XXL Nutrition

Aankomen inplaats van afvallen ?

JamieBoy18

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
70kg
ey..

ik sport nu 2 keer per week ongeveer een uur soms langer bij de sportschool om "gespierder" te worden maar vooral om vet te verbranden maar ik ben dus nu na 2 maanden 2 kg aangekomen inplaats van afgevallen ? voor derest eet ik nog precies het zelfde .... doe ik nu iets fout of is dit juist goed?

alles staat of valt met voeding, ga daar maar eens aandacht aan besteden.

ey..

ik sport nu 2 keer per week ongeveer een uur soms langer bij de sportschool om "gespierder" te worden maar vooral om vet te verbranden maar ik ben dus nu na 2 maanden 2 kg aangekomen inplaats van afgevallen ? voor derest eet ik nog precies het zelfde .... doe ik nu iets fout of is dit juist goed?

ligt eraan, is je vetpercentage gelijk gebleven of gestegen?
Met zo weinig info kan niemand natuurlijk iets.
Ga sowieso je voeding onder de loep nemen, anders kom je nergens. Succes!

Als je bent aangekomen dan heb je niet precies hetzelfde gegeten, tenzij je daarvoor nog veel harder aan het aankomen was.

kan wel, hij traint pas net (beginnergains)

Dat je nog spieren kan aanmaken op een calorietekort in het begin, ok. Maar je gaat zeker niet in gewicht aankomen, dat is fysiek onmogelijk. Als hij dus voor het sporten stabiel op gewicht was en nu na het sporten aankomt dan eet hij dus meer.

Dat je nog spieren kan aanmaken op een calorietekort in het begin, ok. Maar je gaat zeker niet in gewicht aankomen, dat is fysiek onmogelijk. Als hij dus voor het sporten stabiel op gewicht was en nu na het sporten aankomt dan eet hij dus meer.

Onzin, is wel mogelijk.
Heb dit zelf enkele jaren geleden ondervonden. Mijn bodyweight ging omhoog en mijn bf zakte met 2%. Wil niet zeggen dat ik daadwerkelijk vet ben verloren, maar in ieder geval wel ben aangekomen.
Ik at destijds onder onderhoud (geen kennis van voeding)

1m 80 en 70kg?

volgens mij kan je dan niet echt dik zijn...

Onzin, is wel mogelijk.
Heb dit zelf enkele jaren geleden ondervonden. Mijn bodyweight ging omhoog en mijn bf zakte met 2%. Wil niet zeggen dat ik daadwerkelijk vet ben verloren, maar in ieder geval wel ben aangekomen.
Ik at destijds onder onderhoud (geen kennis van voeding)

Mag je mij vertellen hoe jij de http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie hebt omzeild, denk dat er ook wel wat wetenschappers geïnteresseerd zullen zijn hoe je massa (=energie) uit het niks hebt gecreëerd.

Aankomen terwijl je minder energie binnenkrijgt dan je nodig hebt om je lichaam draaiende te houden is onmogelijk. Als je minder binnenkrijgt dan je nodig hebt dan MOET die energie uit vet- of spierverbranding komen. Kennelijk zat je dan toch niet echt op een calorietekort. Misschien was je lichaam vrij zuinig op dat moment, maar dat kan ook maar tot bepaalde hoogte.

Mag je mij vertellen hoe jij de http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie hebt omzeild, denk dat er ook wel wat wetenschappers geïnteresseerd zullen zijn hoe je massa (=energie) uit het niks hebt gecreëerd.

Aankomen terwijl je minder energie binnenkrijgt dan je nodig hebt om je lichaam draaiende te houden is onmogelijk. Als je minder binnenkrijgt dan je nodig hebt dan MOET die energie uit vet- of spierverbranding komen. Kennelijk zat je dan toch niet echt op een calorietekort. Misschien was je lichaam vrij zuinig op dat moment, maar dat kan ook maar tot bepaalde hoogte.

die discussie is hier al meerdere malen gevoerd en de meningen zijn daar over verdeeld. Ik ga dit nu niet wederom aanhalen. Ik ben het met je eens dat je niet kan aankomen als je onder behoefte eet. Echter komt dit wel vaker voor, al helemaal in het begin. Verklaring heb ik hier niet voor, als jij 2300 kcals ziet als eten naar behoefte voor iemand die 5x per week sport dan weet ik niet hoe jij je onderhoud berekent.

Nouja, laten we daar maar verder niet op ingaan dan. Maar op onze lengte zonder veel spiermassa op 2300 kcal aankomen is misschien wat dubieus maar dan wel alleen door het 5x sporten. Als je dan een klein foutje in de berekening hebt gemaakt of toch ergens net wat meer eet dan het schema aangeeft zou dat best kunnen.

Nouja, laten we daar maar verder niet op ingaan dan. Maar op onze lengte zonder veel spiermassa op 2300 kcal aankomen is misschien wat dubieus maar dan wel alleen door het 5x sporten. Als je dan een klein foutje in de berekening hebt gemaakt of toch ergens net wat meer eet dan het schema aangeeft zou dat best kunnen.

Vergis je niet he, ik ben het ontzettend met je eens:rolleyes:
Onder onderhoud eten en aankomen is natuurlijk bullshit, maar op één of andere manier krijgt je lichaam zo''n schok dat ik toch gegroeid ben in die tijd. Uiteraard stagneerde dat al zeer snel waardoor ik meer ben gaan eten. Hoe de vork in zn steel zat durf ik niet te zeggen, of het kan een foutje zijn geweest in mijn berekening (alhoewel ik echt weinig at) of mijn onderhoud lag lager dan de formules aangaven en dit in combinatie met beginnergains.. Maar dit is voor mij ook niet meer interessant, dat stadium heb ik al een tijd achter me gelaten.

OT: Post je voedingsschema eens, of heb je die niet?

Terug
Naar boven