XXL Nutrition

7 dagen (30min per dag) trainingsschema?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom wil je perse 7x pw trainen?

Ik zie niet waarom een schema voor vrouwen anders moet zijn dan voor mannen. (Zolang de doelen gelijk zijn)

Zoals eerder gezegd zou je indd een PPL kunnen doen en dan 2x PW.
De vraag is of je dat vol houdt, waarschijnlijk moet je dan wel zakken in volume of intensiteit.
Ik ging altijd 3x per week een uur naar de sportschool. Nu ik m'n eigen gym heb dacht ik dat ik bijvoorbeeld 6x per week 30min kan doen. Dat leek me makkelijker met motivatie en je hebt het zelfde aantal uren. Ook ben ik het hele tijd hetzelfde full body schema doen een beetje zat dus dit zou een mooie mogelijkheid zijn om een keer een split schema te proberen toch?

Ok PPL staat dus voor Push Pull Legs

Dus ik begrijp dat je het liefste alle duw bewegingen op 1 dag moet doen en alle trek bewegingen op een andere dag? Zo snap ik eindelijk een beetje hoe ik het moet verdelen met welke dag welke lichaamsdelen want dat was altijd een raadsel voor me.

0180e0eb860ce9b620a4d727de4307cc.jpg

Dus ik zou hier de meest rechter moeten volgen bijvoorbeeld?

Schema: zoek eens op google op reddit ppl beginner, dat is 6 dagen in de week.

Ja die OHP is idd erg veel vergeleken met de rest bij mij. Meestal squatten of benchen mensen juist meer.
Als ik PPL Beginner google kom ik uit op zoiets:

Thanks voor je bericht
Je bent een zoekterm vergeten.

Je bent op zoek naar dit schema: A Linear Progression Based PPL Program for Beginners

Je bent een zoekterm vergeten.

Je bent op zoek naar dit schema: A Linear Progression Based PPL Program for Beginners
maar moet ik een beginnersschema volgen dan? Ik doe het al 4 jaar of zo dus wilde eigenlijk wat intensiever gaan trainen

Maar ik moet dus kijken naar PPLPPLR?

Als je na vier jaar 60 kg squat, doe je iets niet goed. Dan zijn beginnergains nog steeds mogelijk. Wees er maar blij mee, je zult nooit meer zo snel gainen (tenzij je gaat kuren).

Als je na vier jaar 60 kg squat, doe je iets niet goed. Dan zijn beginnergains nog steeds mogelijk. Wees er maar blij mee, je zult nooit meer zo snel gainen (tenzij je gaat kuren).
Niet iedereen is hetzelfde. En de reden dat ik weinig squat is omdat ik door m'n rug ben gegaan van de zomer. Daarvoor squatte ik wel gewoon 100kg

Laatst bewerkt:
upload_2019-3-3_13-3-52.png

zit ik nu een beetje de goede kant op te kijken? Wat wel en wat niet?

Weet alleen niet of het handig is dat ik ga hardlopen de dag na een benentraining, misschien moet ik i.p.v. PPL dus iets doen van PLP of zo haha

Ik zou wel dips kunnen toevoegen bij de push dagen en benchpress kunnen varieren met de juiste hoek en misschien ook flies erbij of wordt het dan net teveel qua push?

Laatst bewerkt:
Niet iedereen is hetzelfde. En de reden dat ik weinig squat is omdat ik door m'n rug ben gegaan van de zomer. Daarvoor squatte ik wel gewoon 100kg
Ten eerste wat @Pren zegt, na 4 jaar is 100kg squat niet indrukwekkend. Een normale man doet dat na een beginnersschema met een maand of 4, niet een jaar of 4.

Ten tweede, na een set back krijgt niets je weer sneller op de rit dan een tijdje een beginnersschema volgen. Als je hiermee nog vooruitgang kan boeken is dit de meest efficiënte manier. Laat je ego je niet weerhouden van snellere progressie omdat er een label beginner aanhangt.

Ten derde, ik heb een suggestie gedaan voor een specifiek schema, niet een methode.

Ten vierde, als je zo graag ook wilt hardlopen doe dan lekker 4x pw UB/LB, ga 1 a 2x pw hardlopen, neem ook lekker minstens een rustdag. Ga dan lekker een uur buiten wandelen, is goed voor het gemoed en/of gebruik de tijd dan voor je mealprep ofzo.

... ja maar... maar... maar...
Wait for it.

ik
Ten eerste wat @Pren zegt, na 4 jaar is 100kg squat niet indrukwekkend. Een normale man doet dat na een beginnersschema met een maand of 4, niet een jaar of 4.

Ten tweede, na een set back krijgt niets je weer sneller op de rit dan een tijdje een beginnersschema volgen. Als je hiermee nog vooruitgang kan boeken is dit de meest efficiënte manier. Laat je ego je niet weerhouden van snellere progressie omdat er een label beginner aanhangt.

Ten derde, ik heb een suggestie gedaan voor een specifiek schema, niet een methode.

Ten vierde, als je zo graag ook wilt hardlopen doe dan lekker 4x pw UB/LB, ga 1 a 2x pw hardlopen, neem ook lekker minstens een rustdag. Ga dan lekker een uur buiten wandelen, is goed voor het gemoed en/of gebruik de tijd dan voor je mealprep ofzo.

Wat zou dan een goed schema zijn zoals ik hierboven in word had gemaakt?

upload_2019-3-3_13-42-34.png

Ik heb hem ff blanko gemaakt dat is wat makkelijker

Die tip heb je net van Mental gehad zeg maar.

1461666583801105.jpg

De reden waarom je vier hele jaren, ja precies: vier ja, hebt lopen aankloten in de gym is omdat het je eigenlijk geen reet kan schelen. Doe zelf onderzoek en lees je eens een keer in.
McDonalds generatie? Dat je alles voorgekauwd wilt hebben?
Pagina 3 coming up.

1461666583801105.jpg

De reden waarom je vier hele jaren, ja precies: vier ja, hebt lopen aankloten in de gym is omdat het je eigenlijk geen reet kan schelen. Doe zelf onderzoek en lees je eens een keer in.
McDonalds generatie? Dat je alles voorgekauwd wilt hebben?
Pagina 3 coming up.

1461666583801105.jpg
Had gehoopt dat de mensen wat behulpzamer zouden zijn hier. Wat doe jij uberhaupt op een forum als je zegt "ja google het zelf lekker!"?

Ik wil dus een schema, niet een halve bibliotheek om te lezen. Kan iemand mij een schema geven of zal ik het ergens anders proberen?

Ook wel grappig "alles voorgekouwd wil hebben". Ja dit is een forum waar je vragen kan stellen, als ik goed was in onderzoek wat zou ik dan uberhaupt op een forum moeten doen? Ik vraag dit hier omdat ik het dus blijkbaar zelf niet kan vinden. Dus dan kan je "Haha je kan het niet zelf vinden" zeggen of je post het gewoon als het voor jou blijkbaar zo makkelijk is...

Had gehoopt dat de mensen wat behulpzamer zouden zijn hier. Wat doe jij uberhaupt op een forum als je zegt "ja google het zelf lekker!"?

Ik wil dus een schema, niet een halve bibliotheek om te lezen. Kan iemand mij een schema geven of zal ik het ergens anders proberen?

Ook wel grappig "alles voorgekouwd wil hebben". Ja dit is een forum waar je vragen kan stellen, als ik goed was in onderzoek wat zou ik dan uberhaupt op een forum moeten doen? Ik vraag dit hier omdat ik het dus blijkbaar zelf niet kan vinden. Dus dan kan je "Haha je kan het niet zelf vinden" zeggen of je post het gewoon als het voor jou blijkbaar zo makkelijk is...
Het is een beetje een vreemde middag, eerst zat ik klaar om me te ergeren aan het gesprek tussen Lillian Marijnesen en Leo Lucassen, maar dat bleek best een redelijk gesprek waarin Lucassen meer leek op een wetenschapper dan een activist.

Nu wordt het nog gekker, ik moet @TheKillingWakefields (een beetje) gelijk geven. (Lijst dit maar in, want ik ga hier geen gewoonte van maken)

Ik heb je precies gezegd waar je op moet googlen, een goed UB/LB schema staat gewoon in de stickies hier op het forum.

Wat verwacht je zelf eigenlijk van dit forum? Dat je zelf niets meer hoeft te doen? Dat iedereen in kleine hapklare blokjes vertelt wat jij wilt horen.

Ik werk hier niet en heb geen financieel belang, dus je moet het doen met wat ik (of een ander) wil geven om je verder te helpen. Ik wil best een schema voor je overtypen in dit topic, geen probleem, maak ff € 100.00 over... (EDIT: @mods ik weet niet wat de forumregels zijn voor het aanbieden van diensten, maar dit is om TS iets duidelijk te maken, geen serieus voorstel)

You can lead a mule to water, but you can't make it drink.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven