MuscleMeat

5x5 5 dagen in de week.

Jefdek

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Toen ik voor het eerst in de bouw begon was het zwaar klote werk, de hele dag met zakken cement op mijn schouder of 50kilo water tonnen rond sjouwen, na elke week werd het steeds lichter ik werd sterker in wat ik deed ik raakte er dus aan gewend.
Vandaar dat ik begonnen ben met van maandag t/m vrijdag te trainen en dan zaterdag en zondag rust om te kijken wat voor effect dat het heeft op sterker worden.

Ik train thuis dus na t werk hoef ik niet nog eens de deur uit, heb gelukkig alles wat ik nodig heb.

5x5 70kg military press
5z5 110kg benchpress
5x5 80kg BB rows
5x5 200kg deadlift
5x5 150kg squat
5x5 60kg BBcurls (of 5x5 30kg db curls)

Ik neem ong 2 tot 4 minuten pauze tussen elke set afhankelijk van hoe ik me voel.

Impressie van de eerste 9 dagen is, spierpijn is er zeker maar als ik warmgedraait ben niet meer, mn military press word het meest opvallend steeds makkelijker.

ik eet aan tussen de 7000 en 8000kcal per dag kip, vis ,biefstuk, aardappels, rijst, pasta's eieren, ik let er voor de rest niet op hoevaak ik junk eet.

Mijn doel is niet om een mooi lichaam te krijgen, maar om flink sterker te worden en hopelijk over een jaar mezelf kan meten in een wedstrijd o.i.d.

Huidig gewicht 89kg, lengte 1,88 vetpercentage tussen de 14 en 17%

(Als ik ooit nog eens de 300kg deadlift haal dan gaat ie op youtube :cool:

is dit niet teveel van het goede ?

doe dan ma,wo,vrij,zo , alleen heb je dan wel weer dat je zo,ma traint en niet genoeg rust krijg ? ;)

dus doe ma,wo,vrij,zo,di,do,za,ma,wo,vrij etc

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet nog even kijken hoe alles uitpakt, heb er wel aan zitten te denken om de woensdag om te ruilen met de zondag, maar zolang het gaat gaat het :)

Denk ook dat het wat veel wordt na een tijdje. Rippetoe is normaal maar 3 keer in de week.

Wel mooi werk dat je al zo ver bent gekomen met 5x5 en dat zoveel dagen in de week + je werk. Als je dat kan volhouden zonder overtraining zie ik niet echt een probleem maar ik denk dat die kans heel klein is.

Je komt er pas achter als je het doet, dus zomaar zeggen dat het te veel is bestaat niet.
De meeste mensen die het zeggen hebben er geen ervaring mee dus gewoon even een tijdje proberen.

Overkill. Blessures, knopen in je spieren, blablabla. Denk daar aan... of zorg tenminste dat je je goed foam rollt of whatever. Maar dit is gewoon een recipe for disaster.

wil je elke dag dat rijtje oefeningen gaan doen????

barbell curl is 60kg
dumbbell curl 30kg per hand?
beetje vreemd

Op z´n netst gezegd: hiermee werk je je lichaam de klote in.. weetje wat het is als je nou niet ook nog zou werken zou ik het nog een kans willen geven alleen nu is het zo dat je overdag al volle belasting hebt.. (waarschijnlijk na je workouts belasting met spierpijn) en dan krijgen ze gewoon helemaal geen rust meer .. die 2 dagen in het weekend herstellen je spieren echt niet goed genoeg hoor als je de hele week zo optimaal traint.. ik zeg ma wo vr zo di do za etcetera..

Tis volgens broscience overtraining enzo. Maar zijn er eigenlijk onderzoeken naar optimale belasting per week gedaan? Dus bijvoorbeeld 3x full body vs 5x full body per week.

PS: 8000kcal, t*ring.

8000 kcal?

Post je voedingsschema

Ik hou het gewoon een maandje vol en kijk waar ik sta, tot nu toe krijg ik goede resultaten.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Ik eet niet volgens een exact schema maar ik kan wel ff opschrijven wat ik ongeveer gister gegeten heb.

tussen 6 en 10 uur 2 keer gegeten, eerste maatlijd 6 broodjes met kipfile, 4 bananen en 1 pak melk.
2e maaltijd 8 gekookte eieren.
voor lunch ongeveer 1kilo rijst met 1 kilo kip wat melk en cola, 2-4 uurtjes later zelfgemaakte pizza met banaan kip curry tomaten. avond eten pak m beet rond 8 uur rond 1200gram kip gehakt gemixt met 700 gram ofzo penne pasta, in tomaten saus met rode/groene paprika, uien en olijf olie. dan snack ik nog wat tussen door, mijn schoonvader is de eigenaar van t bedrijf dus ik kan eten wat en wanneer ik wil met begrip voor mijn training.

Ik zal het een keertje bijhouden wat ik nu exact eet maar hier komt het ongeveer op neer denk ik zo, kan best zijn dat ik wat vergeet

Ik moet wel zeggen, props om te eten als een man! Meer beachboys zouden je ingesteldheid moeten hebben!

Zal er wel bij voegen dat ik meestal om de dag anderhalve kilo aardappellen eet voor een maaltijd waarbij mijn favouriet is aardappellen met kip, paprika uien tomaten in de oven :) komt op zo een 2 en een halve kilo voedsel neer, ga er een uurtje voor zitten en werk het naar binnen.

Ik hou het gewoon een maandje vol en kijk waar ik sta, tot nu toe krijg ik goede resultaten.

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Ik eet niet volgens een exact schema maar ik kan wel ff opschrijven wat ik ongeveer gister gegeten heb.

tussen 6 en 10 uur 2 keer gegeten, eerste maatlijd 6 broodjes met kipfile, 4 bananen en 1 pak melk.
2e maaltijd 8 gekookte eieren.
voor lunch ongeveer 1kilo rijst met 1 kilo kip wat melk en cola, 2-4 uurtjes later zelfgemaakte pizza met banaan kip curry tomaten. avond eten pak m beet rond 8 uur rond 1200gram kip gehakt gemixt met 700 gram ofzo penne pasta, in tomaten saus met rode/groene paprika, uien en olijf olie. dan snack ik nog wat tussen door, mijn schoonvader is de eigenaar van t bedrijf dus ik kan eten wat en wanneer ik wil met begrip voor mijn training.

Ik zal het een keertje bijhouden wat ik nu exact eet maar hier komt het ongeveer op neer denk ik zo, kan best zijn dat ik wat vergeet

Goedzo anders kom je er niet achter, vooral niet naar de rest luisteren.
Ik hebnog nooit zo veel reacties gezien die niet zeker kunnen zijn omdat de TS dit nog niet heeft geprobeerd. Je moet soms gewoon dingen doen om het beste voor jezelf te bepalen, daarkunnen veel anderen niet mee helpen, als je wel zou luiteren zal je training mischien nooit een keer optimaal worden voor jou zelf....
Suc6

Laatst bewerkt:
Succes man, eindelijk eens wat anders. Hoog volume, veel kcal's ga je zeker op gainen, ALS je niet overtraind. Ik neem aan dat je niet te zwaar begonnen bent anders was je na 9 dagen nu wel afgepeigerd. Waar post je je resultaten?

Ik ga het 2 weken aankijken als het nog steeds goed aanvoelt ga ik een log aanmaken met resultaten.

Bedankt voor de reacties

Damn, flink aan het eten en trainen.

Succes man, ben benieuwd hoe het gaat.

Terug
Naar boven