Hey allemaal,
Aangezien ik het briljante idee heb gekregen om voor het eerst in mijn leven fanatiek te gaan sporten, heb ik een beetje rond gezocht op het internet.
Ik ben uitgekomen bij het 5x5 stronglifts programma, maar heb totaal geen conditie... heb sport nooit leuk gevonden omdat ik snel licht in mijn hoofd wordt en dreig flauw te vallen i.v.m. chronische hyperventilatie. En wil hier nu dus iets aan gaan doen.
Ik ben van nature al vrij groot gebouwd, 1.96m bij 90kg, ik kom niet aan en val niet af, maakt niet uit hoeveel ik lijk te eten. Als ik het goed begrijp ergens tussen endo en meso in.
Nu is het niet mijn bedoeling om zo breed mogelijk te worden, maar het doel is naast een betere conditie om er wel een mooier lichaam aan over te houden. En als je die progressie zo goed kan volgen, in de eerste 12 weken, blijft het natuurlijk ook leuker om vol te houden.
Nu zit ik met een aantal vragen. Namelijk:
Aangezien ik het briljante idee heb gekregen om voor het eerst in mijn leven fanatiek te gaan sporten, heb ik een beetje rond gezocht op het internet.
Ik ben uitgekomen bij het 5x5 stronglifts programma, maar heb totaal geen conditie... heb sport nooit leuk gevonden omdat ik snel licht in mijn hoofd wordt en dreig flauw te vallen i.v.m. chronische hyperventilatie. En wil hier nu dus iets aan gaan doen.
Ik ben van nature al vrij groot gebouwd, 1.96m bij 90kg, ik kom niet aan en val niet af, maakt niet uit hoeveel ik lijk te eten. Als ik het goed begrijp ergens tussen endo en meso in.
Nu is het niet mijn bedoeling om zo breed mogelijk te worden, maar het doel is naast een betere conditie om er wel een mooier lichaam aan over te houden. En als je die progressie zo goed kan volgen, in de eerste 12 weken, blijft het natuurlijk ook leuker om vol te houden.
Nu zit ik met een aantal vragen. Namelijk:
- Krijg je van 5x5 stronglifts een betere conditie? Of kan ik daarnaast beter ook cardio doen?
- Als ik blijf eten wat ik normaal eet, zonder een aangepast voedingsschema aan te houden, heeft het volgen van 5x5 stronglifts dan wel zin? Of kan ik beter wel mijn voeding aanpassen? En wat zou ik dan juist meer moeten gaan eten?
- Aangezien het de eerste keer word dat ik ga squaten, benchprechen, deadliften etc... waar moet ik op letten bij het zoeken van een sportschool? Ik ben afgelopen week langs geweest bij de voor mij dichtstbijzijnde sportschool. Maar die hadden alleen apparaten en een paar dumbbells. Lijkt mij geen goede keuze dan. (?)
- Zijn er mensen zoals ik met 0,0 ervaring die goede ervaringen hebben met dit programma? En zag je ook echt een duidelijk verschil in de eerste 12 weken? Ben best sceptisch namelijk.