XXL Nutrition

Aankomen zonder veel vet aan te zetten

Bezoekers in dit topic

Death Magnetic

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
21
Waardering
0
Hoi BBers,

Kunnen jullie mijn wat advies geven omtrent mijn voedingsschemadie ik zelf gemaakt hebt. Ik ben 184cm 88kg. Train 6x in de week 4á5x kracht(40-50 min) en 2x cardio(20min zwaar fietsen op spinningbike). Voeding uitgerekend met eetmeter 2002.

Maaltijd 1 – ontbijt
250 ml melk met 100 gram havermout/Brinta, een in stukjes gesneden banaan (of appel), 20gr pindakaas, 25gr Whey.
Maaltijd 2
3 donkerbruine volgranen boterhammen met kalkoenfilet/paardenrookvlees ( 75 gram ), 20gr Pindakaas
Maaltijd 3
4 donkerbruine volgranen boterhammen met kalkoenfilet/rosbief ( 100 gram ) en 1 appel, 20gr Pindakaas
Maaltijd 4
2 donkerbruine volgranen boterhammen met kalkoenfilet/paardenrookvlees ( 75 gram ) en 1 Sinaasappel, 25gr gemende noten
Maaltijd 5
175 gram mager vlees/vis 75gr rijst of 95gr macaroni(ongekookt) en 300 gram groente.
Maaltijd 6 - voor het slapen gaan
nacht eiwit 50gr ,25gr Amandelen

Totaal op de dag +-3315kcal –Koolhydraten 332gr, –Eiwit 275, -Vet 95gr

Op trainingsdagen voor het trainen 20gr whey met 30gr brinta, na het trainen 40gr whey en 2 bananen.

Op trainingsdagen is het 3825kcal. Koolhydraten 395gr, -Eiwit 336gr, -Vet 96gr

Alvast bedankt jongens
 
Ik vind het nogal mager, zou zeker meer eten als je spier wilt aanzetten.

Een beetje vet is niet erg en kan je er vrij eenvoudig (relatief gezien) er af trainen.
 
Minder vetten, iets minder eiwitten, meer koolhydraten.
 
Minder vetten, iets minder eiwitten, meer koolhydraten.

**** it. Juist omgekeerd.
Als je lean wil gainen, hou je je dagelijkse kh-inname laag. Enkel hoog in kh bij ontbijt en pre/post work-out.
 
Ik weet niet wat je vetpercentage is maar volgens mij ligt jouw onderhoud eerder bij 3800 kcal dan bij 3300 kcal. Waarom eet je zoveel eiwitten? 176 tot 220 gram eiwitten is in jouw geval ruim voldoende.
 
Ik weet niet wat je vetpercentage is maar volgens mij ligt jouw onderhoud eerder bij 3800 kcal dan bij 3300 kcal. Waarom eet je zoveel eiwitten? 176 tot 220 gram eiwitten is in jouw geval ruim voldoende.

Hoi mijn vet% was vanochtend 13,7%.
Ik heb de nieuwe M&F daarin staat een massaschema.
Met een berekening er bij, en een voorbeeld schema.
Daar in zijn de eiwit ook hoog???

Zijn mijn eiwitten te hoog?? Iemand daar een mening over

Gr
 
Laatst bewerkt:
Niet luisteren naar die droppies die je aanraden hoger in vet en kh te gaan. Dat is voor mensen die van nature op 8% vet staan en 4000 kcals per dag nodig hebben.

Hoeveel kom je nu aan in gewicht? Kom je op dit moment veel vet aan en wil je weten hoe je aanpassingen moet maken in je schema zodat dit niet gebeurt?

En je kunt het beste geen massaschema's uit de M&F volgen...
Ik weet niet hoelang je al traint en met hoeveel resultaat maar ik denk dat Rippetoe, Bill Starr of Texas Method beter zou zijn.
 
Niet luisteren naar die droppies die je aanraden hoger in vet en kh te gaan. Dat is voor mensen die van nature op 8% vet staan en 4000 kcals per dag nodig hebben.

Hoeveel kom je nu aan in gewicht? Kom je op dit moment veel vet aan en wil je weten hoe je aanpassingen moet maken in je schema zodat dit niet gebeurt?

En je kunt het beste geen massaschema's uit de M&F volgen...
Ik weet niet hoelang je al traint en met hoeveel resultaat maar ik denk dat Rippetoe, Bill Starr of Texas Method beter zou zijn.

Hoi,
Ik volg die schema nu pas 4 dagen dus weet nog niet hoe het uitpakt bij mij.
Wat vindt jij er van?? Kan ik me bij jou melden als ik advies nodig hebt.
Ik train nu 3 jaar maar het resultaat vind ik min-netjes wil nu echt is resultaat zien. Wil zo doorgaan tot half Maart en dan weer wat droger worden.

Alvast bedankt.
 
Hoeveel squat je nu? En hoeveel gewicht ben je over die 3 jaar aangekomen?
 
eiwit zit goed!
in de muscle & fitness stond een tijd terug ( 3 à 4 maand ) basis voor BBers: 2.2 à 3gr eiwit/kg en 4 à 5gr koolh/kg en 20% van kals uit vet!
ik neem nu 3gr EW en 5gr KH en 0.9gr vet/kg en ik kom nog niet bij maar ben er ook nog niet zo lang met bezig ( met voedingsplan ) en ik heb nog maar juist zelf vet gemeten met huidplooimeter. dus nog effe afwachten. ik wil ook niet vervetten!:D
 
Ik Squat(diepen squats) nu met 120 8x
Ben de afgelopen 3 jaar paar kilo aangekomen.

Gr

Ik denk dat je dan het beste Texas Method kan gaan doen.

Kijken dan of je elke week aankomt, en hoeveel hiervan vet en/of spier is.
 
Hij wil niet veel vet aanzetten en jullie komen met het advies om nog meer te eten???

3800 kcal kun je best goed op bulken. Jullie weten niet eens wat hij overdag verder doet en zeggen dat hij meer moet eten. dat klopt van geen kant...
 
Hij wil niet veel vet aanzetten en jullie komen met het advies om nog meer te eten???

3800 kcal kun je best goed op bulken. Jullie weten niet eens wat hij overdag verder doet en zeggen dat hij meer moet eten. dat klopt van geen kant...

Dus jou menig is gewoon zo proberen????
Alle hoeveelheiden zijn goed (eiwit, crabs, vet)?

iedereen bedankt voor de reaties
 
Gewoon een week testen, als je niet aankomt weet je dat je te weinig eet.
 
Dus jou menig is gewoon zo proberen????
Alle hoeveelheiden zijn goed (eiwit, crabs, vet)?

iedereen bedankt voor de reaties

Ja hoor, je kan prima beginnen zo. Ik bulk zelf ook op 3400 kcal (1,85 / 96 kg) 4x kracht en 1x cardio.
Gewoon verhogen als je na 2 week niet bent aangekomen. Vind dat zelf beter dan er later achter komen dat je onnodig vet hebt aangezet.

Mischien nog een tip: Na een aanpassing van mn voeding wacht ik eerst een paar dagen en dan weeg ik me voor de eerste keer, aangezien je wss al de volgende dag zwaarder bent door meer eten in je maag/extra vocht. Dan 2 week later weeg ik weer en bekijk ik het verschil. Op weegmomenten doe ik ook wel eens 2 dagen achterelkaar en neem daar het gemiddelde van. Omdat je gewicht constant schommelt is het net even wat preciezer.
 
Laatst bewerkt:
Okee bedankt voor jullie advies.

Ik ga het proberen zo!!!

gr
 
Back
Naar boven