Fitness Seller

Aanslag op toeristenhotel in Tunesië, zeker zeven doden

wut, al die mensen bleven daar gewoon staan kijken ?

Ze waren allemaal ongewapend dus durfden denk niet te dichtbij te komen. Ze vroegen wel aan hem waarom die dit deed. Antwoordde alleen "ik vermoord jullie niet" en liep gewoon door.

In een filmpje van een Tunesiër verstond ik wel dat ze hem binnen 6-7 minuten dood had geschoten, maar of dat precies klopt weet ik niet.

Blijkbaar zat hij te bidden in een zijstraat toen ze hem afknalden.

Thousands of armed police patrolled Tunisia's tourist sites and beaches in the wake of Friday's terrorist attack that left 39 dead. It comes as the Tunisian government today said the hotels that were targeted were too slow to inform the police. Interior Minister Mohamed Najem Gharsalli said the assassin could have been killed earlier if police had been alerted sooner.

Beetje onzinnige uitspraak.

• Topic Starter Topic Starter
Kan altijd sneller en beter inderdaad, maar meestal zijn er legit redenen waarom dat niet is gebeurd.

Dom gelul.

Ramadan overdag is iedereen tranquilo op straat. Normaal gebeurt er echt helemaal niks buiten, zelfs bijna geen auto's. Vind het niet vreemd dat er niet veel gewapende beveiliging ter plekke is. Daarnaast van het strand naar zo'n hotel lopen is 100 meter. Politie moet wel heel dichtbij zijn om binnen die 100 meter al te kunnen handelen.

.

Laatst bewerkt:
Wat maakt eigenlijk iemand een moslim/ aanhanger van de Islam?

Iemand die de regels volgt op de details? iemand die alleen de vijf zuilen in acht neemt? etc.

Weet ik niet ben zelf geen moslim, maar het gaat er meer om of dergelijk handelen legitimiteit vindt in geloof of dat geloof enkel als associatie wordt genoemd. Ik kan namelijk ook geiten gaan verkrachten en zeggen dat dat bij mijn geloof hoort, maar dat houdt niet in dat dat geloof het ook daadwerkelijk instrueert.

Volgens mij is het voor de islam dat je een soort gebed hardop moet zeggen, maar dat weet ik niet zeker. Zie het als een soort dopen bij de katholieken.

Mja die kinderen die zijn aangerand ''hoort'' ook niet bij het katholieke geloof, want dat mag niet..maar toch doen ze het en de mensen wijzen en zeggen: kijk die katholieken toch.

Alleen als wij nu wijzen naar de IS en zeggen: kijk die moslims toch. Dan is het ineens moslim haat en denken dat wij alle moslims hetzelfde vinden.

Mja die kinderen die zijn aangerand ''hoort'' ook niet bij het katholieke geloof, want dat mag niet..maar toch doen ze het en de mensen wijzen en zeggen: kijk die katholieken toch.

Alleen als wij nu wijzen naar de IS en zeggen: kijk die moslims toch. Dan is het ineens moslim haat en denken dat wij alle moslims hetzelfde vinden.

Sterk argument.

Is wel zo.

Wat wij wel hebben met pedoschandalen etc. in de kerk is dat wij het meteen veroordelen. Zie je niet bij de moslimgemeenschap,ze verdedigen nog altijd hun religie en zeggen dat het niks met islam te maken heeft. Terwijl het duidelijk altijd geradicaliseerde moslims zijn. Zo ontken je het probleem,is het niet bespreekbaar en verandert er dus niks.

Gewapende politiemannen grepen niet in toen de Tunesische schutter Seifeddine Rezgui op het strand in Sousse 39 mensen neerschoot. Het duurde een halfuur vooraleer de politie erin slaagde de dader van de slachtpartij dood te schieten, zo beweren ooggetuigen. Een Belgische toeriste verklaart in The Independent dat de toegesnelde agenten "door angst verlamd" waren.

Twee agenten waren binnen enkele minuten ter plekke. Maar volgens ooggetuigen duurde het een halfuur vooraleer Rezgui uitgeschakeld werd. Voldoende tijd om 39 dodelijke slachtoffers te maken. De Belgische toeriste die in The Independent getuigt, wenst anoniem te blijven omdat ze naar eigen zeggen bang was. "Sommige jongeren riepen naar de agenten: 'Wij zijn niet bang om te sterven, geef ons dat wapen'."

Kansloos

manmanman

Goede bron, lekker anoniem ook

Terug
Naar boven