AndroidHealthClinic

advies schema beginner

Bezoekers in dit topic

Potatopotato

Novice
Lid geworden
19 nov 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
73kg
Overgestapt van crossfit naar een normale gym, paar maanden pauze gehad. Dus nog best een beginner. Doel is nu voornamelijk rustig aan vet % verliezen (en daarmee ongeveer 6kg), de rest komt later. Benen zijn sterke punt, billen mogen meer vorm krijgen en voor de rest is alles goed in proportie.

Een full body schema lijkt mij op dit moment wel het fijnste, tot alles weer een beetje 'bij” is.
Ik train ongeveer 3/4x per week (het liefst om de dag).
Ben nu pas weer 2 weken bezig. Ik zou wel erg balen als ik iets doe zonder enig resultaat vanwege gebrek aan kennis. Ik wil gewoon wat simpels! Zie door een veelvoud aan schema's op internet niet echt direct iets wat goed bij mij past. Ik vermijd het liefste de 'machine's' en vind losse gewichten/barbell het fijnste, maar ik wil vooral vet% verliezen, een strakker lijf, en dus niet direct 'sterker' worden zoals waar sommige schemas op gericht zijn. Ik let wel goed op mijn voeding nu, weet op dat gebied gelukkig wel wat ik doe - hoop ik dan. Ik eet wat in mijn macro's past, schommel tussen 1600-1900 calorieen per dag.

Ik pak nu meestal een gewicht wat ok voelt, en die bouw ik elke set op tot het echt zwaar word. Is dat een goede methode of moet ik toch een vast gewicht pakken voor alle sets?

Wat ik momenteel aan hou;
10 minuten 'warm up' loopband
Squat (3x10-12)
Military press (2x8-10)
Lat pulldown (2x8-10)
Dumbell bench press (2x10-12)
Deadlift (3x8-12)
Buik (wissel graag van oefeningen hierbij, bijv. planks, leg raises enz)
Ik eindig het liefst met wat cardio, bijv. 15 minuten stairmaster, loopband, kettlebel swings, nieuwe oefeningen, enz.
 
Laatst bewerkt:
Hoewel er inderdaad vaak bij schema staat dat je er puur sterker van wordt, of strakkere billen krijgt, zo werkt het niet. Een schema is een schema, je kunt een accent leggen op bijvoorbeeld kracht, maar hiermee word je ook strakker etc. Gaat altijd hand in hand.

Verder op zich een prima schema denk ik
 
3x per week kan stronglifts 5x5 prima
 
Back
Naar boven