AndroidHealthClinic

90rick's log

90rick

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
85kg
Wel zo handig ook voor mezelf :)

Training - Compounds, 5x5
Doel - kracht toename, v-shape fysiek
Lengte - 1.92m
Gewicht - laatste keer rond 85kg, moet het nog eens nawegen
Dagen - maandag/woensdag/vrijdag

Workout A
Squats, Benchpress, Deadlift, Pullup (blijven vaststaan op maandag en vrijdag)

Workout B
Squats, Rows, Overhead Press, Dips (blijft vaststaan op woensdag)

Ben in januari begonnen met een lege stang bij alles (zo'n 20 kilo dus), mijn log begint echter vanaf gister, 8 april 2013

Squats
75 kg 5x5

Benchpress
52,5 kg 5x5

Deadlifts
100 kg 1x5

Vanavond Rows en Overhead Press!

Succes man!

• Topic Starter Topic Starter
thnks! ik doe mn best :D

Dan is t goed;)

Het is trouwens dinsdag vandaag he:rolleyes:

klopt, ik kan woensdag en donderdag helaas niet dus ik pak vandaag m'n rows en overhead. vrijdag weer volle bak :)

9 april 2013

Rows
60 kg 5x5, ging goed kwa vorm, maar voelde toch net te licht aan. Deed er iets bij, maar merkte dat ik dan halve reps deed. Waarschijnlijk even m'n dag niet, was ook te merken in de Overheads

Overhead Press
40 kg 2x5, merkte erge druk op mijn onderrug, daarna:
18 kg dumbbells per hand 2x5, ging beter, maar ben toch weer naar barbbell gegaan, puur omdat als het even niet lukt ik gewoon moet gaan doorzetten en niet de makkelijke optie pakken. Dus even iets gedeload en toen:
35 kg 2x5, ging beter, maar nog wel met druk op m'n onderrug. Even onderzoekje naar gedaan en schijnbaar moet ik m'n buik toch ook apart erbij trainen.

Rows
Omdat ik de vorm wel goed had maar niet echt de spieren voelde (wat ik normaal wel heb), heb ik een setje van 5x5 dumbbell rows gedaan

28 kg 5x5

Vrijdag weer het gebruikelijke, workout A, zonder smoezen, zonder demotiverende gedachten. Gewoon doen. En als het even niet wilt werken, doorzetten, desnoods de volgende keer zelfde gewicht.

Laatst bewerkt:
12 april 2013

Minder dagje, niet de resultaten die ik had gehoopt..

Squat
80 kg 2x5, ging gewoon net niet zonder spotter, en liever blessures voorkomen dan genezen:
75 kg 3x5

Benchpress
55 kg 1x5, ook dit ging gewoon niet fijn, zelfs met spotter, al was het wel een beginner (die ook na uitleg niet echt fijn spotte...)
50 kg 4x5

Deadlift
100 kg 1x5, ging beter dan vorige keer, komt ook omdat ik toen 90 kg 1x5 deed en wou kijken hoe 100 kg zou voelen, was dus al behoorlijk op. Volgende keer 105 om mijn PR te verbreken!

Vanavond weer een leuke dag: Squat, Overheads, Rows.

Squat: 75 kg 5x5, en vanaf hier weer 2,5 kilo erbij volgende keren
Overheads: terug naar 35 kg 5x5, om ook dit vanaf dat punt weer op te bouwen met de 2,5'jes
Rows: 62,5, moet lukken.

15 april 2013

Squat
75 kg 5x5, ging best goed, maar had een beetje last van m'n onderrug. Schijnt best normaal te zijn bij beginners (ivm balans en het vinden van het zwaartepunt, plus het feit dat ik high bar squat ipv low bar)

Overhead Press
35 kg 5x5, ook dit ging erg goed, laatste set even hulp gehad van een jongen die ik vaker zie trainen, even een duwtje in de rug (letterlijk) zodat ik m'n rug niet kon krommen.

Rows
65 kg 5x5, ging ook goed. Had eigenlijk 62,5 gepakt, maar had per ongelijk gelijk 65 kilo eraan gehangen. Ging goed, dus niets te klagen :D

Pull Up
Negative reps
BW, 3x5. Ik wilde voor 5x5 gaan, maar was al op van de dag. Volgende keer beter! Ik vind negative reps wel fijner aanvoelen!
Vooruitzicht voor morgen:

Squat: 77,5 kg 5x5
Benchpress: 55 kg 5x5, nu moet het wel gewoon lukken! zeker omdat het ook drukker zal zijn, dus meer kans op een spotter!
Deadlift: 105, PA verbreken?!?!?!?

Zoals gewoonlijk wordt het weer bijgewerkt zodra het gebeurd is :)

Laatst bewerkt:
Gister niet kunnen trainen door buikkrampen, dus vandaag maar mn workout van gister oppakken en volgende week weer aan de slag ivm afspraken op vrijdag!

18 april 2013

Squat
77,5 kg 5x5 - check

Benchpress
55 kg 4x5
57,5 kg 1x5 (met dank aan m'n spotter!) - check

Deadlift
105 kg 1x5 - check, PR verbroken!

Kreeg bij mijn deadlift wel te horen dat ik deadlift niet op 105 kilo moest doen omdat ik niet gespierd was

hij kom zelf niet eens 1x negatief dippen

Oh+would+you+just+look+at+those+naive+poor+souls+_ada6868f181f4b691cb57a241aec2802.png

en wat staat er vandaag op het menu...

Squat
80 kg 5x5

Overhead Press
37,45 kg 5x5

Rows
67,5 kg 5x5

Pull Up
Tot fail, eens kijken wat ik ervan bak!

Nu eerst lekker eten :meal:

22 april 2013

Squat
77,5 kg 5x5 - was achteraf in de war met het gewicht, had dus toch 80 kg moeten doen. Maar dat komt morgen dan, vond het al zo goed gaan!

Overhead Press
37,5 kg 5x5 - laatste set met behulp van een spotter ivm een kleine blessure door het weekend

Rows
67,5 kg 2x5 Pendlay Row
65kg 1x5 T-Bar Row - had geen idee hoe dit op mij af zou komen, vandaar even 2,5 eraf gehaald. Hebben geen grip ervoor dus moest overhands (ene hand onder de andere aansluitend) de barbell doen.
67,5kg 2x5 - ging best lekker maar denk dat zolang we geen grip ervoor hebben de gewone Pendlay's beter zijn.

Pull Up
8 negatieve reps, 1 set. Was al kapot, en vond het wel even mooi geweest voor vandaag!

Morgen switchen naar SS 3x5:

Squats - 80 kg 3x5
Benchpress - 57,5 kg 3x5
Deadlift - 110 kg 1x5

Waarom ga je over op 3x5? ???

omdat ik na een klein onderzoek denk dat dit voor mij wat fijner kan gaan werken :) daarnaast lees ik veel goede punten bij 3x5. over het algemeen is het hetzelfde behalve dat je iets meer aan de stang gaat hangen. Hierna wil ik ook isolaties bijvoegen om bepaalde groepen te tweaken, dan heb ik denk ik ook meer energie / kracht over voor de iso's. dus compounds behoud ik voor de kracht, en de iso's komen er langzaamaan in voor het gericht trainen.

ik ga overigens 1 mei pas switchen, dus morgen nog een keer 5x5.

Trouwens, 5x5 wordt automatisch 3x5 na 2 keer stallen. Enig verschil wat ik zie is dat 3x5 minder reps is, maar meer verhoogt. Niet echt een heel groot verschil, behalve dat ik denk dat ik uiteindelijk meer energie overhoud voor bijv. chinups/pullups/dips of andere tweaks :)

Terug
Naar boven