AndroidHealthClinic

90 zweepslagen voor 13 jarig Saudisch meisje vanwege mobieltje

ben ik de enige die zich afvraagt met wie ze dan moet bellen?

Leuk als academische discussie waarin je alles relativeert maar ik haak echt af als we het over de rechtvaardigheid gaan hebben van dit soort barbaarse daden. Ja ik heb er geen ander woord voor. Mensen die de sharia rechtvaardig vinden doen dit omdat zij binnen dat systeem een vorm van macht hebben (man over vrouw, geestelijken over analfabeten.....) De Sharia noemen zij rechtvaardig omdat ze ook maar een goed excuus zoeken dat een goede afranseling van een kind rechtvaardigt. Sommige mensen worden daar geyl van en dan is een rechtssysteem die dat legitimeert heel waardevol voor die mensen.

Trouwens sharia en positivistisch verworven feit is dat geen tegenstrijdigheid opzichzelf?

Ik vind dat je er zeer vreemde theorieëen op nahoud. En ja, de sharia en een positivistisch verworven feit is een tegenstrijdigheid. Dat is ook wat ik beweer, jij was degene die een waardeoordeel over de Sharia als een feit ging beschouwen.

Ik zag pas zon filmpje en dan valt het toch wel mee hoor, Ik bedoel het was meer mens onterend doordat er een groep mensen om zo iemand heen staat en ze met zon zweepje op je slaan. Maar zo erg was het nou ook weer niet. Ik praat die straffen zeker niet goed maar als het zon straf is zoals ik denk dat het is , is het meer vernedering dan pijn

Psychische vernedering veroorzaakt idd geen enkele vorm van pijn/leed, niets aan de hand dus.

Sensatietitel. Ze krijgt toch geen zweepslagen voor het meenemen van haar mobiel maar "She had assaulted her headmistress after being caught with the gadget which is banned in girl schools, said Al-Watan, a Saudi newspaper."

Maarja, die middeleeuwse strafmethodes zullen ze nog wel even aanhouden.

Terug
Naar boven