XXL Nutrition

Aan alle (ex)roa gebruikers

Roberto1337

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m80
Massa
80kg
Yo,

Ik ben nu bijna een week geleden gestart met m'n roa kuur voor fikse acne op mn rug (40mg/dag), maar ben wel benieuwd naar een paar dingen :).

- Heeft roa jullie KT beïnvloed? (Lees: rugpijn e.d)
- Kan ik gewoon supps gebruiken? Ik weet dat vit. A niet bevorderend is, ik gebruik eigenlijk alleen Whey en visolie caps op het moment. M'n dermatoloog zei dat voeding in principe weinig tot geen invloed heeft op acné behalve volle melk misschien, maar zelfs dat is nog niet zeker.
- Ik ben aan het bulken op ~4500 kcal (redelijk clean), kan dit problematisch zijn? Hoe hebben jullie het bulken/cutten ervaren tijdens je kuur?

En tot slot: heeft roa jou genezen van deze k*thuidaandoening?

R

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nu een maand klaar met ROA. Zat wel op een dosering van 60 mg per dag voor 5 a 6 maanden. Dus jij zult waarschijnlijk een langere periode door moeten of niet? Ik ben net als jou rond de 78 kilo, gaat namelijk naar lichaamsgewicht.

De acne is nu volledig verdwenen had wel 'alleen' last in mijn gezicht niks op de rug. In het begin zal het stukje erger worden en ook de roodheid zal toenemen. Na twee weken is dit bijna weg en zal de huid en (ogen) droger worden. Bij sommige is dit echt vervelend en de ander heeft er bijna geen last van. Ik was gelukkig één van die laatste.

Zelf heb ik niks gemerkt van rugpijn of vermoeide spieren. Of in ieder geval niet meer als normaal na een training.

Supps kun je gewoon gebruiken temminste de whey & visolie en eventueel zink (hielp bij mij heel goed). Vitamine A MOET je vanaf blijven, dit is namelijk Roaccutane indirect. Zink & Vit A bevorderen trouwens elkaar werking.

Voeding, ja daar zijn zoveel verschillende meningen over maar ik denk als je clean bulkt daar echt niet het probleem zit. Misschien kun je proberen de volle melk eruit te laten en andere zuivel. Ik nam altijd nog mijn kwark en acne is nu volledig weg.

SUCCES

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je reactie. M'n dermatoloog wilde in eerste instantie kijken of 6 maanden voldoende zou zijn, zoniet dan werden er nog 2 maanden aan vast geplakt.

Klinkt allemaal heel gunstig! Ik hoop dat ik gewoon lekker door kan trainen en over 6 maand een gaaf huidje heb. Vooralsnog heb ik alleen last van droge lippen/neus. Als het hierbij blijft heb ik niks te klagen dacht ik zo :)

Yo,

Ik ben nu bijna een week geleden gestart met m'n roa kuur voor fikse acne op mn rug (40mg/dag), maar ben wel benieuwd naar een paar dingen :).

Ja, last van m'n onderrug, heb dus gewoon niet gedeadlift en gesquat tijdens m'n kuur, voor de rest ging alles prima.
- Kan ik gewoon supps gebruiken? Ik weet dat vit. A niet bevorderend is, ik gebruik eigenlijk alleen Whey en visolie caps op het moment. M'n dermatoloog zei dat voeding in principe weinig tot geen invloed heeft op acné behalve volle melk misschien, maar zelfs dat is nog niet zeker.
Ja dit kan, maar zoals je al aangeeft, niks met vitamine A erin supplementeren, voorderest is alles prima. Mijn dermatoloog gaf ook aan dat voeding vrijwel geen invloed heeft, op zuivel na bij sommigen.
- Ik ben aan het bulken op ~4500 kcal (redelijk clean), kan dit problematisch zijn? Hoe hebben jullie het bulken/cutten ervaren tijdens je kuur?
Gebulked, ging aardig, zat overigens op 80mg per dag.
Ja.

Goed topic! ben zelf ook van plan om roa te gaan gebruiken(heb nogal wat puisten op me rug)
maar wat ik wou weten is dus of jullie ook problemen hebben gekregen door te gaan zonnebaden?

Heeft roa jullie KT beïnvloed? (Lees: rugpijn e.d)
Ik trainde toen niet erg op gevoel, maar volgens mij had ik geen pijn.
Hoe hebben jullie het bulken/cutten ervaren tijdens je kuur?
Ik was in die tijd amper met voeding bezig. Een effect dat die rommel wel heeft gehad is droge ogen, droge lippen en volgens mij wat nachtblindheid. Ik heb het trouwens +/- 1.5 jaar gebruikt.
En tot slot: heeft roa jou genezen van deze k*thuidaandoen
Ja heeft zeker geholpen. Maar het heeft ook nu nog effect. Zelf na een aantal jaren heb ik vaak droge lippen en ogen. Ik gebruik dagelijks vaseline voor mijn lippen en dit deed ik voor die kuur nooit. De opticiens geven ook altijd aan dat mijn ogen snel droog worden, en ik zie dus matig in het donker. Ik was tijdens de kuur ook best depri... MAAR ik zou het opnieuw doen want nu heb ik heel weinig last van acne.

Mijn dermatoloog vertelde trouwens dat het vaak alleen maar voorschrijven als je kans hebt op littekenweefsel of als je psychisch lijdt

Nee, niet echt gemerkt eigenlijk
Ja, alleen met creatine kreeg ik zelfs met 40mg roa ED kleine k*t puistjes op me smoel..
???

Aanzienlijk beter van geworden ja, maar door gebruik van AAS ben ik niet volkomen puistvrij gebleven.. (met name mn rug)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties :)!

Ben inmiddels alweer bijna 2 weken bezig met mn kuurtje. Bijwerkingen zijn wel wat vervelender aan het worden nu, maar gelukkig gewoon de meest voorkomende. Droge huid, extreem droge lippen, huid is een beetje rood/acne iets verergerd. Ook 1 keer een bloedneus gehad trouwens (heb ik normaal nooit).

Mijn dermatoloog vertelde trouwens dat het vaak alleen maar voorschrijven als je kans hebt op littekenweefsel of als je psychisch lijdt
Ik heb het gekregen omdat ik idd veel littekens heb op mn schouderbladen/middenrug, was niet echt zo dat ik er mentaal aan kapot ging maar soms wel behoorlijk deprimerend.

Yup, als ik rug getraind had bleef pijn wat langer.
En merkte ook dat men gewrichten het ook zeer lastig kregen zelfs bij het curlen..
Dus geen deadlift en squad gedaan.

Ja behalve Milkdistel !
Bulken ging niet veel moeilijker behalve dan door die droge lippen moest ik constant water drinken..

Yup, maar niet helemaal was 2e kuur maar dokter heeft me gewoon te weinig gegeven..

Eerste 2 maanden is het ergst daarna wordt het beter.

Terug
Naar boven