AndroidHealthClinic

6Daags Split Schema (Arm prio)

Zwoep

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

ik heb een 6-daags splitschema gemaakt en zou graag jullie mening willen horen en evt verbeteringen willen horen. Het betreft een schema met de nadruk op de armen.

Ik train nu 2 jaar serieus
ben 182cm, 84,8 kg (s'ochtends) en mn vet% zit rond de 14% (huidplooimeting)
lichaamstype: Endo-meso

Ik wil dit schema in mn bulk gaan toepassen voor de komende 6 weken.
(voedings schema zit ik op 35-45-20 en zal rond de 3500 kcal gaan zitten)

Bijlagen

Waarom zoveel borst oefeningen?

Meer is absoluut niet beter, je lichaam heeft rust nodig om te groeien.
Google anders eens op "less is more bodybuilding" veel interessante artikelen.

Ik spreek hier uit ervaring, de eerste 2 jaar van mijn "serieuze" fitness carriere pakte ik ook bij mijn trainingen voor iedere spiergroep het liefst 5 verschillende oefeningen met 4 setjes van ieder.

Momenteel max 3 oefeningen per spiergroep en wekelijks weer pr's terwijl ik lange tijd stil stond in mijn progress.

'Beetje' overdreven met borst en armen.

• Topic Starter Topic Starter
'Beetje' overdreven met borst en armen.

Borst, ok kan ik in komen.
Aangezien ik de prioriteit op armen wil leggen zodat die wat meer mee komen ten opzichte van de rest, hoe zou jij die invullen? en wat is dan precies overdreven?

hier wordt ik niet veel wijzer van zeg maar...

Borst, ok kan ik in komen.
Aangezien ik de prioriteit op armen wil leggen zodat die wat meer mee komen ten opzichte van de rest, hoe zou jij die invullen? en wat is dan precies overdreven?

hier wordt ik niet veel wijzer van zeg maar...

Biceps op zich valt mee, maar je doet een ware massa van oefeningen die je triceps direct of indirect meepakken. Ik snap ook niet echt hoe mensen een hele training aan hun armen kunnen besteden, ligt ws meer aan mij omdat m'n doelen op kracht gericht zijn.

Ik zou zoiezo in je push oefeningen gaan schrappen, je schouders zullen je daarvoor dankbaar zijn. De push/pull ratio kun je best minstens 1 op 1 houden. Ipv legextentions zou ik nog een goeie hamstringoefening nemen bv glute hamraise. Imo heb je ook niet zoveel volume nodig om je armen te laten groeien, maar dat is vaak persoonsgebonden.

6 oefeningen biceps en 6 oefeningen triceps... Hmmm... Daar gaat iets niet goed.
Je hebt in totaal 18 setjes biceps en 18 setjes triceps.
6 setjes biceps en 6 setjes triceps is meer dan genoeg.
"Meer is niet altijd beter", al helemaal niet bij armen.
Borst kan je ook wel 1/2 oefeningen schrappen

Edit: zie nu pas dat je 2 borst dagen hebt, 10 borst oefeningen per week :eek:

Laatst bewerkt:
Dit lijken idd wel erg veel oefeningen.
Maar IMO zul je de spieren die je meer naar voren wilt laten komen toch echt 2 keer in de week moeten pakken.
Ik zie ook dat je 2 verschillende borst dagen hebt. Thickness - Volume, die ga ik ook eens proberen.

1 dag aan je armen besteden kan zeer zeker!!!!

Succes ik ga je volgen.

• Topic Starter Topic Starter
Biceps op zich valt mee, maar je doet een ware massa van oefeningen die je triceps direct of indirect meepakken. Ik snap ook niet echt hoe mensen een hele training aan hun armen kunnen besteden, ligt ws meer aan mij omdat m'n doelen op kracht gericht zijn.

Ik zou zoiezo in je push oefeningen gaan schrappen, je schouders zullen je daarvoor dankbaar zijn. De push/pull ratio kun je best minstens 1 op 1 houden. Ipv legextentions zou ik nog een goeie hamstringoefening nemen bv glute hamraise. Imo heb je ook niet zoveel volume nodig om je armen te laten groeien, maar dat is vaak persoonsgebonden.

Mijn doelen liggen idd iets anders, ik wil puur spiermassa aankomen en kracht is van ondergeschikt belang.
Verder wil ik mijn probleemgebieden aanpakken en niet een allround trainings schema gaan doen anders zal die balans daarin ook niet veranderen.

zal kijken wat ik ga veranderen in mn schema hamstrings is daar zeker 1 van!
thx voor de tips!

Mijn doelen liggen idd iets anders, ik wil puur spiermassa aankomen en kracht is van ondergeschikt belang.
Verder wil ik mijn probleemgebieden aanpakken en niet een allround trainings schema gaan doen anders zal die balans daarin ook niet veranderen.

zal kijken wat ik ga veranderen in mn schema hamstrings is daar zeker 1 van!
thx voor de tips!

Bij overkill gaat die balans niet goed komen en mss zelfs nog erger worden. Dus een balans in je oefeningen heeft toch een grote prioriteit. De meesten, waaronder ik trouwens, beseften dat wanneer het te laat was. Wanneer je wat blessures hebt opgelopen begrijp je wel wat ik bedoel.

Terug
Naar boven