XXL Nutrition

Aangerande Saoedische (19) veroordeeld tot zweepslagen

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Aangerande Saoedische (19) veroordeeld tot zweepslagen

Een Saoedische jonge vrouw (19) is veroordeeld tot negentig zweepslagen omdat ze een man ontmoet had met wie ze geen familiale banden heeft. Ze werd gekidnapt, aangerand door een bende en geslagen voor haar jonge broer. Dat heeft de krant Saudi Gazette vandaag gemeld.

Chantage
In een interview met de krant vertelde de jonge vrouw, wier naam niet wordt vrijgegeven, dat ze een jaar geleden gechanteerd werd door een man die haar wou ontmoeten. Hij dreigde ermee haar familie te vertellen dat ze een buitenechtelijke relatie hadden, wat illegaal is in het ultraconservatieve Saoedi-Arabië.

Veertien keer verkracht
Nadat ze met een auto naar een winkelcentrum gereden waren, nam een groep mannen, gewapend met messen, de vrouw en de man mee. Ze ontvoerden hen naar een boerderij waar de vrouw door de ontvoerders veertien keer werd verkracht. Vijf mannen werden aangehouden en zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen die gaan van tien maanden tot vijf jaar.

Sharia
De rechters van de stad Qatif (Oost-Saoedi-Arabië) hebben echter ook beslist om de vrouw en de man te veroordelen tot negentig zweepslagen omdat ze met z'n tweetjes in een auto werden ontdekt. In Saoedi-Arabië, waar de sharia geldt, mogen mannen en vrouwen die niet getrouwd zijn met elkaar of die geen familiale verwantschap hebben, niet met elkaar omgaan in het openbaar.

Geschokt
De vrouw bevestigde dat een van de rechters die haar zaak behandelde, haar zei dat ze nog van geluk mocht spreken dat ze niet veroordeeld was tot een gevangenisstraf. De vrouw, die naar eigen zeggen geschokt was door de uitspraak van de rechtbank, ging in beroep. In het interview aan de krant vertelde ze ook nog dat haar jonge broer haar geslagen had omdat de aanranding volgens hem de familie-eer had geschonden.

"Door haar te veroordelen tot negentig zweepslagen, laten ze uitschijnen dat ze schuldig is. Geen enkel slachtoffer van een aanranding is schuldig", verklaarde militante Fouziyah Al-Ouni verontwaardigd. (belga/hln)

Lekker zeg, 14 maal verkracht, van eigen broer klappen krijgen en daarbovenop nog 90 zweepslagen omdat ze een man ontmoet... :thumbup:

jezus, hoezo simpel.

af en toe vraag ik me serieus welleens af hoe het nu gesteld is met de intelligentie in zo'n land.

Sja, kan hier weinig zinnigs over zeggen. Te bizar voor woorden die idioten daar.

*sigh....

bom op dat rechtssysteem

monsterland.

gaat nergens over.

Het is sowieso een vreemde cultuur, als je zus(je) de eer van de familie krengt wanneer ze verkracht wordt. Net of ze daar zelf voor kiest.

(ik meen ergens ooit gelezen/gehoord te hebben dat sommigen zelfs hun zus vermoorden om de eer te herstellen.)

En vergeet niet, hoe meer benzine je tankt des te meer zweepslagen er worden uitgedeeld.

Het is sowieso een vreemde cultuur, als je zus(je) de eer van de familie krengt wanneer ze verkracht wordt. Net of ze daar zelf voor kiest.

(ik meen ergens ooit gelezen/gehoord te hebben dat sommigen zelfs hun zus vermoorden om de eer te herstellen.)

Aha, de welbekende eerwraak. Maar wees gerust; 90 zweepslagen is ook zo goed als een doodvonnis.

idd want wie sponsort dit regime o.a. nou zegt u het maar ?

Lang leve de islamisering!

Stem SP, stem sharia!

[edit moderator: niet veralgemenen!], al ze nou eens gewoon zouden doen waar ze goed in zijn, olie opboren.... En laat ze verder gewoon normaal doen gvd!

En terecht, hard aanpakken dat soort mensen.

Gebeurt wel meer dan eens. In veel gevallen zijn ze gewoon kreupel en worden ze verder buitengesloten. Bij een veroordeling is het lot van de gemiddelde vrouw iig bezegeld.

Dat wist ik niet. Dat maakt het dan al helemaal erg. Ik zou niet graag een vrouw zijn in zo´n land. Het slachtoffer wordt in dit geval gewoon gestraft...

Wat een sl*t! En die zweepslagen zijn meer dan terecht natuurlijk. Een beetje die man verleiden...

Maar gebeurt helaas nog steeds.
Arm meisje heeft nu een dubbele trauma. :(

Terug
Naar boven