral bij borst merk ik dat ik echt een week nodig heb om te herstellen, ook altijd 3 dagen spierpijn.

Weet ik, maar ik kan er wel degelijk dingen van leren. Ik kan het altijd proberen en kijken hoe het uitpakt. In principe lijken onze schema's best op elkaar, maar ik doe wat meer oefeningen, meer volume. Mijn meest gemaakte fout is denk ik dan ook overtraining, en misschien doe ik dat nog steeds.. daarom train ik nu minder en kijk hoe dat uit pakt.

gezien jou foto's lijkt het schema dat je nu al hanteerde toch behoorlijk goed te werken;)
don't fix it if it aint broke:D

Afwisselen. :)
Vind het altijd leuk om te experimenteren met verschillende trainingsmethoden, varieren doe je dan toch al veel. De ene keer split, de andere keer GVT, Doggcrapp, UB/LB, Full Body, Rippetoe, Stronglifts, etc. etc.

gezien jou foto's lijkt het schema dat je nu al hanteerde toch behoorlijk goed te werken;)
don't fix it if it aint broke:D

Ja maar ik verander mijn schema ook steeds :). En ik groei ook nog wel, maar heel langzaam, misschien kan het wel sneller met een beter schema :).

Potverdomme die poten... DAMN , respect !

beste massa, wel beetje hoog bf, maar dat is met een goede cut kuur "snel" geregeld.
wel jammer van al die pukkels op je rug, je schijnt aanleg voor aknee te hebben.. let daarop in je aankomende kuur.

Goed bezig man!
Je hebt al wat over je voeding verteld, maar tog ben ik wel benieuwd hoeveel je nu pcies en op welke tijdstippe eet?
keep on pumping

dit zijn mijn benen koud:

Mijn stats:
( Hoewel ik mij eigen eigelijk niet echt focus op kracht meer op de uitvoering ) maar hierbij dan toch mijn stats wanneer ik een ontzettende goeie dag heb.

Bankdruk: 135 kg, 8x
Deadlift: 130 kg 8x
Squat: 160 kg 8x

Ik train eigelijk bijna nooit zo zwaar ( voor mij dan ) alleen in een gekke bui en als ik barst van de energie. :D

Ja blijkbaar, want een 200kg deadlift moet er vrij makkelijk inzitten voor jou. ;)

Maar je hebt een brute fysiek hoor. :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Dat is idd mijn max deadlift, ik doe hem dan wel 8 x en correct, dit is voor mij dus echt de max. Sinds een jaar of 2 zit deadliften eigelijk in mn routine.. misschien heeft het daar mee te maken.
Maar ik deadlift nu 1 x in de 3 weken.. met eigelijk veel lagere gewichten, natuurlijk wel setjes van 12,10,8,8.

Mijn voeding ziet er ongeveer zo uit:

0900uur half pak brinta, 1 liter melk, 10 rauwe eieren waarvan 2 met dooiers, banaan, 3 glazen water, multivit tab, vitB tab, 3 visolie cabsules.

1100uur 150tot200 gram kipfilet, 80 gram rijst, appel, kiwi.

1400uur 150tot200 gram kipfilet, 80 gram rijst, appel, sinasappel.

1600uur Whey proteine shake.

1800uur 150tot200 gram rundvlees, 60 gram aardappels, wat groente, kommetje yogurt.

2000uur 500 gram magere kwark.

2200uur Whey proteine shake.

Ik drink natuurlijk verdeeld over de dag ook heel veel water, ongeveer 3 a 4 liter

Soms vervang ik de kip met vis ( vis is best duur )
Rundvlees vervang ik weleens met varkens vlees ( snitzel, hamlappen )
En zo om de week eet ik gewoon heel de dag waar ik zin in heb dit kan best een hele appeltaart zijn, bolussen, 2 repen milka, veel friet met frikandelle of gewoon de mac of een flinke doner schotel :P
Of soms is gewoon alleen wa fruit en wat tussendoortjes om mn stoelgang weer even normaal te krijgen.
Ik heb echt moeten oefenen om zoveel te eten, stap voor stap. het kost ook best veel geld. Ik werk fulltime, mensen die op school zitte is het toch allemaal wat moeilijk denk ik ( dan maar blikke tonijn en veel bakke kwark ) ofzo.

Meestal pak ik 1 dag van het weekend waar ik heel de dag in de keuken sta om maaltijden te maken. Ik weeg alles af, stop het in bakjes en in de vriezer.. vaak maak ik gewoon 3 grote wokschotels en vervolgens verdeel ik alles. Soms heb ik hier allemaal geen zin in, dan eet ik op een dag gewoon een half brood met flink wat pakken beleg.. als het ongeveer maar een halve kilo vlees is.:D

haha, dat ontbijt, goed zot.
Mooie progressie kerel!

Ben echt benieuwd hoe goed dit er zal uitzien met een lager BF

Ik snap het idd deze reactie heb ik al heel vaak gehad en zat hier dus ook op te wachten :( Ik durf het bijna niet te zeggen maar woog net uit de douche bijna 119 kilo dit natuurlijk omdat ik vandaag al 10 eieren zonder dooier op heb.half pak brintabijna een halve kilo kiphalf pak rijst4 stuks fruit4 liter waterIk kan ook bijna niemand wijsmaken dat ik nog nooit gekuurd heb, de enige dingen die ik gebruikt heb zijn creatine no en tribulus en eigelijk de laatste 2 maar een paar xIk probeer altijd zo juist mogelijk te trainen ik, de laatste 2 jaar leef ik ook eigelijk bijna voor de sport :S ( eigelijk is dit ook niet helemaal goed ) ik moet echt een tusseweg gaan vinden tussen mijn hobby werk en sociaal leven.Op mijn werk zeggen ze dat ik werk tijdens het eten en niet eet tijdens het werk.PS ik wil best een foto maken van de weegschaal :P Alleen dit lijkt me wel zon lijp idee :P :P en ik zit natuurlijk niet te wachten op een ban ofzo, ik vertel echt de waarheid meer kan ik er niet van maken.

Hij zegt toch behoorlijk wat anders ;) Hij zegt even zwaar te zijn, maar bij lange na jouw massa niet te hebben. Meer een compliment dacht ik zo ;)
Moet zeggen dat dit een erg mooie progressie is voor 4 jaar, natural! Petje af! Benen zijn ook goed! Word nog wat met jou.

Netjes, die lijnen in je quads. Je benen lijken precies een stuk droger dan je bovenlichaam of is de foto op een ander moment genomen?

Succes nog!

Hij zegt toch behoorlijk wat anders ;) Hij zegt even zwaar te zijn, maar bij lange na jouw massa niet te hebben. Meer een compliment dacht ik zo ;)
Moet zeggen dat dit een erg mooie progressie is voor 4 jaar, natural! Petje af! Benen zijn ook goed! Word nog wat met jou.

ja precies dat is het ook een heel groot compliment, ik heb tenminste een doel gevonden!!!!

Respect voor jou gozer.

Terug
Naar boven