MuscleMeat

Aankomen in spiermasa

Fitnessno

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
53kg
Vetpercentage
11%
Ik ben best mager en ik wil dat nu veranderen.Ik voetbalde vroeger altijd, maar na de 3e klas sportte ik alleen tijdens gym (3 keer per week). Ik eet nu niet met regelmaat, alleen als ik honger heb. De porties hangen af van de situaties, soms moet ik ergens snel zijn, dan eet ik ook stukken minder.

Ik ben 165 cm lang, 53 kg en 20 jaar oud (met een vetpercentage van 11%).

Ik ben van plan om 4 keer in de week te gaan sporten, waarvan 3 keer fitness en 1 keer voetballen. Op myFitnesspal heb ik een account gemaakt om mijn macro's te berekenen, alleen weet ik niet waar ik nu heen moet. Middels deze topic wil ik graag hulp.

Mijn doel is om vooral aan te komen in spier
(en zo weinig mogelijk in vet!).

Ik wil stap voor stap naar een eetschema toewerken. Mijn eerste vraag is daarom dus: Is de verhouding tussen vet, eiwit en koolhydraten voor mijn situatie goed? Ik kijk uit naar jullie reacties.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Mijn macro's zien er als volgt uit:

raota0.png

53kg... Ga eens op 3000 calorieren zitten en kijk wat dat met je doet. En zo min mogelijk vet eten is bullshit..

eten, alles wat je ziet eten.

Ik eet nu niet met regelmaat, alleen als ik honger heb.

Er is een reden dat je nu mager bent en dit is een van de redenen. Je zult ook moeten eten als je GEEN honger hebt.
Eten is niet alleen "lekker" of "omdat je honger hebt" maar het zijn de voedingsstoffen van je lichaam.

De porties hangen af van de situaties, soms moet ik ergens snel zijn, dan eet ik ook stukken minder.

Zoals ik hierboven al aangeef zul je jouw relatie tot voeding moeten veranderen en het een hogere prioriteit geven.
Geen honger? alsnog eten. Geen tijd? alsnog eten.

Leer van je fouten en bedenk achteraf: hoe kan ik dit anders doen zodat ik wel eet als ik geen honger heb en wel eet als ik weinig tijd heb.

• Topic Starter Topic Starter
53kg... Ga eens op 3000 calorieren zitten en kijk wat dat met je doet. En zo min mogelijk vet eten is bullshit..
Hoe moet ik die 3000 calorieen dan verdelen?
eten, alles wat je ziet eten.
Ja, maar alleen ijs en hamburgers moet je ook niet hebben.

---------- Toegevoegd om 17:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:16 ----------

Ik eet nu niet met regelmaat, alleen als ik honger heb. Er is een reden dat je nu mager bent en dit is een van de redenen. Je zult ook moeten eten als je GEEN honger hebt. Eten is niet alleen "lekker" of "omdat je honger hebt" maar het zijn de voedingsstoffen van je lichaam. De porties hangen af van de situaties, soms moet ik ergens snel zijn, dan eet ik ook stukken minder. Zoals ik hierboven al aangeef zul je jouw relatie tot voeding moeten veranderen en het een hogere prioriteit geven. Geen honger? alsnog eten. Geen tijd? alsnog eten. Leer van je fouten en bedenk achteraf: hoe kan ik dit anders doen zodat ik wel eet als ik geen honger heb en wel eet als ik weinig tijd heb.
Precies!

Ik probeer middels deze topic te werken naar een eet schema die ik in x maaltijden zal verdelen en daaraan zal ik me proberen te houden (hopelijk).

Verdeling maakt niet veel uit. Zorg gewoon dat je +- 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht hebt en 1g vet. En de rest opvullen met kh.

Consistent meer eten om gestaag zwaarder te worden, trainen om dat gewicht ook echt spiermassa te laten zijn.

Verdeling maakt niet veel uit. Zorg gewoon dat je +- 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht hebt en 1g vet. En de rest opvullen met kh.
Myfitnesspal geeft een andere indeling, zo is er voor vet 89 gram.. dit terwijl ik 53 kg ben.

Maakt dat niet zoveel uit?

MFP geeft aan dat ik 1700kcal moet eten. Dus gewoon je eigen macro's berekenen.
Bedankt voor je antwoord. Ik zie nu pas dat er een topic is aangemaakt speciaal om een voedingsschema te maken, ik zal die even doornemen en hier mijn info plaatsen. ---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ---------- Wie weet hoeveel gram tonijn ongeveer er op 1 sneetje brood zit? ---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ---------- Dit is mijn eetschema op dit moment, any feedback?
sl4kdi.png
2vtzd51.png
2reqkbk.png

Nou?

Je zit nu op 4400 kcal? Doe gewoon je onderhoud berekenen en dan +500 kcal.
eiwitten 2g p/kg. vet 1g per kg en de rest opvullen met carbs. En bij meal 6. 30ml water bij 150g whey? Dure bedoeling, en vooral hoe wil je dat weg krijgen :P

Terug
Naar boven