- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijkbaar is er maar 1 seizoen beschikbaar in Flandern.

Je moet sowieso Icarus checken.Heb pas net Netflix, dus heb nog wat in te halen.
Qua films heb ik Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) een kans gegeven gezien de extreem hoge IMDB-rating (#27 in de top 250 allertijden).
Wauw, het plot, de muziek, de wendingen. Echt een hele aparte, maar steengoede film. Echt, hoe je zo'n verhaal kunt bedenken. Dat zou in de westerse cultuur niet gebeuren.
1 Oscar en veel andere prijzen en nominaties.
![]()
Spirited Away: De reis van Chihiro (2001) ⭐ 8.6 | Animation, Adventure, Family
2h 4m | 6www.imdb.com
(leeswaarschuwing
![]()
De betekenis van Spirited Away, de beste animatiefilm aller tijden
Vijftien jaar nadat de film uitkwam in Japan, blijft de culthit van Miyazaki ongeëvenaard.www.vice.com
Kreeg het advies alle anime films uit die serie / van die studio te kijken (Studio Ghibli).
Wikipedia:
"In 2001 ging het Studio Ghibli museum open en werd de film Spirited Away uitgebracht. Spirited Away, waarvan verschillende personages op personen die Miyazaki kent gebaseerd zijn, lokte meer kijkers dan Titanic naar de Japanse bioscopen en was tegen 2001 door een zesde van de Japanse bevolking bekeken. In Japan zelf bracht de film 30,4 miljard yen op en wereldwijd kreeg deze ongeveer 30 nominaties en prijzen waaronder een Oscar voor de beste animatiefilm en een Gouden Beer op het internationaal filmfestival van Berlijn in 2002. Dit bezorgde de studio meer internationale faam dan ooit. "
Heb pas net Netflix, dus heb nog wat in te halen.
Qua films heb ik Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) een kans gegeven gezien de extreem hoge IMDB-rating (#27 in de top 250 allertijden).
Wauw, het plot, de muziek, de wendingen. Echt een hele aparte, maar steengoede film. Echt, hoe je zo'n verhaal kunt bedenken. Dat zou in de westerse cultuur niet gebeuren.
1 Oscar en veel andere prijzen en nominaties.
![]()
Spirited Away: De reis van Chihiro (2001) ⭐ 8.6 | Animation, Adventure, Family
2h 4m | 6www.imdb.com
(leeswaarschuwing
![]()
De betekenis van Spirited Away, de beste animatiefilm aller tijden
Vijftien jaar nadat de film uitkwam in Japan, blijft de culthit van Miyazaki ongeëvenaard.www.vice.com
Kreeg het advies alle anime films uit die serie / van die studio te kijken (Studio Ghibli).
Wikipedia:
"In 2001 ging het Studio Ghibli museum open en werd de film Spirited Away uitgebracht. Spirited Away, waarvan verschillende personages op personen die Miyazaki kent gebaseerd zijn, lokte meer kijkers dan Titanic naar de Japanse bioscopen en was tegen 2001 door een zesde van de Japanse bevolking bekeken. In Japan zelf bracht de film 30,4 miljard yen op en wereldwijd kreeg deze ongeveer 30 nominaties en prijzen waaronder een Oscar voor de beste animatiefilm en een Gouden Beer op het internationaal filmfestival van Berlijn in 2002. Dit bezorgde de studio meer internationale faam dan ooit. "
Edit: voor mensen die weleens bepaalde middelen gebruiken of 'thee' drinken, lijkt me deze film ook wel een aanrader om tijdens de trip te kijken.![]()
Thanks. Ga ik doen. Ben nu Breaking Bad aan het kijken. Heb The Last Dance gekeken (vroeger gebasketbald en ben paar keer naar een NBA-wedstrijd geweest, geweldig).
Bedankt! Heb wat gemist toen, nooit tijd gehad om series te kijken. Nu wel, zeker met thuiswerken en doordeweeks thuis zijn.Jij hebt aan een TU gestudeerd, dus jij gaat Dark leuk vinden.
Ik vond zelf stranger things Seizoen 1 leuk. En travellers.

El chapo bloodlineThanks. Ga ik doen. Ben nu Breaking Bad aan het kijken. Heb The Last Dance gekeken (vroeger gebasketbald en ben paar keer naar een NBA-wedstrijd geweest, geweldig).
Verder pas The Departed gekeken, maar kwam erachter dat ik 'm al kende. The Revenant staat nog op mijn laatste.
Na BB (haha) moet ik nog even kijken welke serie ik ga kijken, te veel keus. (Better Call Saul ligt wel voor de hand.)
Better call Saul is helemaal anders maar zeker ook vermakelijk.Thanks. Ga ik doen. Ben nu Breaking Bad aan het kijken. Heb The Last Dance gekeken (vroeger gebasketbald en ben paar keer naar een NBA-wedstrijd geweest, geweldig).
Verder pas The Departed gekeken, maar kwam erachter dat ik 'm al kende. The Revenant staat nog op mijn laatste.
Na BB (haha) moet ik nog even kijken welke serie ik ga kijken, te veel keus. (Better Call Saul ligt wel voor de hand.)
Better call Saul is helemaal anders maar zeker ook vermakelijk.
El Camino de film na Breaking Bad heb je ook nog.
Wat is een knaken film?
Ja kijkt wel goed weg. Maar qua stijl toch compleet verschillend.