XXL Nutrition

9 year old Naomi K*tin squats 187 lbs at a bodyweight of 88 #

als ze het leuk vind en goed begeleid wordt, dan zit het goed.

Als ze geforceerd wordt door een powerliftende daddy, fout.

Lol zot :)

Als ze het zelf niet leuk zou vinden, zou ze ook nooit op het niveau gaan komen dat ze 2xBW kan squatten. Je moet maar eens proberen om een 9 jarig kind regelmatig en hard te laten trainen als het daar geen zin in heeft :) Tenzij die pa er met de zweep op zit ofzo natuurlijk.

Het is sowiso niet goed voor de groei. Maar goed als zij het leuk vind vooral door gaan...
Moet zij jet wel zelf leuk vinden en niet haar papa.
Krachttraining is wel goed voor een kind maar niet in de vorm van PL BB of fitness
http://www.wets.be/DLOweb/krachttraining%20kind.htm

Laatst bewerkt:
Wat is tegenwoordig niet slecht?

Het is sowiso niet goed voor de groei. Maar goed als zij het leuk vind vooral door gaan...
Krachttraining is wel goed voor een kind maar niet in de vorm van PL BB of fitness

referenties naar studies: nihil

Wat toevallig weer...

We gaan even pubmed raadplegen...

Clin J Sport Med. 2006 Nov;16(6):478-87. Weight training in youth-growth, maturation, and safety: an evidence-based review. Malina RM

J Sports Sci. 2006 Sep;24(9):987-97. The effect of a complex training and detraining programme on selected strength and power variables in early pubertal boys.Ingle L, Sleap M, Tolfrey K.

en de nieuwste

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21102321

verbeterde beenderdichtheid én geen groeivertraging.

Maar toch blijven doordrammen dat het slecht voor ze is... Doe maar bratser. Kom nu maar af met het "je neef/zwager/kennis deed het en is maar 60cm"-argument dat de meesten dan bovenhalen om toch hun gelijk te halen.

Waar ze wel op moeten letten ivm blessures: geen overtraining, geen zotte dingen doen(macho-gedrag), goede techniek. Maar dat is ook een legio-argument want dat moeten volwassenen ook doen.

Laatst bewerkt:

met alle respect, maar je kunt toch heus niet verwachten dat iemand dan ook uit die link zal concluderen dat krachttraining voor kinderen slecht is?

Als je dan een dergelijke link wil posten, geef er dan één waarbij de bronnen ten minste vermeld staan, en dus niet:

[FONT=Trebuchet MS, Arial, Helvetica]In het verleden deden zich al vaker anekdotes voor, waarbij jonge kinderen het slachtoffer werden van krachttraining[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS, Arial, Helvetica]

[/FONT]
De meeste onderzoeken tonen aan dat het oefeneffect van krachttraining bij kinderen veel geringer was dan bij volwassenen. Natuurlijk werden de programma’s voor volwassenen nooit toegepast bij kinderen.
Studies tonen wel aan dat kinderen ook in staat zijn om hun krachtenpotentieel via specifieke training boven het groeigebonden niveau te verhogen.

welke anekdotes dan? welke studies?

[FONT=Trebuchet MS, Arial, Helvetica]Conclusie: krachttraining is een onderdeel van het totaalprogramma waar ook uithouding, lenigheid en snelheid deel van uitmaken.[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS, Arial, Helvetica]

[/FONT]

Hoe kwamen de onderzoekers dan tot deze conclusie? waar staat er dan kinderen dit totaalprogramma moeten krijgen? welke studies tonen dit aan?

Waarvoor dienen die vragen? Is dit een tekstje dat geschreven is voor middelbare schoolkinderen? Een leesoefening om te kijken hoe ze zaken kunnen reproduceren?

Niks tegen jou persoonlijk hoor, en ik weet ook niet of krachttrainen voor kinderen goed is, maar dit lijkt nergens op. Het is geschreven door een student die duidelijk nog moet leren hoe je een dergelijke tekst moet schrijven. Eender wie kan een tekst schrijven met een hoop algemeenheden waarvan hij/zij denkt dat ze beantwoorden aan de werkelijkheid, maar het is zaak om die argumenten te be-argumenteren en aan te tonen dat ze waar of onwaar zijn en dan een conclusie te trekken met behulp van die argumenten die niet met 3 nieuwe elementen aan komt zetten

just my 2 cents

edit: Calyptus was me voor :p Maar er is nog iets wat me hier opvalt: dit is volgens mij een graadmeter van hoe het gesteld is met de opleiding "Lichamelijke Opvoeding" in het Belgische universiteitswezen: Het lijkt al gauw of het enige wat je moet kunnen is zelf een goeie sportman zijn, het academisch niveau is een lachtertje. Vraag aan eender welke sportleerkracht om een schema om wat kracht bij te winnen en je bent gegarandeerd dat je eerst een uur op een hometrainer zit en dan een paar oefeningen triceps en biceps, wat legpressen en dat is het. Dat je ze als universiteit dan ten minste de tools geeft om te onderkennen dat ze geen expert zijn in dat bepaalde gebied van de sport. Maar nee, ze gedragen zich alsof ze experts zijn in alles en nog wat. Dat straalt zich af op de kinderen/jongeren in hun lessen. Hier bij ons in de gym loopt ook zo'n genie rond, hij geeft les aan middelbare schoolkinderen. Hij kijkt afkeurend naar mij wanneer ik aan het squatten bent, wellich omdat ik mijn knieën kapot aan het maken ben, maar dan staat hij naast mij bij de standing calf raise machine en stretcht hij eerst zijn quads uitvoerig voor hij met 70kg calf raises doet, dan gaat hij leg pressen en presst hij 40kg met een ROM van ongeveer 3 cm... Dan is hij de professional of wordt hij er ten minste voor aanzien. /rant

Laatst bewerkt:
DLO is een professionele bachelor naar mijn weten. Niks academisch aan dus.

ms ook de reden dat ze een werk zonder referenties mogen maken. Moeten wij niet proberen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad erg handig zo jong beginnen, weet je tenminste zeker dat je voor je 20e HNP te pakken hebt.

Plus waar jij naar refereert komen uiteraard geen 200%BW squats in voor, of wel dan?

Allemaal jelly hierzo...

18 jarige russen die 208kg clean and jerken zijn idd ook pas begonnen op het 16e omdat het slecht voor ze was... :rolleyes:
Die zijn ook begonnen op het 10e, klein lijken ze me niet. Konden ze groter zijn? Misschien, maar dan alleszinds niet meedingen met de wereldtop gewichtheffen

Mits goede begeleiding is er niks verkeerds aan lijkt me.

edit: of krijg je hier kanker van?

Laatst bewerkt:
Animal in da makin

word hier bang van:P

Een meisje van 40 kilo die 85 kilo kilo squat........DAMN!

Terug
Naar boven