AndroidHealthClinic

94 procent tienermeisjes kampt met complex

CoachDO

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
252
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
BRUSSEL - 94 procent van de tienermeisjes en 75,8 procent van de jongens heeft een complex. Meisjes maken zich vooral zorgen over hun gewicht; jongens schamen zich voornamelijk voor puistjes en hun tanden. Dat blijkt uit een onderzoek van het jongerenblad Joepie.
Slechts 35,4 procent van de meisjes loopt zonder complexen rond in badpak of bikini. Joepie peilde bij 8.848 jongeren tussen de 12 en 18 jaar naar hun zelfbeeld. De resultaten staan in het nummer dat donderdag verschijnt.

Te dik

Hoewel 82,8 procent van de meisjes volgens de bmi-berekening (body mass index) een gezond gewicht heeft, wil toch ruim 77 procent van hen minder wegen. Bijna 1 op 2 meisjes zegt te sporten om af te vallen, en 1 op 5 is op dieet.

Te kleine boezem

Ook borsten zijn een bron van complexen: 57,2 procent van de meisjes verkeert in de veronderstelling dat alle jongens verlangen naar grote borsten, terwijl slechts 1 op de 3 jongens aangeeft grote borsten echt mooier te vinden dan kleine.

Kleren

De look wordt dan weer het meest bepaald door vriend(inn)en. Meer dan 60 procent zegt zich door hun vriendenkring te laten beïnvloeden bij de keuze van de kleren.

Meisjes volgen meer de trends, terwijl jongens meer belang hechten aan merkkledij.

Bloot

Opmerkelijk is dat meisjes zich makkelijker uitkleden in het bijzijn van vriendinnen dan van hun lief. Bij jongens is het omgekeerde het geval.

Liever de slimste dan de knapste

Ondanks al die complexen zouden jongeren niet langer 'de knapste' willen zijn. Waarden zoals zelfvertrouwen, goed in je vel zitten en door je vrienden de tofste gevonden waren, halen de bovenhand. 61,9 procent van de meisjes vindt slim zijn belangrijker dan mooi zijn.

Spiegeltje, spiegeltje

Enkele weetjes: meisjes staan 's ochtends gemiddeld ruim 19 minuten voor de spiegel, bij jongens is dat gemiddeld 11 minuten. Meer dan 1 op 2 meisjes (52,9 procent) is 's morgens niet tevreden met wat ze in die spiegel zien. Bij de jongens is 67,1 procent blij met zijn spiegelbeeld.

Thuis

Ruim 28 procent van de meisjes en 34,2 procent van de jongens zegt thuis zelden tot nooit een complimentje te krijgen van de ouders.

75% van de jongens een complex ??? Ik weet dat toen ik tiener was, niet zo heel lang geleden :p, we ons heel weinig met ons uiterlijk bezighielden. Toch zeker niet in de zin van complexen.
Ik dacht dat mannen maar weinig complexen :cool:

Voor vrouwen begrijp ik het wel, hier wordt de standaard te hoog gezet door de omgeving.

Dat krijg je ervan als je op je 10de al ontmaagd wordt..

:roflol: Als je liever wat minder weegt, of dikkere t**ten wilt, heb je dus meteen een complex? Zo kom je idd wel aan 94% ja.

Alleen kinderen met complexen lezen zulke tijdschriften.

Eigenlijk ben ik net een tienermeisje van 13.

Ik schaam me voor mijn enrom grote penis :(

Dat kleine borsten complex heb ik nooit begrepen, welke vrouw wil nu van die exemplaren waar je je kop en schotel op kan zetten. Wel eens een vrouw met zulke borsten zien hardlopen? Als vrouw zou ik ze niet willen en als man ben ik van mening dat het geen porem is. En er zijn meer mannen dan vrouwen denken die van kleine borsten houden.

Maar als je een blad leest dat Joepie heet snap ik wel weer dat je een complex hebt. Wat een naam zeg! Is dat voor als je net te oud bent voor teletubbies?

ik schaam me voor mijn tepelhaar Maarja ik scheer het Haha zo weg complex!

Dat kleine borsten complex heb ik nooit begrepen, welke vrouw wil nu van die exemplaren waar je je kop en schotel op kan zetten. Wel eens een vrouw met zulke borsten zien hardlopen? Als vrouw zou ik ze niet willen en als man ben ik van mening dat het geen porem is. En er zijn meer mannen dan vrouwen denken die van kleine borsten houden.

Mijn droomvrouw.

Wat een 'complexen' ook.

Helft van die 'complexen' zijn inderdaad niet te snappen... Komt misschien ook omdat het modelbeeld vrouw wordt bepaald door dikke kalende mode homo's.

Vroeger had ik takjes van boven benen. En dat was wel een complex altijd.

En toen ik 15 was, wou ik baardgroei. Wordt nu gallisch van dat telkens terugkerende onkruid op m'n b**kes.

Rest ergerde ik me niet aan of lette er niet eens op.

wat een onzin artikel... ik erger me er al tijden aan al die onzin:)

Bijv.

Slechts 35,4 procent van de meisjes loopt zonder complexen rond in badpak of bikini.

en 94 procent heeft complexen.

Dus 64.6 procent van de 100 procent heeft als complexen omdat ze bikini moeten dragen.

Wtf is het complex dan bij die 64.6 procent? .... bitches

wat een onzin artikel... ik erger me er al tijden aan al die onzin:)

Bijv.

Slechts 35,4 procent van de meisjes loopt zonder complexen rond in badpak of bikini.

en 94 procent heeft complexen.

Dus 64.6 procent van de 100 procent heeft als complexen omdat ze bikini moeten dragen.

Wtf is het complex dan bij die 64.6 procent? .... bitches
You lost me. Je geeft zelf het antwoord op je vraag al?

Goh pubers die onzeker zijn over hun uiterlijk, wat een waardevol onderzoek weer. Joepie!

Terug
Naar boven