XXL Nutrition

Aangekomen in 1 week Door jullie hulp!

• Topic Starter Topic Starter
Eet stoornis wil ik het ook weer niet noemen. Het was meer zo dat ik niet echt wist hoeveel ik moest eten om aan te komen. En ik had soms erge honger maar wou nooit gaan eten om dat ik bijvoorbeeld buiten of aan het werk was.

In iedergeval, wat vinden jullie er van dat ik sirous mass vervang door mammoth 2500? Die supplementen helpen mij namelijk echt goed, ik laat de supplementen mijn voeding niet vervangen maar neem ze naast me voeding gewoon in om extra kcal binnen te krijgen. In iedergeval ik ben benieuwd of het en goede stap is om sirous mass te laten vervangen door mammoth 2500. Sirous mass is op het begin nog te doen maar nu drink ik het met me neus dicht. Gelukkig ben ik bijna door de pot heen:D

Ik woog voor ik begon met fitness ( 8 jaar geleden ) 57 kg bij 1.80 lang.
Ik was dun, maar zeker niet eng dun. Ik dacht dat ik alles kon eten zonder aan te komen.
Het probleem dat ik toen had, was dat ik gewoon geen honger-gevoel had. Nu nog niet echt. Als eten niet uit kwam, dan sloeg ik gewoon een maaltijd over. Ik was nooit ziek en afgezien van een wat zwakkere rug was ik toen ook erg gezond.

Na 2 jaar 4-5x in de week trainen en goed eten ( niet smokkelen met overslaan ) en ook leren eten zat ik aan de 75 kg. Daar zat ook wat vet bij, maar uiteindelijk had ik een bf van 10%. Vooral het leren eten was lastig. 1/2 liter kwark was echt onmogelijk. Ik heb daarna 5 jaar niet gesport ( werk/gezin enz ) maar heb wel ongeveer mijn gewicht + bf gehouden. Dus een toename van 25% in 2 jaar is goed mogelijk. En met alle kennis die ik in die 2 jaar heb geleerd had het nog veel sneller gekunnen.

Ik ben sinds kort weer begonnen met een voorlopig doel op 80 kg en ik ben er van overtuigd dat ik dit ooit ga halen. Ik heb geen haast en helaas ook weinig tijd.

Voor nu lijkt het me geen probleem dat je ook vetter eet. Een bf ( body-fat ) van rond de 10% is absoluut niet ongezond en het is ook gezond om een beetje reserve brandstof in je lijf te hebben. En je mag van mij aannemen dat afvallen nu nog steeds erg makkelijk is. Je bent zo gewend om op je voeding te letten, dat afvallen gewoon je instelling aanpassen is.

Probeer veel te leren over voedingsstoffen, goede voeding en waarom het goed voor je is enz enz.

Succes in ieder geval en als je ooit advies of een steun in de rug nodig hebt kan je altijd mailen ofzo.

Wow, 42kg... Zit je altijd geankerd aan de grond of vlieger je naar school?

Wtf laat die jongen met rust man, jullie voelen je vast heel stoer met je denigrerende praat.
Bij sommige mensen is aankomen nou eenmaal moeilijker dan afvallen.

Goed, ik zelf weeg ook maar 60 kilo bij 1,80, maar ik drink elke dag een liter volle melk, volle yoghurt, 12 boterhammen, bananen, eieren veel vlees, aardappels, etc, maar ik kom ook op geen enkele manier aan.
Vaak krijg ik het eten zelf moeilijk naar binnen, maar blijf ik toch doorgaan.
Gewoon wegspoelen met melk :P

Waar een wil is, is een weg :D laten we het daar maar op houden...

Whaha, iemand van inde 40 kg gaan vertellen dat hij rijst ipv brood moet eten?! Die jongen heeft duidelijk een eetstoornis als je op dat gewicht zit bij die lengte en het is al goed dat hij uberhaupt eet! Gewoon lekker door gaan en gewicht aan komen, het is denk ik zaak zsm op een gezond gewicht te komen, gemierenneuk over suikers en zo kan later altijd nog.
slaat toch nergens op... ik zeg dat ie beter 500gr vet en 1kg spier per week aankomen ipv 500gr vet en 500gr spier, lijkt me gewoon een bruikbaar advies...

en ja hoor dames en heren, niet eens binnen ander halve week ben ik alweer 2 kilo aangekomen:D:D:D:D Weeg 45 kilo :D

na vanavond ben ik ook dikke 5kg zwaarder maar morgen ochtend schijt ik er wel weer 3uit

na vanavond ben ik ook dikke 5kg zwaarder maar morgen ochtend schijt ik er wel weer 3uit

beter reageer jij gewoon niet in dit topic, ik denk dat jij veel meer kan bijdragen in spam-topics...en als je er niks van afweet moet je zoiezo je smoel dichthouden, zelfs in span-topics. Deze jongen weegt zich op vaste momenten, zoiezo. Ik weet niet of je dat in de ochtend doet of niet martijn, het beste doe je het in de ochtend.

Maar het enige wat ik kan zeggen is: TOP!! Ga zo door!

ik woog me zelf om 5 uur na het fitnissen en op die tijd stip weeg ik me ook bij de dietiste, en zo i zo negeer ik die domme reactie's van mensen die denken dat ze alles zijn

beter reageer jij gewoon niet in dit topic, ik denk dat jij veel meer kan bijdragen in spam-topics...en als je er niks van afweet moet je zoiezo je smoel dichthouden, zelfs in span-topics. Deze jongen weegt zich op vaste momenten, zoiezo. Ik weet niet of je dat in de ochtend doet of niet martijn, het beste doe je het in de ochtend.

Maar het enige wat ik kan zeggen is: TOP!! Ga zo door!

nee sorry je hebt helemaal gelijk. elke dag, of om de week wegen heeft zeker zin
en als je op eenv ast tijdstip hebt dan heb je natuurlijk geen last van wel of niet naar de wc, net gegeten, vocht vast houden, dit dat
hoe kon ik dat nou denken !
als je vandaag 45weegt. en volgende week 46 heb je 1kg spier erbij getraind. GA ZO VERDER !!!!

nee sorry je hebt helemaal gelijk. elke dag, of om de week wegen heeft zeker zin
en als je op eenv ast tijdstip hebt dan heb je natuurlijk geen last van wel of niet naar de wc, net gegeten, vocht vast houden, dit dat
hoe kon ik dat nou denken !
als je vandaag 45weegt. en volgende week 46 heb je 1kg spier erbij getraind. GA ZO VERDER !!!!

Waar zie jij dan staan dat die zegt dat die 1 kg spier is aangekomen?? laat maar zien!!!

Hij weegt niet elke dag en volgens mij niet eens om de week, al zijn er zoveeeel mensen die zich wel om de week wegen, helemaal niks mis mee.

Ik zeg niet dat als die op een vast tijdstip weegt dat die dan geen last heeft van afwijkingen, anders had ik hem nooit gevraag of die zich in de ochtend weegt.

Daarnaast vind ik dat je met dit soort posts iemand anders ernstig demotiveert. En we zijn hier om elkaar te motiveren juist, dus vandaar dat ik vind dat jij beter je mond kan houden met dit soort domme reacties en als je er echt de behoefte aan hebt, kan je het ook op een normale manier zeggen.

En als ik jou was zou ik dit niet meer goed proberen te praten, want dan maak je jezelf alleen maar meer belachelijk. En het is niet de bedoeling dat zijn topic wordt verpest hier.

Laatst bewerkt:
beetje snel op je teentjes getrapt?
- hij weegt zich niet standaard in de ochtend
- maak alleen duidelijk (op mss niet heel tactische manier) dat imo geen zin heeft zo vaak te wegen
- waarom is dat gelijk demotiverend?
- tis een internet forum, leer ermee leven ofso dat mensen nerd reacties geven
- jij bent de held die mij aanvalt en begint te flamen.. [-__-]
moraalridder, en zeg niet eens iets over de compleet loze opmerkingen
"Wow, 42kg... Zit je altijd geankerd aan de grond of vlieger je naar school?"
mijne zat nog een boodschap in

hoop dat ik mij niet te belachelijk heb gemaakt :o i really care ! :(

blijven eten en het komt wel goed!

ik woog me zelf om 5 uur na het fitnissen en op die tijd stip weeg ik me ook bij de dietiste, en zo i zo negeer ik die domme reactie's van mensen die denken dat ze alles zijn

Mooi dat je in korte tijd zoveel bent aangekomen. 3kg lijkt niet veel, maar op jouw lengte / gewicht verhoudingen is het meer dan bij iemand van 1.80m natuurlijk. Goed werk!

Maar laat je vooral niet ontmoedigen door sommige nare reacties hier in dit topic. Dat jij de stap hebt genomen om je aan te melden, een schema op te stellen en je daar ook echt aan te houden is een compliment waard.

Ik wil je als tip meegeven om jezelf niet zo vaak te wegen. Kleine verschillen zijn nu nog leuk, maar straks raak je eraan gewend.. en dan word je weer ontmoedigd als het op maandag morgen een kg'tje minder is. Wees streng voor jezelf en weeg je bijvoorbeeld eens per week. De verschillen zijn dat groter en je motivatie blijft hoog.

Succes met eten en trainen.

beetje snel op je teentjes getrapt?
- hij weegt zich niet standaard in de ochtend
- maak alleen duidelijk (op mss niet heel tactische manier) dat imo geen zin heeft zo vaak te wegen
- waarom is dat gelijk demotiverend?
- tis een internet forum, leer ermee leven ofso dat mensen nerd reacties geven
- jij bent de held die mij aanvalt en begint te flamen.. [-__-]
moraalridder, en zeg niet eens iets over de compleet loze opmerkingen
"Wow, 42kg... Zit je altijd geankerd aan de grond of vlieger je naar school?"
mijne zat nog een boodschap in

hoop dat ik mij niet te belachelijk heb gemaakt :o i really care ! :(

Het heeft niks met dit forum te maken, want daarbuiten lopen ook van dit soort typetjes rond. Je moet er idd mee leren leven maar dat betekent niet dat je je mond moet dichthouden en er niks over mag zeggen.

En Nee waarom zou ik op mn teentjes getrapt zijn, het topic gaat niet eens over mij. En ik probeer ook geen held te spelen hier en toevallig was jou reactie de druppel voor mij om er iets over op te merken. Er zijn al zoveel domme reacties gegeven in dit topic, zoals degene die je noemt zelf: "Wow, 42kg... Zit je altijd geankerd aan de grond of vlieger je naar school?"
Mensen moeten een keer ophouden met grappig doen in dit soort topics. vooral omdat het kwetsend en demotiverend uit de hoek kan komen.

En jou reactie kan zeker demotiverend werken, omdat hij gewoon in tijden niet zoveel gewicht is aangekomen en jij maakt dat met 1 zin kapot. Die 45 kilo werkt voor hem als een extreem motivatie.

maargoed, ik heb niks tegen jou persoonlijk, maar meer tegen de mensen die grappig proberen te doen in dit topic.

Laatst bewerkt:
Eet stoornis wil ik het ook weer niet noemen. Het was meer zo dat ik niet echt wist hoeveel ik moest eten om aan te komen. En ik had soms erge honger maar wou nooit gaan eten om dat ik bijvoorbeeld buiten of aan het werk was.

In iedergeval, wat vinden jullie er van dat ik sirous mass vervang door mammoth 2500? Die supplementen helpen mij namelijk echt goed, ik laat de supplementen mijn voeding niet vervangen maar neem ze naast me voeding gewoon in om extra kcal binnen te krijgen. In iedergeval ik ben benieuwd of het en goede stap is om sirous mass te laten vervangen door mammoth 2500. Sirous mass is op het begin nog te doen maar nu drink ik het met me neus dicht. Gelukkig ben ik bijna door de pot heen:D

Om te beginnen wil ik zeggen dat je goed bezig bent. Je hebt een positieve instelling en trekt je niet te veel aan van domme opmerkingen op dit forum.

Toen ik 18 jaar oud was woog ik 62kg bij 194cm, vergelijkbare BMI van 16,4. Ik had vaak blauwe plekken bij mijn ruggegraad omdat alle wervels gewoon uitstaken. Gekke was dat ik toch veel at maar nauwelijks zwaarder werd. Het grote probleem is een snelle stofwisseling. Enige manier hoe ik aankwam was door te gaan sporten. Vetpercentage werd later wel iets hoger maar ik kwam spiermassa aan. Ga het niet zoeken in adviesen als potten rijst en kwark leeg vreten als je dat helemaal niet lekker vind. Je begint pas net en eten moet gewoon lekker zijn.

Om te beginnen moet je metabolisme beter gaan werken. Je bent begonnen met training en dat is super. Hierdoor zal je lichaam een beter honger signaal aan je hersenen afgeven doordat je stofwisseling beter gaat werken. Het eetschema vind ik eigenlijk behoorlijk goed. Je eet meerdere malen per dag liefst om de 2 a 3 uur. Het uitrekenen van voedingswaarden zou ik in jou situatie nog niet doen, komt later wel. Gewoon lekker eten op de tijden die je hebt aangegeven is helemaal top. Ga goed je rug trainen met goede begeleiding. Een sterke rug geeft je een goede houding en is de grootste spiergroep van je bovenlichaam, gaan veel kilo's inzitten.

Uiteindelijk is het mij gelukt in een aantal jaren van 62 kg naar 99 kg te gaan, 99 kg was mijn topgewicht. Er zijn meerdere voorbeelden dat het mogelijk is de helft van je gewicht bij te komen. En hoeveel mensen op dit forum kunnen dat zeggen. Als jij van 42 kg komt weet ik zeker dat jij na veel jaren goed eten en sporten 65 kg kunt wegen. Ga zo door :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven