MuscleMeat

5x5 stronglift

TBT

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ga beginnen met het 5x5 schema en vroeg mezelf af.. ik heb een squat rack, halter, gewichten gekocht maar heb geen geld voor een fatsoenlijk bankje meer. nu was mijn probleem dat ik geen zware BP kan doen op een ''poef'' (je weet wel zo'n ding wat lijkt op een stoel) mede ook omdat deze poef daarvoor te laag is. nu heb ik bedacht om gewoon db press te doen totdat ik een goede bench heb.

Maakt het iets uit of niet?

Bij stronglifts worden volgens mij juist geen dumbbells gebruikt omdat je daar minder gewicht mee kan drukken dan met een stang...

Je zou Floor Press kunnen proberen?
Ik heb ook wel eens mensen zien "bankdrukken" op zo'n Fysioball, alles is dus mogelijk al is het niet ideaal.

zou gewoon idd db press doen
anders word je ROM zo klein.

Voor 30 tot 50 euro heb je een 2e hands bankje. Kan dat er echt niet meer af ?

• Topic Starter Topic Starter
Nee dat kan er niet meer af:P ik moet het zelf betalen en heb al zo'n 800 euro opgemaakt..
En ik koop niet eerst rotzooi die ik daarna moet vervangen.. en aangezien de zwarte versie van de barbarian bench er niet meer is wacht ik liever.

Dus je hebt nog nooit gefitnessed en je koopt onmiddellijk al een rack nzo?

Kom op, je hebt nu als het ware een auto zonder stuur.

Als je een beetje 2e hands had rondgekeken had je voor minder alles compleet gehad.
Voor 750 euro had je alles compleet kunnen hebben: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-rack-flat-bench-body-track-halterset-299692/

Je wilt dus gelijk de barbarian bench van bijna 300 euro terwijl je net begonnen bent ?

Zo'n bankje van 50 euro kan je altijd weer verkopen voor 50 euro.

Wil je suggesties voor een vervangende aanpak?

Of suggesties zoals pak een plank en wat kistjes en maak zo een bench?

wat heb je dan allemaal gekocht?
Wat ik staan heb kost in het totaal 800€ en ik heb een stevig bankje (belastbaar tot 400kg) een goed squatrack en 150kg aan gewichten met een bar.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb niet gezegd dat ik nieuw ben in het squatten ofzo.. Ik ben nieuw op het forum. Wat ik allemaal gekocht heb is: barbarian free stands, 180cm stang en gewichten voor aan de stang.. maar dan komen de verzendkosten er ook nog bij.

Terug
Naar boven